חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ציונה – בית קפה / גלריה / מסעדה – ויצמן 18 נס ציונה – אל תלכו לשם! תרוצו! אבל מהר! שכל האוכל הנפלא שיש שם חלילה לא ייגמר!

בשביל להוציא אותי מהבית ביום ראשון של תחילת השבוע, צריך סיבה מיוחדת. אתם יודעים איך שזה, הסופ"ש הסתיים, אנחנו חוזרים לשגרת העבודה ואת היום הראשון של שבוע העבודה, אף אחד לא ממש אוהב, לא כאן, ולא באף מקום אחר בעולם.

בשביל שאני אצא מחוץ לתל אביב למסעדה, צריך עוד סיבה מיוחדת, אבל שונה. צריך שיהיה שם אוכל אם תיסלחו לי ״בן זונה״ וכל מנה אם תסלחו לי "בת זונה". ואתם בטח שואלים ולמה העברית הגסה של "השכונה"? כי לא ממש מצאתי דרך אחרת בכדי להעצים את החוויה שהמסעדה הזו זימנה לנו. אולי, זה בזכות העובדה שהגענו רעבים, ואולי, זה בזכות העובדה שהגענו נטולי ציפייה לחלוטין. ואולי, זה בגלל שהאוכל היה כאן כל כך מפתיע, ומרגש, עם שירות מקסים, ועם מנות גדולות ונדיבות, והמסעדה הזו, פשוט עשתה לנו לנפש, לזוגיות, לבלוטות הטעם, ולעצמנו, את כל מה שרק ממסעדה, ומאוכל, ניתן לבקש. ולכו תאמינו, אני דני רובין לא אכלתי כאן במסעדה שום "בשר על האש".

כשראיתי את כתובת המסעדה רחוב ויצמן 18 נס ציונה, ידעתי שמדובר ברחובה הראשי של העיר, ומחשבות על חניה קרובה, טרדו את מנוחתי. ה WAZE, הביא אותנו עד לכתובת, ובפינת רחוב רוטשילד הסמוך מצאנו חיש קל, חנייה בכחול לבן וב"פנגו" ותוך דקות, עשינו את דרכינו אל המסעדה.

מן הרחוב הראשי הסואן קצת תמצאו את עצמכם "מחפשים" בעין אחר המסעדה, ואיפה היא? ואיך זו עם שם של בית קפה גלריה ומסעדה, בכלל נחבאה. גם הכניסה מן הרחוב אל החצר, לא ממש מחמיאה, ואז כשאתם בחצר, נגלית מול עינכם המשתאות, ועוד איזו של ההפתעה.

מצאנו חצר, מוארת ומזמינה, עם שולחנות וכסאות ופינות הסבה, מצאנו הרבה אנשים סועדים, מדברים, שותים, צוחקים, והכי חשוב נהנים ומבלים, וזוגתי ואני מביטים איש ברעותו, לא מאמינים, שבבתחילת השבוע, בערב של יום ראשון, יש בכלל חיים, והם מחוץ לתל אביב.

הזמינו לנו שולחן ל- 20:30 בחצר. זו אמנם הייתה נעימה כאמור ומאוד מזמינה. אבל הלחות של הקיץ, זה לא בדיוק בסולם העדפות שלנו ולפיכך ביקשנו ומיד קבלנו שולחן בחלל המסעדה מבפנים איפה שהמיזוג טוב ונעים וישר על הפנים.

בעלי המקום הם נתנאלה פניגר וניר תמרי. זה האחרון הוא גם השף של המקום ומי שעומד מאחורי התפריט העשיר והקו הקולינארי וזו הראשונה היא שותפתו של השף ושרביט הניהול ועיצוב המקום והרבה מן הרוח החיה, הם שלה. ותאמינו לנו שבזה, היא גדולה.

כמו תמיד, הודענו למארחת שזוגתי צמחונית ואילו אני בן זוגה, אתם כבר יודעים אוכל מהכול. ב"ציונה", הצמחוניים והטבעוניים, ימצאו את עצמם בבית ולו בשל העובדה שאין כאן מאכלי בשר. אבל יש כאן מגוון של מנות והמון ירקות וסגנון חלבי ודגים, ויש כאן ביטוי ליקבי בוטיק ישראלים ולקוקטיילים היישר מן הבר והם משגעים.

המנה הראשונה שהוגשה אל השולחן נקראת "הקרוסטיני של שירה" – והיא כללה פרוסות לחם סלק בייתי, בצל סגול, ארטישוק, גבינה כחולה, עגבניות מיובשות, עלי רוקט, ורוטב בלסמי מצומצם.  ברשותכם תרשו לי לרגע להתעכב על המנה הזו, שכן, היא הייתה לא פחות מנפלאה, ומדהימה, ומה-זה טעימה. כי לכו ותאמינו כמה "פרודוקטים" ניתן להעמיס על פרוסה אחת קטנה "ומסכנה" ולהוציא אותה כל כך מדוייקת משולבת בטעמים שמשלימים ומתחברים אחד לשני בהרמוניה כל כך מזמינה ומהנה משגעת וטעימה. 48 ₪.

זוגתי הצמחונית, שלא ממש מתלהבת מגבינות כחולות ובשלות אותן היא מכנה בעלבון "מסריחות" התענגה על מנת "חציל שרוף" – שהגיע ברמת חריכת גריל אימתנית על מצע של גבינת לבנה בייתית, טחינה עגבניות, בצל ירוק ושמן זית. אתם מכירים את המנות האלה שללחם הבית, הפרוס טרי, מתפצפץ מפריכותו, שהגיע עם חמאה וכמה זיתים, יש תפקיד מכריע בלנגב את הצלחת עד שהיא מבהיקה מברק ניקיונה. אז זהו שזו זו. 46 ₪.

מנת ה"ארטישוק בגריל" – שהגיע על מצע איולי שמנת, בלסמי מצומצם, פסטו בייתי, בצל ירוק, ועגבניות, הייתה שוב לא פחות מ"שיחוק-אמיתי" של מנעד טעמים של ללקק את האצבעות. 46 ₪.

אני עבדכם הנאמן התעסקתי בינתיים עם גביע עמוס במנת סביצ'ה דג ים שכלל כמובן עגבניות שרי טריות, בצל ירוק, נענע טריה וריחנית, שמן זית, לימון ומלח ים רכיבים שהשתלבו להם נפלא עם הדג, מנה טובה, מגרה, מזמינה, ולבטח מהווה מנת פתיחה מרשימה 48 ₪.

בזווית העין, הבחנתי שזוגתי לא טמנה ידה בצלחת, או רוצה לומר במגוון הצלחות, שכן אלה המשיכו להגיע וכרגע היא החלה מתמודדת עם מנת "סלט תפוחי אדמה שרופים" – שכללה פסטו, ובלסמי מצומצם, עגבניות ואיולי שמנת, ותפוחי האדמה הם היו "אלוהיים", גם מבושלים במידה, גם "שרופים" במידה, והם "שוחים להם בהנאה בשמנת והכול כל כך נכון וכל כך מדויק, וכל כך מוגש יפה וצבעוני והכי חשוב טעים – 48 ₪.

ועבדכם הנאמן, כן אני ממשיך לאכול ואם תרצו תקראו לזה לזלול, והמנה של ה"פילה דניס אפוי" – הייתה רק שלי. כי היא זוגתי לא יודעת מה היא מפסידה בצמחוניותה. והדג שהגיע היה עשוי היטב. רך ונימוח בפה, חם במידת הגשה ראויה, מונח על פולנטה אפויה, פטריות מוקפצות, ופירורי קרמבל מלוח ופסטו. איזה יופי של מנה. גדולה, מרשימה, מזמינה, וטעימה. 88 ₪.

אל הישורת האחרונה, זוגתי ואני, הגענו עם הנשימה האחרונה, שכן ביטננו כבר מזמן נתמלאה אבל היינו מוכרחים לנסות ולטעום עוד בכדי להשלים את המסיבה.

אל הצד של זוגתי הצמחונית הגיעה מנה אדירה של סלט ירוק "סלט אולימפוס" הוא נקרא – וזוגתי ואני, לקחנו איש ורעותו מזלג ביד, והתחלנו "חופרים" בתוך ערימת העלים, לנסות ולזהות את כלל המרכיבים. ומצאנו שם אגסים, וגבינת ברי צעירה, המון מיני גרגרי פיצוחים, עלי תרד, ועלי חסה מסולסלת, ועלי רוקט, ורוטב וינגרט של הבית, וכל ההרכב הזה בצלחת הוא לא פחות מהרמוני ומנצח, הוא הופך סלט של עלים "רגילים" למעדן של "אלים" – אולימפוס 62 ₪.

מנת ה"ניוקי סלק"– שהגיעה עם שמנת, תרד, שקדים, בזיליקום ופרס, הייתה נפלאה והניוקי היו כה רכים, שהם נבלעו חיש קל, וזוגתי שאלה אותי פעם אחר פעם, "אתה בטוח שזה סלק"? כן. השבתי לה, מסייע לה, להשלים את החגיגה. 68 ₪.

את הארוחה כולה ליוו 2 משקאות קוקטייל בעוד זוגתי הזמינה "סנגריה" שהייתה מורכבת מיין לבן, ליקר שקדים, קינמון ותפוז 32 ₪. אני הזמנתי משהו בכיוון ה"אניס" משקה קוקטייל הנקרא "רוזטה" שהיה מורכב מאוזו מטקסה, לימונים, שקדים ומי טוניק. 32 ₪. אה וכן גם בקבוק אחד של ספרייט.

על תפריט הקינוחים, אם תסלחו לנו ויתרנו. לא תה ולא קפה. אפילו לא יכולנו ולא רצינו להציץ בהיצע. אתם כבר מכירים אותנו. אנחנו שומרים על דיאטה.

ציונה

בית קפה/גלריה/מסעדה

רחוב ויצמן 18 בחצר שברחוב הראשי

עונת הקיץ נפתחת ב"ציונה" עם שלישי – חופשי מופעי מוזיקה וג'אז על הגזוזטרה.

יש מקומות ברחבי הארץ ששם האוכל הוא לא רק העיקר, אלא חלק בלתי נפרד מחוויה חברתית . כזה הוא המקום "ציונה" בנס ציונה שהפך למקום בילוי קולינרי וחברתי ואף עלייה לרגל עבור אותם תל אביביים שמוכנים לצאת מהגזרה לטובת דברים טובים ומשובחים ( באחריות, מקומות מהסוג הזה לא רואים כל יום)

מסעדת "ציונה " ממוקמת בבית מלא היסטוריה וניחוחות  של פעם, כשבעליו המיתולוגיים היו ממקימי המושבה נס-ציונה ונודעו באהבת אדם, ובאירוח המסיבות הכי שוות באזור. נתנאלה פינגר – בעלת המקום (מעצבת פנים לשעבר ויזמית קולינרית) , החליטה לשמר את האווירה ולהדגיש את הצד של האירוח לצד האוכל המשובח של השף – ניר תמרי.

גם הקיץ , "ציונה" ממשיכים במסורת של מופעי מוזיקה  חיה  וג'אז כל שלישי על הגזוזטרה היפה שבמקום בין בינות העצים. כל זה קורה בשעות הערב החל מהשעה 20:30  . לצד האווירה תוכלו לשלב את החברותא עם  תפריט  קיץ מרענן כמו: פולנטה כמו פעם, פלאפל דגים, סביצ'ה דג ים, ארטישוק בגריל, "הקרוסטיני של שירה" ועוד מנות מעניינות ומקררות.

מחירים: יין החל מ-25 ₪

מנות החל מ -28 ₪

פתוח בימים א – ו 08:00-23:00, שבת 12:00-23:00. מומלץ  להזמין מקום 08-8586565 בייחוד בשלישי!

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top