חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקבי ברקן משיקים לכבוד חג האוהבים ה"וולנטיינס דיי" יין חדש עם זן בסדרה ברקן מרסלאן ספיישל רזרב 2013

זוהי תקופה יפה להשקת יין חדש. קל וחומר, כשמדובר ביין אדום בסדרת הספיישל רזרב של יקבי ברקן שיוצא סמוך מאוד לחג האוהבים הוא "וולנטיינס-דיי" ומציג תמונת מחיר שוות תמורה וערך, עם יין חדש, מעניין ומסקרן, עשוי על טהרת זנים שלא בהכרח מוכרים לחך הישראלי מרסלאן (זן צרפתי שהינו הכלאה בין קברנה סוביניון וגרנאש),וקלאדוק (הכלאה בין גרנאש ומלבק), זאת כחלק מניסיונות שנעשים כל הזמן ביקב עם זנים חדשים. התוצאה המתקבלת הנה יין עם אופי וחוויית שתיה נעימה ומהנה.

שנת הבציר 2013 הייתה שנת בציר נפלאה. החורף שקדם לה התחיל יחסית מוקדם והיה מלווה בגשמים רבים. לאחר טמפ' גבוהות מהממוצע במהלך החורף היה נראה שהבציר יקדים, אך חודשי יולי ואוגוסט הקרירים הפתיעו, וגרמו להבשלת הפרי בצורה אופטימאלית. החודשים הקרירים הביאו להדרגתיות מושלמת בהבשלת הפירות ולמרות הבציר היחסית מוקדם של המרסלאן, דבר רגיל כשלעצמו, הפרי הגיע במצב האופטימלי ליקב ומשם המשך העבודה הייתה קלילה.

זן המרסלאן הוא זן צרפתי אשר נוצר מהכלאה של קברנה סוביניון וגרנאש.

מקורותיו של המרסלאן מגיעים מחבל לנגדוק שבדרום צרפת. שם בעיירה מרסייאן על גדות הים התיכון ייצר פול טרואל בפעם הראשונה בשנת 1961 את הזן.

בברקן מגדלים את זן המרסלאן בכרם תל צפית, בשפלת יהודה. איזור זה מתאפיין באקלים ים תיכוני מובהק בעל טמפ' יחסית גבוהות במהלך השנה. נתוני טרואר אלו דומים מאוד לנתונים הקיימים בחבל לנגדוק, ותורמים לכך שהגפנים גדלות בצורה אופטימלית.

המרסלאן מבשיל יחסית מוקדם בעונת הבציר ומגיע למיכלי התסיסה יחד עם הענבים הראשונים מאזור השפלה. לאחר תסיסה יחסית חמה של 25-27 מעלות היין עובר ליישון בחביות עץ למשך שנה. מתוך חביות אלו, שילוב של חביות חדשות ומשומשות הביא ליצירת היין הייחודי הזה.

ליין גוון שני-בריק (Brick) ואף המשלב פטל שחור, דובדבנים ותותים, לצד עשבי תיבול, עלי טבק ונגיעות קינמון. עומק הפרי המשקף פירות יער נעטף בתיבול של עץ אלון מתקתק המוסיף למורכבות. סחרור נוסף חושף אלמנטים של ליקריץ ושומר בשילוב שוקולד מריר.

בפה, הגוף בינוני והחמיצות טובה ומרעננת את החך. שלל פירות אדומים -שחורים כגון פטל שחור, שזיף אדום ואף תפוחים מציפים את חלל הפה בהרמוניה פירותית הנתמכת במבנה טאנינים מעודן ופריך, אשר עוטף את החך ומוסיף למורכבות היין.

 הסיומת ארוכה, ומלאה בטעמי פירות בתשלובת קרמל וקינמון

יקבי ברקן – מרסלאן ספיישל רזרב 2013

הרכב הזנים: 92% מרסלאן, 8% קלאדוק

     איזור גידול: כרם תל צפית

     יישון: 12 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי

     אלכוהול: 12.5%

     משקל סגולי: 991.3

     חומצה כללית: 5.55

     pH: 3.6

מחיר: כ- 70 ₪ לצרכן

כשר בהשגחת הרבנות הראשית לישראל.

יקבי ברקן

www.barkan-winery.co.il

מרכז יין חוויתי

טלפון: 08-9447790
אימייל: [email protected]
פקס: 08-9447793

 

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top