חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

רוזה 2013 מיקב בזלת הגולן. הזכיר לי, שאני רוצה רוזה. כזה.

השבועות האחרונים של לפני חג השבועות, היו ימים של משלוח ורכישת יינות והכנה לחג המזוהה עם גבינות. משהו טוב, רוצה לומר דברים טובים, באים לידי ביטוי בחג בכלל ובחג השבועות בפרט וזה המון יינות וטובי הגבינות והמון זאטוטים מחייכים, עם זרי פרחים על הראש, לבושים בחולצות לבנות. משהו טוב, קורה ליקבים בישראל שיותר ויותר יוצאים עם השקות של יינות לבנים, ויינות רוזה סמוקים, יינות שכל כך מתאימים לימים החמים ולנהמת המזגנים. יינות הרוזה הסמוקים והוורודים, זוכים בקיץ לעדנה והיא לא מחודשת אלא היא הולכת ותאוצה צוברת. והרוזה של יקב בזלת הגולן מבציר 2013 הזכיר לי שאני רוצה רוזה. כזה.

בפעם האחרונה שטעמתי ענבי איזבלה ( לברוסקה) סגולים, זה היה במרפסת הוילה של גילי ומוטי גולדמן ביקב וילה וילהלמה, טעם הענבים היה משגע והוא הזכיר לי טעם של מנגו טרופי עם ענבים. ( מוטי גולדמן אמר לי "הם טעימים, אבל לא עושים מהם יין")…

משהו מאותם טעמים, שנשמרו אצלי בספרייה במוח, נמצא בתוך הרוזה של יקב בזלת גולן מבציר 2013 וזה לוקח את הרוזה לכיוון טרופי מסקרן וטעים, עם נשיכה בשרנית.

הצבע של היין סמוק כהה, מבריק, ושוליו צלולים בכוס. ומתוך ה- 810 הבקבוקים שיוצרו בבציר 2013 חלקם הגדול כך שמעתי נחטפו.

הרעיון שעומד מאחורי יין הרוזה הזה הוא משחק שילוב הזן הייחודי הזה (איזבלה) שמעטים מהיקבים בארץ עושים ממנו כאמור אם בכלל יין.

היין עשוי מ- 75% ענבי קברנה סוביניון מכרם שעל ו-25% ענבי איזבלה הגדלים על גג חדר החביות של יקב בזלת הגולן בסוכה שעל הגג שמתאימה נפלא לחופה מהודרת תחת כיפת השמיים.

האף ארומאטי והוא מביא עמו ניחוח של תות ואם תירצו סוכריית ילדות (תרנגול אדום) ענבי הקברנה סוביניון המגיעים מכרם שעל נוכחים ואוחזים בגוף היין ומעניקים טעמי פירות יער כחולים ושחורים ובשלים.

לא תמצאו כאן רוזה עם מתיקות חנפנית "טוטי פרוטי" אלא רוזה של קיץ אותו יש להגיש קר ומצונן היטב.

או אז, תחושו בחמיצות תומכת ובמרירות נעימה, שתלווה אתכם לכל האורך ועד לטעם המסיים.

המחיר נע סביב ה- 100 ₪

ולטעמי הוא רוזה המגיע ממקום טוב. הוא בא בטוב. והוא שווה את תמורתו.

13.5% אלכוהול.

היין כשר.

 יקב בזלת הגולן הוא התפתחות בלתי צפויה של סיפור אהבה בין איש אדמה מסור לבין מלאכת כפיו.
זהו סיפור חד זני שכל כולו קברנה סובניון, הנסיך האציל של משפחת ענבי היין.
אדמת הבזלת הפורייה והעשירה של רמת הגולן , תנאי האקלים המיוחדים לאזור ותהליכי יצור טבעיים וקפדניים , הם סוד קסמו ואיכותו של היין .
היקב שוכן בסמוך לחורשה ולמקור נביעת מים ומשקיף על הכנרת.
הבציר מתבצע באופן ידני תוך פיקוח על איכותו ובשלותו של האשכול , 40 דונם כרמים בגובה של כ -500 מטרים מעל גובה פני הים ו- 40 דונם נוספים בצפון רמת הגולן בגובה של 900 מטר מעל פני הים. 
ייצור היין ביקב בזלת נעשה מתוך אהבה וחדוות היצירה, תוך הקפדה ללא פשרות על איכותו. זו, אנו מאמינים,הסיבה להכרה העולמית בתחום היין לה זכינו ובעטור פרסים ומדליות מכל רחבי תבל.

יקב בזלת הגולן

מושבה קדמת צבי, רמת הגולן 12421
טל: 04-6965010 נייד: 050-8485010
[email protected] 

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top