חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב MASI "מאסיאנקו 2012 פינו גריג'יו דלה ונציה" ו- קמפופיורין Rosso del Veronese IGT 2010 אחד לבן ואחד אדום. המלצה נהדרת לכבוד החג, ובכלל !

ראש השנה וחגי תשרי שבפתח. נכון, ואין כמו היינות הישראלים. אבל אי אפשר להתעלם מהיינות הבינלאומיים. קל וחומר כשהם מגיעים מיקב כל כך רב מוניטין ונחשב כמו יקב MASI האיטלקי והיינות המומלצים הם שני יינות הדגל של מאסי: "מאסיאנקו" ו"קמפופיורין" אחד לבן מבציר 2012 אחד אדום מבציר 2010 ואיזו תמונת מחיר הם מביאים אתם עם תמורה ראויה, עשירה, מכובדת, יוקרתית ושוות ערך וטעימה.

את היקב היוקרתי והנחשב MASI מנהלים סנדרו בוסקיאני SANDRO BOSCAINI  לצד בנו רפאל RAFFAELE BOSCAINI שאחראי על התיאום של הקבוצה הטכנית המונה צוות של מתאם כללי, מתאם טכני, אגרונום, אונולוג, מנהל איכות, עובדי מעבדה ואנשי מכירות ושיווק וביתו אלסנדרה BOSCAINI ALESSANDRA האחראית על הצד המסחרי.

סנדרו בוסקיאני SANDRO BOSCAINI  , הנו הדור השישי ממשפחת יצרני יין  מאזור ונטו שבאיטליה. הוא החל את עבודתו ביקב לאחר סיום לימודי התואר שלו ב- 1964. בשנת 1978, הוא התמנה לנשיא היקב ומאז ועד היום הוא מכהן בתפקיד.

קמפופיורין מדגים את איכות היצירה של מאסי, יין המשלב טכניקה מסורתית קלאסית עם חדשנות, טכנולוגיה ומצויינות.

הקמפופיורין, סימן רשום מ- 1964 ואב טיפוס ליינות "סופר ונטיאניים", מיוצר כיום בטכניקת ההתססה הכפולה שהתפתחה

מיינות ה"ריפאסו" אותם מאסי הנחיל לעולם היין של אזור ורונה. הצוות הטכני של מאסי מציג את "נקטר המלאכים לאדם",

יין המשלב את החן וההנאה הטיפוסיים ליינות חבל ולאפוליצ'לה עם מורכבות יינות האמרונה האציליים.

בציר 2010 : הטמפרטורות בחורף היו קרות לעומת שנים קודמות. גשמים שירדו בעונת ההבשלה לוו בתקופות של שמש.

בציר הענבים של הקמפופיורין החלה בסוף ספטמבר. במהלך הצימוק-למחצה לחות האוויר הייתה גבוהה מהממוצע, תודות לטכנולוגיות בקרת אקלים בחדרי הייבוש, הפרי נותר בריא והשלים את תהליך האפיסמנטו המורכב. נתגלו כמה מקרים של ריקבון אציל של בוטריטס, אולם לא תועדו מקרים של ריקבון אפור או קלקול על הענבים. ההתססה השנייה בתהליך יצור היין עם הענבים המצומקים-חלקית התרחשה בסוף נובמבר.

הקמפופיורין הוא אחד מיינות המומחיות הייחודיים של מאסי, המיוצר בטכניקת ההתססה הכפולה.

יין אדום שמיוצר מהזנים המקומיים של אזור ורונה ומופק מהתססה של ענבים טריים ומתסיסה נוספת עם אחוז קטן של ענבים מצומקים – למחצה. היין מבטא את ייחודו של איזור ורונה:

איכויות איזור היין, סגנונם הטיפוסי של הזנים המקומיים ומקוריות היין שמקורה בטכניקת הצימוק-למחצה וההתססה הכפולה שהומצאה ושוכללה בידי מאסי. היין משלב פשטות וחן יחד עם עוצמה והוד. עשיר, בעל גוף מלא, מרקם עגול וקטיפתי.

ליין כושר התבגרות של 10-15 שנים. קמפופיורין הוא סימן מסחרי רשום של מאסי.

כינוי מקור: Rosso del Veronese IGT

מקור גאוגרפי: כרם "קמפופיורין" במרנו די ואלפוליצ'לה וכרמים נוספים בעמקים של איזור ורונה שהתברכו בתנאי אקלים- קרקע דומים. קרקעות סחף אלוביאליות עמוקות.

הרכב זני: 70% קורבינה, 25% רונדינלה, 5% מולינרה

3 זני ענבים מרכיבים את התוצר הסופי והם:

קורבינה CORVINA הענבים שנמצאים בשלב של הרקב האציל הבוטריטיס מייצרים רמות גבוהות של גליצרין וחומצה גלוקולית התרומה לצבע ולטאנינים מצד הזן הזה בבלנד הכללי, מוגבלת למדיי.

רונדינלה RONDINELLA לזן זה עמידות בפני הרקב האציל הבוטריטיס בעת הייבוש, הענבים תורמים לבלנד הכללי, צבע, טאנינים ובוקה (שלל הריחות והארומות המורכבות שיש ביין שהתיישן היטב).

מולינרה MOLINARA הענבים תורמים לבלנד הכללי את החמיצות הנדרשת ומשפרים את היכולת של היין להיות שתי שאינם בהכרח עניין של מה בכך ליין המיוצר בשיטה הזו ובמורכבות הכללית של התוצאה.

ייצור היין: שיטת ההתססה הכפולה של מאסי. יין שמופק מענבים טריים עובר תסיסה נוספת עם 25% ענבים מצומקים-למחצה (שיובשו למשך 6 שבועות לערך) מאותו הרכב זני. התסיסה השנייה אורכת כ- 15 יום בטמפ' של 18-20 מעלות צלזיוס, התסיסה המאלולקטית מתרחשת מיד בתומה. תהליך זה תורם ליין תכולת  אלכוהול גבוהה יותר, צבע, טאנינים רכים ואלגנטיים ומעניק טעמים וניחוחות בה בעת.

הבגרה: לפחות 18 חודשים בעץ, 2/3 בחביות עץ סלובני בנפח של 9,000 ליטר ו- 1/3 בחביות 600 ליטר מעץ סלובני וצרפתי. לפחות 3 חודשי יישון בבקבוק לפני יציאת היין לשוק.

כושר התיישנות: 15 – 20 שנה.

רשמי טעימה: ליין צבע אדום-רובי חיוני, עם שוליים סגלגלים. האף שופע ניחוחות פרי בשל, שזיפים, ריבת דובדבנים ותיבול של קינמון ווניל. החיך פוגש טאנינים עדינים הנתמכים בחומציות מרעננת. סיומת מתמשכת של פירות בשלים ותיבול. האף מביא עמו תבלינים ספייסיים מתקתקים משהו לצד דובדבן בשל. הפאלט עשיר בדובדבן ובתות יער כהים הטאנינים רכים הנוכחות בפה נעימה ממלאת את החך. ת-ע-נ-ו-ג של יין.

התאמה לאוכל: יין רב גוני המשתדך למגוון גדול של מזונות כגון: פסטות ברטבים עשירים מבוססי בשר, שמנת או פטריות, צלי בשר, בשר ציד ובשר על הגריל, גבינות בשלות.

טמפ' הגשה: – 18C .

נתונים אנליטיים: תכולת אלכוהול 13.1% , סוכר שיורי 2.2 גר'/ל', חומר יבש 26.9 גר'/ל', חומציות כללית 5.22 גר'/ל', ערך הגובה pH 3.65

מחיר לצרכן: 109 ₪  ובעיניי זו הפתעה לטעמי ולדעתי זה יין של הרבה אבל הרבה יותר.

יקב MASI מאסי מאסיאנקו 2012

פינו גריג'יו דלה ונציה הוא היין הלבן האיטלקי המודרני ביותר. זן זה המגודל בקסטיונס די סטרדה שבאזור פריולי, ניחן בעושר של ניחוחות וארומות. שילוב הזן המקומי וורדוצו, העובר צימוק קל על משטחי ייבוש, מעניק ליין את המבנה שלו. מסיאנקו הוא יין סופר- ווניטיאני בעל אופי, המלווה היטב את מרבית מנות המטבח בן ימינו: מנות ראשונות, דגים ובשר לבן צלוי.

כינוי מקור: Pinot Grigio e Verduzzo delle Venezie IGT

מקור גאוגרפי: כרמי "סטרדה דל מליונה" שבחבלי קסטיונס די סטרדה ופריולי.

הרכב זני: 75% פינו גריג'יו, 25% וורדוצו

ייצור היין: שני הזנים נבצרים ומעובדים בנפרד. ענבי הפינו גריג'יו נבצרים בשלהי אוגוסט ומותססים מיד (25 יום,  ב- 10-15 מעלות צלזיוס) במטרה לקבל רעננות וריחניות. התסיסה המלולאקטית מופסקת בטרם סיומה. ענבי הוורדוצו נבצרים בסוף ספטמבר ועוברים הבשלה לאחר הקטיף למשך 3 שבועות, תהליך רצוי במיוחד בזן זה בשל קליפתו העבה. לאחר השרייה קרה קצרה (36 שעות ל- 5C מעלות צלסיוס) הוורדוצו, מתחיל את תסיסתו האלכוהולית במיכלי נירוסטה ומועבר לחביות בריק להשלמתה שם גם עובר תסיסה מלולאקטית.

הבגרה: הפינו גריג'יו – 3 חודשים במיכלי נירוסטה, הורדוצו – 3 חודשים בחביות. לאחר השידוך, יישון נוסף בבקבוקים של 45 יום לפחות.

כושר התיישנות: 3 שנים.

רשמי טעימה: גוון צהוב קש, עם השתקפויות מוזהבות. האף מוצף בניחוחות פרחוניות לבנה ולימון רענן, משמש ואפרסק המשתלבים עם אננס וארומות של פירות טרופיים. על החיך, מורגש הגוף המלא והרעננות עם טעמים של פירות בשלים עם רמיזה דבשית משהו, עם "טוויסט" לימוני בסוף. היין יבש ובעל סיומת ארוכה. יופי של יין.

התאמה לאוכל: מצוין כאפריטיף וליווי למתאבנים. מתאים להגשה עם אנטיפסטי, דגים ובשר לבן על הגריל. יין לבן בעל גוף בינוני והמון אופי, אידיאלי למטבח המודרני.

טמפ' הגשה: 10C – 18C מעלות.

נתונים אנליטיים: תכולת אלכוהול 13.37% , סוכר שיורי 4.4 גר'/ל', חומר יבש 19 גר'/ל', חומציות כללית 6.07 גר'/ל',ערך הגובה pH 3.10 .

בציר 2012: תנאי מזג האויר בפיורלי היו טובים, במיוחד מסוף מאי עד אמצע יוני, והיטיבו עם פריחתם של מרבית הזנים. הטמפרטורות הגבוהות בחודשי הקיץ מותנו בידי משקעים מספיקים והביאו לבוחל מוקדם בענבים, פיצוי על העיכוב בהתעוררות הניצנים שנגרם מטמפרטורות נמוכות בסוף החורף. הבציר של הפינו גריג'יו החל בסוף אוגוסט, בזמן שבציר הוורדוצו החל ב- 10 בספטמבר. רמות היבולים ואיכותם היו מצוינות. תהליך האפסימנטו (צימוק חלקי של הפרי לאחר הבציר) הוא מומחיות של מאסי. ביצור המסיאנקו ענבי וורדוצו עוברים צימוק קל. תהליך יוצא דופן זה נועד להעניק ליין הלבן חלקות, גוף, עושר ומורכבות ארומתית שתיווסף לפירותיות של הפינו גריג'יו. השילוב המדוד בין שני זנים מקומיים אלו וטכניקת היצור הייחודית תורמים ליצירתו של יין לבן "סופר-ונטייאני" בעל אופי מובהק וחותמת המצוינות של מאסי, כמו בקמפופיורין הנודע.

מחיר לצרכן: 89 ₪. אתם קוראים נכון. ועכשיו, תרוצו לחטוף את היין.

המונח Appaxximento מופיע על התווית האחורית של יינות מאסי המופקים מענבים – מצומקים חלקית. לוגו זה מהווה אסמכתא, למומחיות של – מאסי במאה ה – 21. שיטת הייצור הייחודית של יינות היקב היא המקור לגאווה, לייחוד, למיתוג ולבידול. השיטה נקראת אפאסימנטו Appaxximento ובתרגום לעברית ייבוש ענבים על מחצלות במבוק בכדי למקסם ארומות וטעמים מרוכזים. השיטה, מביאה לידי ביטוי בחירה של פרי מובחר ביותר, סידורו ידנית על גבי מחצלות של במבוק, החסנת הענבים לייבוש ממושך על גבי המחצלות בסביבה טבעית אך מבוקרת ומטוהרת ממזיקים, תקופה ממושכת של ייבוש הענבים על המחצלות לעיתים אפילו למשך כל עונת החורף, כתוצאה מכך הענבים מצטמקים ומאבדים ממשקלם כ- 30%-40% בממוצע, מכאן הארומות, הצבע, הסוכר והטאנינים מתרכזים ומתעצמים, ה"בוטריטיס" הרקב האציל מייצר גליצרין שאחר כך יבוא לידי ביטוי בחלקלקות ובקטיפתיות של היין, הארומות עוברות אף הן תהליך אבולוציוני מהשלב הראשוני עד לשלב המורכבות.

MASI

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top