חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב בקוש – יקב בוטיק קטן ואינטימי עם המלצות יין לחג הפסח

כשפגשתי את אלי בקוש לראשונה, ב"פסטיבל יקבי הבוטיק הביתיים של בית הספר ליין שורק", זכורה הייתה לי ולרבים סביבי, טעימת יין הסמיון 2013 שלו, גם תוויות בקבוקי היין שלו הכל כך ייחודיות, שכל אחת מהן העניקה שם ליין של בעל מקצוע יוצר ליין, קנתה לו מיד נקודות זכות נוספות. לימים, שבתי ופגשתי את אלי ב"בית הפתוח" אצל איש הענבים, נרגש כשהיין שלו ה- GSM, הוטעם בין יינות נבחרים אחרים מהארץ ומהעולם בטעימה אקלקטית וייחודית, ושוב פגשתי אותו שבועות אח"כ, באחד מאירועי הטעימה שמקיימת חבורת "טעימת שותים", ותמיד מצאתי לצידי טועמים לא מעטים שמתעכבים, ומתלהבים, טועמים ושואלים, את אלי שאלות על היינות שלו. כשאני משוחח עם אלי, אני שומע ממנו עם אילו התחבטויות הוא מוצא את עצמו כיינן. חלקן נסוב, סביב הרצון שלו מחד לעשות יין כפי שהוא מאמין, יודע, וחושב שכך צריך לעשות יין, ומצד שני כמו כולם הוא רוצה שהיין שלו גם יימכר, גם יהיה טעים, וגם ירצה כמה שיותר פיות, אצל כמה יותר בריות. על דבר אחד אלי אינו מוותר, וזו על שאיפה מתמדת ליצור יינות איכותיים, שתיים, טעימים, בעלי פוטנציאל התיישנות, שנמכרים במחירים המעניקים תמורה מלאה ויותר לכסף, תוך שהוא נשען על תנובת כרמים איכותית ביותר ממקום מגוריו גוש עציון ומשילה. היקב הוקם בשנת 2011 בישוב שדה בועז בגוש עציון לאחר תקופה בה אלי בקוש היה מסעדן בירושלים. בתחילה, נרכשו ענבים מכרמים באיזור השומרון. החל משנת 2013 כל הענבים שמגיעים ליקב הנם מכרם ייחודית במרכז גוש עציון סמוך לעמק ברכה אותה אלי מטפח. בכרם בת מספר דונמים בודדים גדלים כמה זנים שונים: קריניאן,גראנש ,מורבדר ,סירה ,קברנה סוביניון, סמיון וסוביניון בלאן. הכרם נמצא בגובה של כ 900 מטר במפנה מערבי על צלע הר שכולו סלע חלק מהגפנים כמעט ללא אדמה ונראה כי מבצבצים מהסלע. הגפנים נטועות במרחקים של 75 ס"מ. יבול המטרה נמוך ובחלק מהזנים אף באופן טבעי. ביקב מייצרים כ 2400-3000 בקבוקים בשנה אדומים ולבנים. השמות "הקצב", "הנפח", "החייט", "הנגר", שניתנו ליינות הנם מחווה לבעלי מקצוע "אנשים פשוטים" שבעמל כפיים הביאו לחם לביתם. היום בעולם המודרני נדחקו בעלי מקצועות אלו לשוליים ואיבדו את פרנסתם. לכל בעל מקצוע הייחודיות והאופי שלו כך גם היינות, על פי איפיון היין נבחר בעל המקצוע המייצג את היין. בשל כמות היינות המועטה יחסית שהיקב מייצר בשנה, היקב אינו נושא תעודת כשרות אך מקפיד על כל המצוות התלויות בארץ כגון :עורלה טבל שביעית והפרשת תרומות ומעשרות. היקב אינו עובד בשבת. את היינות ניתן לרכוש ביקב והמשלוח עד הבית. לכבוד הפסח, יקב בקוש ממליץ על 4 יינות. 1 לבן מבציר 2014, 3 אדומים מבציר 2012 ו- 2013.

שם היין: יקב בקוש "החייט" 2014

רשמי טעימה: זהו יין זני לבן, טוב לסוגו ומפתיע בנוכחות הגוף, בארומות, בטעמים ובמרקם. האף, מביא עמו בשומת הדרים, לצד נגיעות עשבוניות רעננות, עם רמזים למנגו ותפוח יבשים ופרחוניות עם ארומאטית של תות שדה. הפה, מביא עמו לצד חומציות טובה ותומכת, רמזים לתפוח אפוי ואגס, גרידת ולימון סחוט. אהבתי פעם ראשונה כשהכרנו בבציר 2013. ואני אוהב אותו שוב בזכות העקביות והאינטנסיביות שנשמרה. איזה יופי של יין.

הרכב זני: היין עשוי על טהרת – 100% ענבי סמיון.

סוג היין: יין לבן יבש.

כרמים: גוש עציון

 3.19 :PH

אלכוהול: 14%

מחיר לצרכן: 88 ש"ח.

שם היין: יקב בקוש "הנגר" 2013

רשמי טעימה: לחובבי הז'אנר, זהו GSM בתוספת קריניאן. האף בשרני עם גרגרי יער ושזיף בשל, טיפה ירקרקות ותיבול מפולפל, בפה, הרגשה עגלגלה, טעם רחב ומורכב, מביא עמו טעמי פרי אדום בשל עומק ונגיעה מתקתקה מדומה. 

הרכב זני: בלנד של ענבי גראנש סירה מורבדר וקריניאן

סוג היין: יין אדום יבש.

יישון בחביות: 18 חודשים חביות משומשות בנות שנה, שנתיים ושלוש.

PH: 3.52

כרמים: גוש עציון.

אלכוהול: 14.5%

מחיר לצרכן: 88 ש"ח.

שם היין: יקב בקוש "הנפח" 2012

רשמי טעימה: הכיוון "בורדולזי". האף, אפל במקצת כהה מביא עמו פירות יער, פלפל שחור וטבק. הפה, מלא, לא מדי, עם חמיצות טובה. עץ נוכח אך מאוזן. לא מעט רבדים. עם תחושת מתקתקות אלכוהולית.

הרכב זני: בלנד של ענבי קברנה סוביניון, קברנה פרנק, מרלו ופטיט ורדו.

סוג היין: יין אדום יבש

כרמים: גוש עציון ושילה.

יישון בחביות: 24 חודשים בחביות חדשות פעמיים 12 חודש חבית חדשה.

PH: 3.75

אלכוהול: 15.4%

מחיר לצרכן: 88 ש"ח.

שם היין: יקב בקוש "הקצב" 2012

רשמי טעימה: האף, מביא עמו פרי יער אדום ושחור, נגיעה ירקרקה, רמיזה לתבלינים. טבק, פלפל שחור, עץ אלון. הגוף בינוני נוטה למלא. האיזון טוב. נוכחות של פרי עם עוצמה לצד מידה של רכות וסוג של איפוק. הזמן עושה לו ליין רק טוב.

הרכב זני: בלנד של ענבי קברנה סוביניון ק.פרנק ומרלו.

סוג היין: יין אדום יבש.

כרמים: גוש עציון ושילה.

השוני של יין זה מהנפח: ביין זה, בוצע בלנד עם הכניסה לחבית ולא לאחר תקופת ההתבגרות בחבית והוא מכיל יותר קברנה פרנק באופן ניכר.

PH: 3.78

יישון בחביות: 24 חודש חבית חדשה

אלכוהול: 15.6%

מחיר לצרכן: 88 ש"ח.

יקב בקוש

שדה בועז- גוש עציון

יינן: אלי בקוש

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top