חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

TORII – ביפנית, הוא שער מסורתי בכניסה למקדשים המסמל את הגבול בין קודש וחול עבור העוברים והשבים בו. אנחנו באנו בשער המסעדה ונשמח לשוב אליה.

אודה ואתוודה, שהפעם האחרונה שהייתי כאן, בשכונת היוקרה הזו נווה אביבים, שברמת אביב תל אביב, זה היה איפה שהוא בשנות השמונים, כשהייתי בלש משטרה צעיר, והיינו מחפשים שם חשודים "שלא התאימו לשכונה". הפתעה רבה הייתה לי, כשהגעתי אל מתחם הקניות והמסעדות אופנהיימר 13 בנווה אביבים שברמת אביב בתל אביב בסביבות השעה שבע ומחצה בערב יום ראשון ומצאתי את המקום שוקק חיים, הומה אדם, מגרש החניה, מלא בכלי רכב, והמסעדות כולן, עמוסות כמעט עד אפס מקום. מול מסעדת TORII, אליה הזמנו לנו מקום לארוחת ערב זוגית לשמונה בערב, יש משרד נדל"ן ועל ויטרינת החזית מתנוססות הצעות לרכישת דירות גן בשכונה, בתים, דירות 7 חדרים, או יחידות תלת מפלס ודו קומה ופנטהאוז, המחירים המבוקשים נעים באזור ה- 3 מיליון שקל ועד 7,8 מיליון שקל ואני אומר לזוגתי, "תהפכי את זה לדולרים וזה עדיין הרבה מאוד כסף", והיא אומרת, "לא הייתי מתנגדת להתגורר כאן בשכונה, רק מנחת, הייתי משמינה". ביפנית TORII הוא שער מסורתי בכניסה למקדשים המסמל את הגבול בין קודש וחול עבור העוברים והשבים בו. אנחנו באנו בשער המסעדה ונשמח לשוב אליה.

מסעדת TORII הנה מסעדה אסיאתית ובר יין. היא בפירוש מסעדה שכונתית, אבל היא לגמרי לא, מסעדה מסחרית, המונית או תעשייתית. אלא כזו, המוקפדת בשירות, ובאיכות, ובמתן חוויה אחרת, כזו שתחזיר אתכם לכאן, פעם אחר פעם, ואו שאתם תמצאו את עצמכם יורדים מאיזו דירה בשכונה לחטוף איזו ארוחה, או שתיקחו את בן או בת הזוג לכוס קפה, לגביע של יין, לכמה רולים של סושי, בטעמים שעוד לא ניסיתם, או את ההם שכבר ניסיתם והתאהבתם ואו שבאתם בשבילם במיוחד, ותאמינו לי, שהמקום שווה את האוקייז'ן.

המסעדה TORII חוגגת יום הולדת 3, ואם אתם מבינים שלעבור את השנה הראשונה בתחום המסעדנות במדינת תל-אביב, זה לגמרי לא פשוט, מה תגידו על מסעדה שחוגגת 3 שנים בתל אביב, והיא אפילו לא נמצאת בתוך ה"צנטרום" של הבליינים, או קובעי הטרנד החולף ומתחלף.

הוסיפו לזה, שהמסעדה הומה אדם, בכל ימות השבוע, בכדי ללמד, עד כמה היא טובה ועד כמה היא שוות תמורה.

סבורני, שזו הייחודיות והחיבור של שכונתיות, תחושת הביתיות והאיכות, מה שמעניקים את שילדת היציבות למסעדה.

והשותפים המנהלים אותה, "קבוצת נלסון", המפעילה גם את המסעדה הסמוכה ( ואיך לא גם עמוסה) "נלסון 33", ואת המסעדה היחסית חדשה "טיילור מייד" שברחוב אלנבי בתל-אביב, מביאים עימם ניסיון רב וידע קולינארי ומקצועיות יתרה.

מסעדת TORII, תעניק לכם מקום לבילוי אינטימי. היא תציע לכם מגוון של מנות עשויות חומרי גלם מעולים וטריים עם תפריט אסיאתי עשיר אותו ניתן ללוות בתפריט יינות מכובד. ובבר אלכוהול דינאמי וקשוב לכל מאווייכם.

בין השעות 12:00 בצהריים לבין 16:00, תמצאו כאן באמצע השבוע תפריט עסקיות. ובמחיר של מנה עיקרית, תקבלו אותה מוקפת במגוון סלטים טעים צבעוני ועשיר.

ואם אתם "צפוניים" או בכלל יש לכם את הכבוד הממון והעונג להיות שכנים, תרוויחו גם את "שירות המשלוחים".

על התפריט האסיאתי, ממונה שף אוקי נאווה לי קסיאהו ואם הסתבכתם עם השם שלו, המקומיים קוראים לו "ציון"….והוא ואנשיו, מפליאים ועושים סושי, שלא מהעולם הזה.  

קרה המזל, וזוגתי ואני, הזדמנו לערב שהוא כולו הודי והמסעדה החוגגת כאמור יום הולדת 3 אירחה את השפית סרנדה דילבסקי ( הודית הנשואה לפולני – לא תמצאו יותר טוב מזה) בוגרת "מאסטר שף", ואפשרה לה, לבנות תפריט ייחודי, מותאם, לשני ערבים בלבד, כשהיא נעזרת ונשענת על תשתית מטבח המסעדה שבתוכו פועלים מול עינכם בצפיפות יחסית כנמלים עמלות לא מעט בעלי מקצוע קולינאריים כמו שף, סו-שף, וסושימן, כל אחד ותחום התמחותו.

אני מודה שאני משוגע על סושי ויש לי היכולת התאווה והקיבולת להכיל לתוכי לא מעט.

מאידך, אני לא משוגע על אוכל הודי, אך מאחר וזה הערב אליו הגענו, ומאחר והגענו רעבים ומצפים, החלטנו לבקש גיוון קל שילוב של סושי אסיאתי עם התפריט ההודי החד-פעמי.

מסתבר, כי קלענו לדעת חכמים, וגם בעלי המסעדה, מצאו לנכון, שבערב ההודי, יהווה הסושי, שחקן מפתח. ובא לציון השף, גואל. רק שבמקרה הזה, קוראים לו דני רובין.

כנקודת פתיחה, הבהרנו נקודה מהותית שמלווה את הזוגיות שלנו וזו הצמחוניות שלה וה"אוכל כל" שלי.

בחוץ, היה חם, ולפיכך בקשנו לנו אינטימיות, עם מיזוג אוויר. הציעו לנו לשבת על הבר ובכלל לא התנגדנו.

איתן הבר-מן, שהיה עסוק בהכול, עזב את עיסוקיו והיה "רק" שלנו. זה התחיל בחיוך, בסמפטיות, באוזן מקצועית קשובה ומתן שירות לעילא. ומכאן אל משקה הפתיחה ההודי, זה נמשך בתה תאילנדי, בשוט של קאמפרי, בדיאט קולה ואני מקווה שלא שכחתי משהו אחר, שלגמתי. איתן, היה גם זה האחראי בהוצאת המנות עבורנו ואיתן יותר מכולם הבין אותי, שבקשתי עוד מהסושי, כי הוא היה לא פחות מנפלא, טרי, צבעוני, טעים להפליא ואיזה כיף שהוא היה רק שלי ובשבילי.

שף סרנדה דילבסקי, "הביאה איתה מהבית", תפריט אוטנטי, הודי, אתני, אקזוטי, עם חומרי גלם, ניחוחות וטעמים, של הודו הרחוקה.

למנת הפתיחה, הוגש נאן מלווה ב- 2 – סוגי מטבלים צ'אטני ירוק וצ'אטני עגבניות.

למנות הראשונות קבלנו SAMOSA WHEELS שזה בצק הודי ממולא בתפוחי אדמה מוגש עם סלט ירקות פיקנטי.

TOFU SAG שזה תבשיל תרד ( אני מת על תרד מאז ימי פופאי) מוגש עם קוביות טופו שיזאן משובח ופאפאדם.

זוגתי קיבלה CHOLA שזה תבשיל גרגרי חומוס מוגש עם PAKORA בתוספת סלט עגבניות פיקנטי, צ'אטני ירוק, ויוגורט מתובל.

לעיקריות המליצו לנו וקבלנו את ה BUTTER CHICKEN שהם נתחי פרגית ברוטב חמאה, שמנת וצימוקים, מוגש על אורז קוקוס בתוספת פאפאדם.

ויתרתי על מנת הדג שהייתה מורכבת מפילה בס וסלט עדשים וויתרתי על מנת תבשיל קדרת הבשר בקר

ובקשתי את מנת ה- CHILLI CHICKEN שכללה נתחי חזה עוף בטמפורה הודית ברוטב סויה וצ'ילי, מוגש על אורז מוקפץ עם ירקות.

המנות העיקריות היו משביעות, עשירות, "לא קמצניות" בתכולתן, מתובלות היטב בתבלינים ארומאטיים ואוטנטיים, גדושי ירק וטעם, ובלי להתבייש, לא הצלחנו לסיים.

לקינוח, הלכנו במנה משותפת על טפיוקה קרה עם פירות העונה.

אז, את התפריט ההודי, פיספסתם. כי זה היה ליומיים ובערב שאנחנו היינו, לא מעט נהנו מהתפריט הזה. אלא אם כן, יחליטו מנהלי המסעדה לארח את סרנדה בשנית ובשלישית.

כשיצאנו, אמרתי לזוגתי, שאני חוזר לכאן על בטוח בשביל סושי. אז היא אמרה "כן. בטח. בכמויות שאתה אוכל… ואז תידרש לשלם 500 שקל"….אז אמרתי לה "נו טוב, אני לצערי לא גר כאן בשכונה" אבל תמיד, יש יום נישואים, ויש גם יום הולדת.

מסעדת TORII

אופנהיימר 13 תל אביב 

03-6204777     

פתוחים כל השבוע רצוף
כולל שישי שבת!
ימים א-ש 12:00-00:00

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top