חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב נטופה המלצת היין שלי לכבוד ראש השנה וחגי תשרי בפתח "נטופה דור" מבציר 2013 יין פרימיום זני עשוי 100% ענבי סירה

בתחילת החודש, הייתה לרעייתי ולי, זכות גדולה לבקר ולהתארח במרכז המבקרים של יקב נטופה שבמצפה נטופה ולטעום טעימת יין של כלל פורטפוליו היינות של יקב נטופה, החל מיין ביכורים מבציר 2016 שנמצא בתחילת דרכו ועבור כולנו חובבי היין יש למה לחכות, ומכאן טעימת יינות לבנים ואדומים מסדרת "דומיין" ומסדרת "לה טור", וכלה ביינות הקינוח הנפלאים בסגנון פורט, שהיקב מייצר. כמה וכמה יינות שבו את חיכי בטעימה ובכלל טעימה השוואתית על ציר הזמן עם היינן, היא לא משהו שאנחנו חובבי היין זוכים לו בכל יום, לבטח לא בסוף עונת הבציר שכולם עסוקים מעל לראש. יין, אחד במהלך הטעימה, שבה את חיכה של רעייתי, היא פשוט התאהבה בו, והיא אף אמרה לפייר היינן שלדעתה, זהו יין מאוד ראוי לכבד את שולחן החג, והיא לא טעתה.

פייר מיודובניק הוא יינן היקב שהביא עמו ניסיון עשיר ומסורת בת 30 שנה של עשיית יין מארץ הולדתו צרפת, עם עבודה ביקבים בספרד ובפורטוגל, והוא מייצר כאסכולה, יינות פירותיים, אלגנטיים, לא כבדים, עם "פזילה" לסגנון העולם הישן, תוך שהוא מתבסס על ענבים הגדלים בכרמי היקב הנטועים באדמת עין דור שבגליל התחתון מהזנים סירה, מורבדר, גראנאש, טמפריניו, טוריגה נסיונאל, שאנין בלאן ורוסן, כולם זנים "ים תיכוניים" שנקלטו והתאימו עצמם לטרואר המקומי. 

בבציר 2013, לראשונה ביקב נטופה הופק יין אדום זני. על טהרת 100% ענבי סירה, המהווים, בסיס העשייה הייננית של יקב נטופה. אזור גידול הכרם, בגליל התחתון, תורם רבות למיצוי מרבי של איכויות הזן. בציר 2013 היה יוצא דופן. הבשלה מושלמת ויצירה ייננית מוקפדת, הרכיבו יין עם ארומות וטעמים מרוכזים, מורכבים והרמוניים. יין לעתיד הקרוב ולשנים ארוכות קדימה.

היין "דור" מהווה לפיכך "אבן דרך" לעתיד לבוא ואנשי היקב גאים על כך במיוחד.

לכבוד בחירתה של זוגתי, להלן גם המלצתי, ליין שיכבד עבורכם את סעודת ערב ראש השנה וחגי תשרי שבפתח.

והוא מוצע למכירה כיין פרימיום מהודר המוגש במארז עץ מהודר כיאות ליין דגל מכובד.

יקב נטופה – "נטופה דור" 2013

סדרה: נטופה דור

זני ענבים: 100% סירה.

אחוז אלכוהול: 13.5%

זמן יישון: 15 חודשי השתבחות בעץ אלון צרפתי.

שנת השקה: 2015.

מתיקות: יבש.

צבע: אדום.

שילוב עם מנות אוכל: משתלב עם מנות בשריות ומאכלים עשירים.

כשרות: בד"ץ העדה החרדית.

מחיר מומלץ: 180 ₪.

רשמי טעימה: ככל שהזמן חולף, היין הולך ומשתבח, ומאחר וטעמתי אותו כמה וכמה פעמים מאז שהושק, אני יכול לקבוע פסקנית, שזהו יין המציע חווית טעימה מהנה. הצבע אדום עמוק. באף תבלינים ופטל שחור, נגיעות של דובדבנים וגם שוקולד וקליית אלון. זהו יין נגיש, אלגנטי ועשוי היטב, בפה נוכחות תבלינים ברורה, היין פירותי מאוד, חומציות טובה ותומכת. המורכבות נאה. האיזון טוב. קחו אותו לצד מנת בשר דשנה. הם ישכנעו אחד את השני.  ותזכרו שהפעם את הבחירה ואת ההמלצה הייתה זו אשתי הראשונה ולא רק אני.

יקב נטופה

 מצפה נטופה טל. 04-678-6454 דוא"ל: [email protected]

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top