חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

קברנה סוביניון, לא מסונן, ספינת הדגל של יקב סגל, בציר 2011 Cabernet Sauvignon Unfiltered, Segal winery – איזה WOW של המלצה לכבוד הפסח!

אני יכול לפתוח ולספר לכם הרבה סופרלטיבים, על היין הזה ועל קודמיו בסדרה, שחלקם לפחות, מבצירים קודמים, שוכבים אצלי במקרר היין, ממתינים לשעתם. מדובר ביין אייקוני לא פחות. חלקו של היינן אבי פלדשטיין, מי שהיה חתום על היין הזה מראשיתו ועד לבציר 2008 כמדומני, קיים, אבל את היין הזה, אני מניח עשו ביקב ברקן/סגל ייננים אחרים ( אני מניח שאולי אפילו בשלב מסוים נגע ביין הזה גם היינן אסף פז) שידעו שיש ברשותם, את החומר הטוב ביותר שאפשר, הנתון בתוך החביות הכי מובחרות של היקב. לא אתפלא, אם מאותו יין בחביות הללו, עשו בברקן בקונסטלציה כזו או אחרת, גם את ה"סופירייר קברנה סוביניון" שלהם, שכן מדובר בעילית של הפרימיום, שברקן מוציאים תחת ידם. מי שמכיר אותי, יודע שאני אוהב אותם כבדים, עשירים, בשלים, יינות אותם ניתן ללעוס, כאלה שמציפים בעסיסיותם את חלל הפה. כשחככתי בדעתי, האם לפתוח את היין לטעימה שלפני הפסח, לא אשקר אם ההתלבטות שלי לא הייתה רבה. מצד אחד, זהו יין פרימיום גבוה, המתומחר בהתאם כ- 220 ש"ח, מצד שני, פוטנציאל ההתיישנות של היין הזה להערכתי מעל 10 שנים בתנאים אופטימאליים, כך שההנאה המובטחת הייתה עבורי מן הסתם מעט אמביוולנטית. ולו בשל העובדה, שההנאה מהשתייה העכשווית הייתה רבה, אבל שוכנעתי שבעוד כמה שנים, היא לבטח תהיה, כפולה רבה ומרובה. אתם בטח אומרים לעצמכם "הנה עוד פעם כותבים, על עוד קברנה סוביניון ומרלו, כמה בנאלי, משעמם, צפוי, ומתומחר גבוה"… אבל רגע. על יינות גדולים שמעתם? על יינות שבהגדרתם, הם ממלאים את כל הקטגוריות של המושג "פרימיום". אז לדידי ולטעמי ולהעדפתי, הסגל לא מסונן הוא כזה. ואני לא מוצא בעצמי מילים יותר נכונות, יותר יפות, יותר הולמות, או יותר מתאימות, לתאר את ההנאה שלי, ממה שאנשי היקב הפליאו לתאר. זהו יין במיטבו. וזוהי חווית יין, מפה ועד להודעה חדשה. קנו אותו לשולחן החג. קנו אותו ותשכיבו אותו לישון לכמה שנים. קנו אותו ותתנו אותו מתנה. מה שלא תחליטו, תרוויחו.

ספינת הדגל של יקב סגל. עוצמתי ובו בעת מעודן ואלגנטי. ב-1998 נבצרו הענבים הראשונים ליין הקונספט של סגל – קברנה סוביניון ללא סינון.

זהו היין הראשון בישראל, שהלך נגד כל המוסכמות של עשיית יין בארץ באותה תקופה.

עם השנים היין הפך לדוגמה הטובה ביותר של עשיית יין עם חשיבה מחוץ לקופסה.

כיום היין עטור פרסים רבים ואחד היינות המוערכים והמצליחים בישראל.

קברנה סוביניון, לא מסונן, ספינת הדגל של יקב סגל, בציר 2011  Cabernet Sauvignon Unfiltered, Segal winery – איזה WOW של המלצה לכבוד הפסח!

רשמי טעימה מטעם היקב:

צבעו של היין אדמדם הנוטה לצבעי אדמה עמוקים

באף, מיד מורגש באיזה זן מדובר, גוונים ירקרקים של עלי תות עץ, אקליפטוס, אורגנו וטימין, משולבים בעדינות עם פירות שחורים-כחולים כגון דובדבן שחור ואוכמניות. אליהם מצטרפות ארומות של זפת חמה ואבק שריפה ארוגים בתיבול עץ מתקתק. סחרור נוסף חושף נגיעות קפה, פטל שחור, חמוציות מיובשות וצימוקים לבנים.

בפה היין בעל גוף מלא, עם טאנינים עשירים ומוצקים אשר עוטפים את החך. דובדבנים שחורים ואדומים, שזיפים ותפוחי עץ אדומים מציפים את הפה ומשתלבים עם חמיצות מורגשת, אך מעודנת. הסיומת ארוכה וממושכת וחושפת נגיעות מנטה, קפה, שוקולד מריר ועץ אלון איכותי.

יין זה מתאים לשתייה כבר עכשיו, אך בוודאות יוסיף להשתבח בתנאי יישון נאותים.

 נתוני היין:

בציר: 2011

הרכב זנים:  90% קברנה סוביניון, 10% מרלו

כרמים: איזור דישון ודובב

גובה הכרמים: 420 מ' עד 720 מ'.

זמן וטמפ' תסיסה: התסיסה וההשריה על הקליפות שאחריה ארכו כ-43 ימים. טמפרטורת תסיסה ºC 25.

יישון: 21 חודשים בחביות, 90% חדשות מאלון צרפתי, 5% אמריקאיות, 5% אירופאיות.

אלכוהול: 13%

משקל סגולי: 0.995

חומצה כללית: 6.87 גר'/ל'

pH : 3.49

מחיר מומלץ לצרכן: 220 ₪

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top