חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב קסטל גאה להשיק: C Blanc du Castel 2015 שרדונה 2015 של יקב קסטל הינו יין לבן המופק מ-100% ענבי שרדונה

חובבי השרדונה, נחלקים לשתי קבוצות עקריות. אלה על הצד העצי OAKED ואלה על הצד נטול העץ ה UNOAKED. בעוד האחרון יפגין טעמים וארומות של פירות, הראשון יוסיף למורכבות הטעם והארומה גם ניחוחות וטעמים הנגזרים מעץ החבית. הקסטל C, שייך לצד העצי ואני לגמרי שם. לפני כשבועיים, חנכה משפחת בן זקן באירוע חגיגי ומרשים, את חנוכתו של משכן היקב החדש במושב יד-השמונה שבהרי ירושלים, במסגרת זו, הוצעו לטעימה שלל יינות מפורטפוליו היקב, לרבות יינות טרום השקה. או אז, נפלה בחלקי הזכות לטעום לראשונה את הקסטל C 2015. אודה ואתוודה, שברמת הציפיות, בספריות הארומות והטעמים שבמוח, ידעתי פחות או יותר למה עליי לצפות ואיזה יין אני בעוד שנייה עומד לשתות, ומכאן, כמו תמיד, נגזרות החוויות ומיד אחר כך, באות המחמאות.

יקב קסטל C Blanc du Castel 2015 –

היין עשוי מ- 100% ענבי שרדונה.

רשמי טעימה שלי: צבעו צהבהב זהבהב חי חיוני ועשיר. השוליים מבריקים והנוזל צלול ומבריק. האף, שרדונה קלאסי במיטבו עם נוכחות העץ המתבקשת ולצידה הדרים, ופירות לבנים, אגוזים וחמאה, וניל וקוקוס וכל מה שעושה שרדונה למצוין. בפאלט, החמיצות טובה ונוכחת, הפה לא כבד, המירקם עשיר, טאנינים נוכחים, שוב פרי לבן אפרסק ונגיעה טרופית מתובלת משהו. הסיומת ארוכה מאוד נעימה ומהנה. יין נפלא כמו שקסטל יודעים לעשות. 

דבר היקב: היין תוסס ולאחר מכן מתיישן במשך כשנה על משקעיו, בחביות עץ אלון צרפתיות. היין מאופיין בבוקה עשיר וחמאתי וחומציות מרעננת, טעמו מלא ועגול, עם קורטוב של פרי הדר, פרי טרופי צהוב ושקדים קלויים. זהו יין מאוזן היטב ובעל סיומת ארוכה ונעימה. היין מגיע לשיאו כ-4 שנים לאחר שנת הבציר.

תהליך גידול: היין תוסס בחביות ( 1/3עץ חדש) וגדל בהן כשנה,
בשיטת Sur Lie (גדילה יחד עם השמרים והמשקעים הטבעיים). שימוש במספר סוגי שמרים מוסיף למורכבות היין. במהלך החודשים הראשונים מתבצע בטונאז' ולאחר כשנה מתחילת התהליך, מחברים את הבלנד ומכינים לביקבוק.
ליין יכולת התיישנות והוא ממשיך להתפתח בבקבוק.

טמפרטורה מומלצת להגשה: 12-14 מעלות.

מחיר מומלץ לצרכן: 148 ₪.

להשיג בחנויות היין המובחרות

אודות יקב קסטל

יקב קסטל ביד השמונה הינו יקב משפחתי בבעלות משפחת בן זקן. סיפור הקמתו החל בשנת 1988, עם חלקת הכרם הראשונה ברמת רזיאל. כך, הפכה המשפחה לחלוצת אזור הרי יהודה, ליד ירושלים, המחדשת את המסורת העתיקה. כיום, היקב מייצר כ-300 אלף בקבוקי יין מדי שנה ומייצא 35% מהיינות ל-12 מדינות ברחבי העולם, והיינות זוכים במשך שנים רבות לביקורות מצוינות בארץ ובעולם (רוברט פרקר, Hugh Johnson, מבקר היין האנגלי, העניק ארבעה כוכבים ליקב, ואף בחר ב-Grand Vin לאחד מ-200 היינות האהובים עליו, מגזין היין הבריטי 'Decanter' בחר את היקב כאחד ממאה היקבים הטובים בעולם ועוד. יתרה מכך, לפני כשנה זכה בן זקן בתואר האבירות הצרפתי על פועלו בתחום היין בישראל וברחבי העולם.

כרמי היקב נטועים באדמת טרה רוסה, טיט ואבן גיר מנוקזת היטב ושוכנים במיקרו-אקלים ייחודי לאזור. הגפנים גדלות בצפיפות רבה ומניבות יבולים קטנים ואיכותיים הנבצרים ידנית ואילו היינות מתיישנים בחביות עץ אלון צרפתיות מובחרות לתקופה של עד שנתיים.

יקב קסטל

Domaine du Castel

יד השמונה
הרי יהודה 9089500
ישראל
טל': 02-5358555
פקס: 02-5700995
E-mail: [email protected]

 

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top