חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקבי כרמל מציגים את סדרת 2VATS יינות קלים שילוו היטב את מאכלי חג השבועות

יקבי כרמל נוסדו בשנת 1882 ביוזמתו ובתמיכתו של הברון אדמונד דה רוטשילד, בעליו של יקב שאטו לאפיט המפורסם בבורדו. היקב בזכרון יעקב הוא היקב המסחרי הפעיל הוותיק ביותר במדינה, כשמעורבים בו יחדיו עולם ישן ועולם חדש באותו מבנה. כרמל הוא היקב הגדול ביותר במדינת ישראל, עם ייצור של כ-15 מיליון בקבוקים בשנה. יקבי כרמל מציגים את סדרת 2VATS יינות קלים שילוו היטב את מאכלי חג השבועות.

 יקבי כרמל 2VATS יין לבן חצי יבש 2015

בלנד ים תיכוני ארומטי המבוסס על ענבי מוסקט אלכסנדרוני (40%), גוורצטרמינר (35%), קולומברד (20%) וריזלינג ( %5).

מוסקט אלכסנדרוני הוא הזן הקדום באגן הים התיכון. מאז ועד היום, המוסקט הרך והארומטי, הוא עדיין אחד הזנים הלבנים הפופולאריים בישראל. השילוב של ענבי המוסקט עם ענבי הגוורצטרמינר, הידועים בארומה המפתה שלהם, יוצרים יין מבושם, פרחוני, חושני ומעודן בטעמו. ענבי הקולומברד והריזלינג המשולבים ביין, מעניקים לו חמיצות מרעננת ומשלימים את סט הניחוחות הייחודי ליין זה.

היין חצי יבש ומכיל 7.5 גרם לליטר סוכר שיורי. סחיטה עדינה ותסיסה קרה בנירוסטה.

אלכוהול: 10.5%

היין מהנה לשתייה בפני עצמו וילווה היטב של מגוון מאכלים קלים

מומלץ להגיש בטמפרטורה של 10̊.

יקבי כרמל 2VATS יין סמוק (רוזה) יבש 2015

רשמי טעימה שלי: אני מניח, שאם בכוונת היינן/צוות הייננים של כרמל הייתה להוציא יין רוזה, קייצי, כזה, קליל שכזה, תואם ישיבה על המרפסת, או נישנוש ליד פירות העונה, או כמה גבינות לבנות מלוחות, עם נימה מעט חנפנית עם מתקתקות מרומזת לכיוון ה"תותי פרוטי" אזי הצליח להם, יש בו ביין מן השובבות הקייצית אך חסרה לו לטעמי "נשימה ארוכה" בזכות חומציות מתונה מדי, המלווה את הפירותיות.

בלנד ים תיכוני המבוסס על ענבי גרנאש (58%), קריניאן (35%) ומורבדר (7%).

רוזה ורוד עדין ופירותי בעל ניחוחות רעננים של תות שדה ואשכולית אדומה. יין זה הוא חלק מסדרת יינות מצומצמת המבוסס על זני ענבים המצטיינים באקלים הישראלי החם. טעמו עשיר והוא משלב בין פירותיות לחמיצות נעימה.

היין יבש. סחיטה עדינה ותסיסה קרה בנירוסטה. הגרנאש שהה 24 שעות על קליפות טרם סחיטה, שאר הענבים עברו סחיטה מידית.

אלכוהול : 10.5%

התאמה לאוכל : היין ילווה היטב מגוון מאכלים מהמטבח הים  תיכוני.

טמפרטורת הגשה מומלצת: מומלץ להגיש בטמפרטורה של 10̊.

יקבי כרמל – 4VATS 2014

רשמי טעימה שלי: אני חושב שהיו אלה יקבי רקנאטי שטבעו כאן את המושג יינות של אוכל, של מטבח ים תיכוני משלנו. יינות קלילים, לא עתירי אלכוהול, לא עתירי יישון בחבית, הנשענים על זנים ים תיכוניים ומשקפים טרואר. היין האדום בסדרה זו של כרמל, פוגע היטב בקטגוריה זו ולו בזכות תמונת הזנים המרכיבה אותו. מצאתי כאן ניחוח שבילי ארץ ישראל זעתר וטימין ורוזמרין, תבלין וזיתים, פרי טוב, נוכחות, והרבה תמורה מול המחיר. רציתם יין מלווה ומתבל אוכל ליד הפיתות וסלט הירקות הגבינות ושמן הזית, או פיצה? ושגם יהיה לכם טעים בחך. הנה לכם. אהבתי.

היין האדום היבש מסדרת 4VATS 2014 הינו ממסך ים-תיכוני המורכב מענבי מרסלן מכרם בהרי יהודה, ענבי קריניאן גפנים בוגרות מכרם בדרום הר הכרמל וענבי גרנאש מכרם בגליל העליון.

הממסך הסופי עבר תקופת התבגרות קצרה ב 4 חביות עץ אלון צרפתיות.

מחיר מומלץ לצרכן: 60 ש"ח

להשיג בחנויות היין המובחרות

אודות יקבי כרמל

יקבי כרמל נוסדו בשנת 1882 ביוזמתו ובתמיכתו של הברון אדמונד דה רוטשילד, בעליו של יקב שאטו לאפיט המפורסם בבורדו. היקב בזכרון יעקב הוא היקב המסחרי הפעיל הוותיק ביותר במדינה, כשמעורבים בו יחדיו עולם ישן ועולם חדש באותו מבנה. כרמל הוא היקב הגדול ביותר במדינת ישראל, עם ייצור של כ-15 מיליון בקבוקים בשנה.

בבעלות יקבי כרמל גם שני יקבים קטנים איכותיים, יקב יתיר בתל ערד שנוסד בשנת 2000, ויקב קאיומי ברמת דלתון שנוסד בשנת 2004.

מתוך מטרה לייצר יין ברמת איכות גבוהה לכל פלח שוק, לכל טעם ולכל סגנון, כרמל מציעים מגוון רחב של יינות, החל מיינות סדרת 'סלקטד' הפירותיים והקלים לשתייה, וסדרת 'פרייבט קולקשן, שנותנת את התמורה הטובה ביותר לכסף, דרך סדרת 'הכרמים היחידניים', המבטאים באופן מושלם את הטרואר הייחודי של הכרם ומהווים ביטוי מדויק של זן הענבים, ועד יין הדגל 'לימיטד אדישן' הייחודי, המורכב והיוקרתי.

היקב בבעלות כורמים חקלאים וכן בבעלות קבוצת משקיעים פרטיים בעלי ניסיון רב בתחומי מוצרי צריכה, קמעונאות, ולוגיסטיקה אשר רכשה שליטה לפני כשלוש שנים לפי שווי של 130 מיליון ש"ח בהובלת קרן קדמה, בראשות גלעד שביט, אורי עינן וגלעד הלוי אשר משמש כיו"ר פעיל של היקב.

יקבי כרמל

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top