חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב שילה עם 3 יינות מומלצים לכבוד ראש השנה וחגי תשרי

היינן עמיחי לוריא מייצר ביקב שילה הנמצא במעלה לבונה יישוב קהילתי דתי בשומרון במרחק 15 ק"מ מהעיר אריאל כ- 100,000 בקבוקים בשנה. הענבים ליינות היקב, מגיעים מכרמים איכותיים הנטועים באזור שילה ובנימין וממקומות נוספים בארץ והכרמים פרושים כיום על למעלה מ- 150 דונם. הבסיס הטבעי ליקב שילה המודרני נשען על העובדה שיין, היה חלק מהמסורת היהודית ושפע הגתות העתיקות שנמצאו בשומרון וליד הישוב שילה הן ההוכחה לכך. סיסמת היקב היא: "שורשים קדומים – יקב עכשווי". יינות המגיעים מהשומרון, מביאים עמם תמיד משהו אחר, משהו ייחודי המביא לידי ביטוי את הטרואר המקורי עם דבר מה נוסף, תרצו תקראו לזה המשכיות של מסורת, תקראו לזה אמונה ועבודת האדמה, תרצו תקראו לזה רוח הקודש, ובבקשה, שלא תעזו להכניס לטעימת ולאהבת יין, פוליטיקה. היא לא שייכת. ולעולם לא תהיה מבחינתי שייכת ליין, אותו יש לבחון ולטעום, אובייקטיבית נטו. לכבוד ראש השנה וחגי תישריי שבפתח, להלן 3 יינות מומלצים של יקב שילה. הראשון רוזה יין בלנד קליל וקייצי, השני יין אדום זני מסדרת "סוד" סדרת הרזרב היוקרתית של היקב שעשוי על טהרת 100% ענבי קברנה סוביניון, והאחרון יין בלנד אדום חדש מבית היוצר של יקב שילה. והוא מחליף את לג'נד 2 .

יקב שילה רוזה 2014

יקב שילה שוכן בלב אזור הכרמים הקדום של ארץ ישראל. יין זה מורכב מבלנד של 60% ענבי ברברה, 35% ענבי קברנה פרנק, ו- 5% ענבי מרלו. תהליך עשייה של תסיסה קרה וארוכה. יצר יין פירותי ועשבוני כאחד עם תסיסה מעודנת אופי וייחודיות.

רשמי טעימה שלי: באף קמות ובאות ארומות של דובדבנים ופטל, בוקה נעים של וניל ומנטה, שילוב של חומציות נעימה עם טעמי תות שדה. יין עשיר בעל גוף בינוני ונוכחות פירותית טובה נתמכת בירקרקות נעימה וחמיצות טבעית נפלאה ומאוזנת היטב המגיעה מענבי הברברה. הסיומת אלגנטית ונעימה. הגישו קר. 13.8% אלכוהול. כשר למהדרין.

מחיר לצרכן: 60- 70 ₪.

.

.

יקב שילה סוד רזרב קברנה סוביניון 2013

יקב שילה שוכן בלב אזור הכרמים הקדום של ארץ ישראל. יין זה עשוי 100% ענבי קברנה סוביניון מהחלקות המובחרות ביותר של היקב. אשר עברו מיון אשכולות קפדני. היין השתבח בחביות עץ אלון צרפתיות במשך 18 חודש.

רשמי טעימה שלי: ליין צבע בורדו שחור כמעט אטום. באף ניחוחות פרי בשל ודובדבנים רבי נוכחות ועוצמה. ברקע בוקה של טבק ומנטה, תבלינים עזי מבע ומגע מעושן משהו. בפה, תיבול מוחשי, טעמי פרי עוצמתיים של שזיף ופטל ללא חנפנות. יין עוצמתי, גוף כבד וסיומת ארוכה. היין ימשיך וישתבח היטב בשנים הקרובות. 

היין לא מסונן. 15.1% אלכוהול. יינן עמיחי לוריא כשר למהדרין. היין המצליח ביותר של היקב, זכה 3 פעמים בזהב באשכול הזהב וביקורות מטורפות מ wine advocate (פרקר)

"הבציר הזה 2013 הוא לדעתו של היינן עמיחי לוריא מהווה "קפיצת מדרגה" ביין הזה, בעיקר מפני שהכרמים התבגרו ובגלל שינוי קטן בהרכב החביות….."

מחיר לצרכן: 130 ₪.

יקב שילה חוני (חוני המעגל) לג'נד 2014

יקב שילה שוכן בלב אזור הכרמים הקדום של ארץ ישראל. יין זה עשוי מבלנד ייחודי של 65% ענבי קברנה סוביניון, 18% מלבק, ו- 17% ענבי קברנה פרנק. היין השתבח בחביות עץ אלון צרפתיות למשך 18 חודש.

רשמי טעימה שלי: זהו יין אלגנטי, הפירותיות שלו עסיסית ובשלה היין עשיר ומורכב ויש בו מן החן והרכות האופי והייחודיות. יין שימשיך וישתבח היטב בשנים הקרובות. יין טוב מאוד עם סטייל וטביעת אצבע ייננית ברורה והמון לטובה.

היין לא מסונן. ליין 15.5% אלכוהול. יינן עמיחי לוריא. כשר למהדרין.

לג'נד חוני, הנו יין חדש מבית היוצר של יקב שילה. והוא מחליף את לג'נד 2 .

אמנם היין קצת צעיר אבל הוא יוצא  לשוק הן בשל הדרישה הגבוהה הבאה מצד שוחרי יינות היקב והן לאור העובדה שחתקופת החגים בפתח.

מחיר לצרכן: 100 ₪.

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top