חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב תישבי משיק לכבוד חג הפסח ושולחן ליל הסדר 2 יינות חדשים רוזה 2014 תשבי וקברנה סוביניון אסטייט 2011 מכרם יחידני SINGEL VINYARD

יקב תשבי הינו יקב בוטיק משפחתי וכשר. הסיפור המשפחתי עם יין החל כאשר ב-1882  מיכאל תשבי (חמילצקי) נבחר ע"י הברון רוטשילד לטעת כרמים באזור. מכאן החל הקשר בין המשפחה לאדמה ולכרם. בשנת 1984 הקים יונתן תשבי את היקב המשפחתי, בו עובדים כיום כל בני המשפחה, גולן בנו הינו היינן וסמנכ"ל היקב ואחראי גם לעשיית הברנדי של תשבי, אושרה בתו פתחה עבור היקב את השוק העולמי, ייסדה את בית הקפה והיין בזיכרון יעקב ואת סדרת מוצרי המזון "Fine Food by OshraTishbi", בנו הבכור מיכאל, עורך דין במקצועו, עוסק גם הוא בגידול כרמי המשפחה.

ליקב שלוש סדרות: "תשבי", "תשבי אסטייט" ו"יונתן תשבי ספישל ריזרב". היינות זכו בפרסים רבים בתחרויות יוקרתיות בארץ ובעולם, כולל הברנדי הצעיר הטוב בעולם בתחרות IWSC בלונדון, ומיוצאים למדינות רבות באירופה, ארה"ב וקנדה.

ליקב מרכז מבקרים המציע סיורים וטעימות יין ושוקולד, וכן מסעדת שף כשרה, ומסעדה בזיכרון יעקב. היקב הוא היבואן הבלעדי של מותג השוקולד הצרפתי VALRHONA. יקב תשבי מייבא לארץ בבלעדיות, את תנורי האיכות La Panyol ומעשנת מקצועית OLE HICKORY PITS.

יקב תשבי, משיק לכבוד חג הפסח ושולחן ליל הסדר 2 יינות חדשים. הראשון רוזה 2014 תשבי יין קליל פירותי וארומאטי ובתמונת מחיר אטרקטיבית והשני מסדרת "אסטייט" קברנה סוביניון אסטייט 2011 מכרם יחידני SINGEL VINYARD .

רוזה 2014 תשבי

רוזה 2014 של יקב תשבי, יין יבש, המופק מענבי קברנה סובניון, המעניקים לו רובד פירותי וארומטי ,הענבים מאזור הרי יהודה והכרמים נטועים בגובה של 800 מטר מעל פני הים.

האזור רווי בשטחים פתוחים הפונים לכיוון מערב ושילוב הטירואר עם מזג האוויר מאפשר בציר מאוחר בין אמצע לסוף אוקטובר.

האדמה סלעית, שחורה ובסביבתה צומחים עשבים רבים ובניהם מנטה וזעתר.

צבעו של היין אדום ארגמני בהיר וטעמיו מזכירים תות שדה, קסיס, אפרסק מלון ואפילו אננס.

היין משתדך היטב למטבח האיטלקי, בעיקר למנות פסטה, פיצות וגבינות רכות.

פירוט:

זנים- קברנה סובניון

בציר- 2014

כהל- 13%

קלוריות- 78 קלוריות ל- 100 מ"ל.

רשמי טעימה : אף פירותי ופרחוני. חומציות מאוזנת ורעננות של קיץ. צבע ורוד אדמדם. הפה פירותי. הגוף קל. רוזה שלא מתיימר להיות מה שהוא לא. התמורה למחיר מצוינת.

מחיר לצרכן : 45 ₪

יקב תשבי אסטייט קברנה סוביניון 2011 – סינגל וויניירד עמק ברכה.

"סדרת אסטייט", הנה מסדרות יינות הפרימיום של היקב. היינות בסדרת "אסטייט", הם ייינות רכים, עדינים, ושופעים טעמים וניחוחות בזכות ענבים זניים אציליים, מאזורי גידול נבחרים המיועדים לסדרת הפרימיום "אסטייט" ו- "ספיישל ריזרב", כדוגמה זיכרון יעקב, גוש עציון, כרם בן זמרה ושדה בוקר.

תשבי אסטייט קברנה סובניון 2011 עמק הברכה מסדרת סינגל וויניארד, הנו יין זני, העשוי 100% ענבי קברנה סוביניון,

שיושן 12 חודשים בחביות עץ אלון אמריקאית.

הענבים נבצרים בכרמים בהרי יהודה הנמצאים בגובה של 900 מטר מעל פני הים, האזור נמצא מתאים במיוחד לגידול זן ייחודי זה בשל הקור העז בחורף. האדמה סלעית שחורה ובסביבה צומחים עשבי פרא בניחוחות מנטה וזעתר.

 גוף היין מלא ועשיר שניחן בטעמים של אוכמניות, פטל שחור, שזיפים בשלים, קליפת תפוז, וניל ומוקה. יין עדין מפתה ונימוח בפה. מתאים לגבינות עשירות, בשר מעושן, לחם וחמאה.

 פירוט:

זנים- קברנה סובניון

בציר- 2011

כהל- 13%

קלוריות- 78 קלוריות ל- 100 מ"ל

רשמי טעימה : אני אוהב את האדומים של תשבי. והקברנה סוביניון הזה המגיע מכרם יחידני SINGEL VINYARD עמק ברכה, מחזק את הסיבה. זהו יין איתן עם גוף מלא ועמוד שדרה "שרירי", שופע פרי יער שחור שזיף וקאסיס ודובדבן ואוכמניות עם נגיעות של שוקולד. בפה הפרי נוכח וממלא חך. קחו אותו לצד מנות בשר עשירות או עסיסיות שומן, הוא ילווה אותן בקטיפתיות מהנה במורד הגרון.

מחיר לצרכן: 130 ₪.

בשנת 1984, עברה תעשיית היין משבר חמור ומחיר הענבים צנח. יתרה מכך, אף יקב לא היה מוכן לקנות כמויות גדולות של ענבים. באותה תקופה הוצף השוק בענבי מוסקט, זן ענבים שהיווה את חלק הארי בגידול הכרמים של משפחת תשבי. בעקבות המשבר, החליט אב המשפחה יונתן תשבי, דור רביעי למשפחת כורמים משפייה שנבחרה בשנת 1882 ע"י אדמונד דה רוטשילד לטעת ולטפח כרמים באזור זיכרון יעקב, לפרוש מקואופרטיב "כרמל מזרחי" ולפתוח בשנת 1985, יקב קטן משלו ולגדל כרמים וליצר יין מהתוצרת שלו, דאז, זה נראה לו כדבר הטבעי לעשות. בתחילת הדרך נקרא היקב על שם הברון רוטשילד "יקבי הברון" ובהמשך שונה השם לשם "יקבי תשבי" שם המשפחה. היקב מייצר יינות מכרמים באזור זיכרון יעקב, כרם בן זימרה, רמת הגולן, שמשון, כפר תבור, גוש עציון ושדה בוקר. 

כיום, עובדים ביקב כל בני המשפחה. נילי תשבי אם המשפחה, מנהלת את חנות היקב ומרכז המבקרים.גולן תשבי הינו היינן וסמנכ"ל היקב. גולן גדל עם היקב והיקב גדל בזכותו. כשהוחלט ביקב להקים מזקקה במקום, הוא נסע לקוניאק שבצרפת, למד את שיטת הזיקוק "אלמביק" ויישם אותה לעשיית ברנדי המיושן בחביות עץ אלון. בזכות הברנדי, זכה היקב להכרה ולכבוד גדול בארץ ובעולם ובתואר הברנדי הטוב בעולם בתחרות ה-"IWSC" שנערכה בלונדון. אושרה תשבי, אחותו של גולן, טיילה בעולם ופתחה עבור היקב את השוק העולמי, ייסדה את בית הקפה והיין של היקב במרכז זיכרון יעקב ואת סדרת מוצרי המזון "Fine Food by Oshra Tishbi". האח הבכור של אושרה וגולן, מיכאל תשבי, עורך דין במקצועו, עוסק גם הוא בגידול כרמי המשפחה, אפרת תשבי אשתו עוזרת בעיצוב התוויות והיקב, ומגדלת את הדור הבא, דן ויואב תשבי.קארן תשבי אשתו של גולן, בוגרת בצלאל, מייפה את מרכז המבקרים של היקב בעבודות קרמיקה ומגדלת אף היא את הדור הבא, שי, נדב ועדי תשבי.

ניתן להשיג – בחניות היין המובחרות ובמרכז המבקרים ביקב

היינות כשרים בהשגחת בד"צ בית יוסף, OU ורבנות זיכרון יעקב.

 יקב תשבי 

אזור התעשייה הצפוני של בנימינה, על כביש 652, טל': 04-6288195

[email protected]
[email protected]

 

 

 

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top