חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

חגיגת השקה ביקב צובה

ביום חמישי האחרון, קיימו אנשי יקב צובה היינן ומנכ"ל היקב פול דאב, מסיבת השקה, אינטימית ומאוד מזמינה וחביבה ליינות היקב. השעה הייתה שעת שקיעה, הנוף היה מדהים והחום התל-אביבי היה רחוק. זו לא בדיוק הייתה "מסיבת עיתונאים" על טהרת כתבי ומבקרי היין, כי אם שילוב של כתבי יין ובלוגרים של קולינאריה, שעולמם אינו רחוק מיין, שכבר מזמן הפך להיות מוצר צריכה בסיסי המתחבר לאוכל, לתרבות, ולהנאות החיים, זכות ששמורה לכל אחת ואחד מאתנו ולא רק למביני עניין ו"מבקרי יין".

את פתיחת המסיבה קידמו יינות לבנים של "קבלת פנים" בסדרת מצודה השרדונה 2015 והמצודה סמיון סוביניון 2015. שני היינות עדיין צעירים ואם תהיה לכם הסבלנות להמתין אתם 6 חודשים תמצאו אותם במלוא נוכחותם.

המשכנו לסיור קטן המשקיף על כרמי היקב, שנתן מצג על גודלם של הכרמים ועל היקף הנטיעות סביב הנשען על טרואר נפלא של הרי יהודה.

60,000 בקבוקים מייצר היקב והם משווקים בארץ ע"י חברת "אנוטקה".

כל היינות האדומים מבציר 2012 מגיעים מכרם אחר מהיינות שקדמו. כל היינות האדומים בסדרת מצודה, עשויים מבלנד של קברנה סוביניון, מרלו וקברנה פרנק בהרכבי אחוזים שונים, ב- 2011 החביות היו משל היצרן סגין מורו ומ- 2012 החביות הנן של היצרן נדלייה, שפול היינן מאמין אישית שיצרן החביות הרבה יותר מתאים לאופי האזור. לקח לאנשי היקב כמה שנים של לימוד ניסוי ותהייה כדי לעשות את השינוי כרמים והעבודה בתוך הכרמים בחלקות החדשות ולהוציא מהם את היבולים האופטימאליים.

מתוך שאיפה לאיכות, כל היינות של היקב מופקים מחלקות אסטייט המניבות 600- 800 קילו לדונם. הכרם היחיד שלא עבר שינוי הוא כרם הקברנה פרנק המניב 400 קילו לדונם. ההבדל הכי גדול בקברנה פרנק הינו עובדת היותו כרם וותיק ואת התוצאה ניתן לחוש ביינות בציר 2013 הקברנה פרנק כבר אינו כל כך "ירוק" כמו ביינות הבצירים הקודמים והוא נותן כיום פרי עם הרבה יותר נוכחות ועוצמה ( ביקב מצליחם להתמודד עם בעיית PH גבוהה הנובעת מאקלים חם ). כל יינות היקב משווקים גם לארצות הברית וגם לאירופה. היינות האדומים מפגינים פוטנציאל התיישנות והשתבחות לאורך השנים. ניתן היה להרגיש בעוצמה הטאנינית "האגריסיבית" משהו ביין מבציר 2011.

בעשיית היינות האדומים, פול היינן נעזר תמיד בצוות של טועמים והפאנל מדרג טעימות בציונים של מ-1-10 ובסופו של דבר היין שמקבל את הציון הכי גבוה הוא הופך להיות הבלנד של "המצודה". בלימיטד אדישיין החליט פול שהוא יהיה הקובע היחידי לעניין היין וה- 1200 בקבוקים שנעשו ממנו בבציר 2013 זכו ליד חופשית של פול עם 100% חביות חדשות, עם בחירה ראשונה של חלקות בכרם ועם בחירה ראשונה של יין בחביות. היין עשוי מ- 75% ענבי קברנה סוביניון ו- 25% ענבי סירה. ליין אין עדיין שם. אבל יש בו טביעת אצבע ברורה של פול דאב ללא כל ייעוץ, או מעורבות של איש. יש בו ביין ארומות וטעמים, נוכחות ופוטנציאל יש בו בשפע, ובהחלט יש למה לחכות.

ארוחת הערב הייתה מהנה וטעימה מאוד כאן השף אמיר לבין ממלון קינג דייויד בירושלים הפליא מנות שהוגשו ועוצבו בטוב טעם והם הלכו נפלא לצד היינות מעשירים את טעם האוכל.

את הדרך לתל אביב עשיתי עייף אך מרוצה על בטן מלאה עשיר בחוויה כטוב ליבי ביין.

יקב צובה

קיבוץ צובה, ד.נ. הרי יהודה 90870 


למרכז הזמנות: 02-5347000


מייל: [email protected]

 

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top