חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

"יינות סגל"- ממליץ לכבוד ראש השנה וחגי תשריי שבפתח – קברנה סוביניון 'דישון' רכסים 2013 מסדרת "Single Vineyard"

"יינות סגל" נוסדו בשנת 1787 על ידי יעקב-הירש סגל בבוברויסק שברוסיה הלבנה. בשנת 1925 נוסדה המזקקה הראשונה בישראל, ועם קום המדינה הקימה משפחת סגל יקב שהתמחה בייצור יינות. ראשוני הענבים הגיעו מאזור אשקלון, ועם השנים התווספו כרמים בעמק איילון ובאזורים נוספים במרכז הארץ. במשך כחמישים שנה שמרו יינני "סגל" על אופיים הייחודי של יינותיהם והחברה הפכה למובילה בתחום היינות בישראל, לצד זכיה בפרסים חשובים בתחרויות בינלאומיות. "יינות סגל" מיצבו את עצמם כמובילים בתחום תעשיית היין בישראל בהביאם יינות ייחודיים כקברנה סובניון ללא סינון, לצד ההבאה להכרה בחשיבותו של הגליל העליון כאזור גידול אידיאלי לגפנים. סדרת רכסים של 'סגל' הינה סדרת Single Vineyard. בתחרות היוקרתית והבינלאומית "TERRAVINO" לשנת 2015 זכה קברנה סוביניון 'דישון' מסדרת רכסים, בציר 2012, בשלוש קטגוריות: היין הישראלי הטוב ביותר, היין הישראלי הכשר הטוב ביותר ובמדליית "דאבל גולד". כולם עתה מצפים, לראות באיזה פרסים יזכה בציר 2013. יקב סגל ממליץ לכבוד ראש השנה וחגי תשריי שבפתח – קברנה סוביניון 'דישון' רכסים 2013 מסדרת "Single Vineyard"

סגל קברנה סוביניון 'דישון' מסדרת רכסים, בציר 2013,

רשמי טעימה שלי: אני זוכר את אותו ערב שבו חטאתי בארוחת בשרים שמנה ודשנה במסגרת "ארוחת אבירים" במסעדת NG התל אביבית עת ביקשתי להביא עמי יין מהבית, למרות שלאורך כל הארוחה נמזג איזה שהוא יין בייתי הכלול בארוחה. היין שהבאתי איתי היה קברנה סוביניון דישון מסדרת רכסים ובאמת שאינני זוכר מה הייתה שנת הבציר. כל שאני זוכר, שאלה שישבו מימיני ומשמאלי לא נגעו ביין הבייתי, והם כמוני התמוגגו מהקברנה סוביניון דישון. זהו יופי של יין למנה עקרית קל וחומר לארוחה דשנה של בשר. יש בו ביין נוכחות עשירה של פרי בשל, עם סוג של רמיזה חביבה ומתקתקה. הגוף מלא. הפרי נוכח ועשיר. והחווייה תמורת המחיר, עצומה.

עשוי מ-100% ענבי קברנה סוביניון מכרם דישון שבגליל העליון. היין הינו יין בצבע בורדו-שחור צעיר וזוהר. בפתיחת היין, מתגלה ארומה אשר נוסקת גבוה באף עם ניחוחות של קסיס, דובדבן, אקליפטוס ועור. הפרי מרוכז, ולמרות הבשלות המלאה הוא רענן במלוא הדרו ומשתלב היטב עם טעמי העץ השונים. זהו יין מורכב אשר מוסיף ומתפתח בכוס.

הארומה האופיינית לכרם "דישון" מקבלת בבציר 2013 תוספת של אופי פרי הדובדבן כביטוי המרכזי. בטעימה מתגלה יין ממוקד, אלגנטי ורווי טאנינים רכים. ליין סיומת ארוכה עם דגש של פרי צלול וחמיצות בריאה המאוזנת במתיקות עם טעמים של מרציפן, וניל, עץ ארז ושוקולד.

כרם"דישון":

הכרם נטוע בעמק קדש שברכס נפתלי, בגליל העליון, בגובה של 430 מטר. על אדמת סחף עמוקה וחרסיתית מעורבת בחצץ, המאפשרת ניקוז טוב. המיקום, עמק ברום בינוני בלב רכס הרים צפוני, מקנה לכרם יכולת הבשלה מעולה ומאוזנת.
צמידות הכרם לדופן המערבית של העמק, במפנה מזרחי, חושפת את הכרם לשמש הבוקר ומייבשת את הטל מחד ומאידך, מצלה מפני שמש אחר הצהריים ומסייעת בהתקררות הכרם לקראת הלילה. פיזור שעות הקור העונתי, השקייה מדודה ושמירה על יבול נמוך, מבטיחים  ריכוז והבשלה של מרכיבי צבע, ארומה וטאנינים.

התהליך ביקב: 
מעקב הדוק על תהליך ההבשלה, עם דגש שנתי על הגנה מפני הבשלת יתר, הביא אל שער היקב פרי בשל לגמרי אך בריא וחדור צינת לילה. ביקב עבר היין תסיסה באמצעות מספר זני שמרים, כשמיכלי היין תוססים בטמפרטורות נמוכות יחסית שבין º25 עד º28 מעלות על מנת לשמור על פירותיות היין בשנה החמה הזו.

במהלך התסיסה, עבר היין השריית קליפות ארוכה במיוחד מעבר ל- 30 יום, תוך שהוא עובר שאיבה יומית להרטבת הזגים. השריית זגים ארוכה ממצה את מירב המרכיבים הטבעיים ויוצרת יין רך אך רב תוכן ומורכב, עם דגש תבליני.

מרכיבי היין יושנו במשך 18 חודשים בחביות אלון  חדשות לרוב צרפתיות (מעל 90%).

תהליכים אלה אפשרו מיצוי קשת רחבה של טעמי ענבים ועץ מובחר, ואפשרו ליין להפגין את אופי שנת הבציר ואת המורכבות והייחודיות המייצגת את מקום גידול הענבים.

נתוני היין

  • כרם: כרם דישון, עמק קדש, גליל עליון.
  • הרכב: 100% קברנה סוביניון.
  • השריית זגים: מעל 30 יום.
  • יישון: 18 חודשים בחביות חדשות. 90% עץ צרפתי.
  • כהל: 13.5%
  • חמיצות כללית: 6.2 g/L
  • :pH 3.5

מחיר מומלץ לצרכן: כ- 79 ש"ח

כשר בהשגחת הרבנות הראשית לישראל.

יינות סגל

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top