חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב שורק משיק יינות אדומים חדשים מבציר 2012 פרי יצירתו של ניר שחם "יינן חופשי משולל רסן שלא יודע מגבלות"

הרבה מצב רוח היה לו לניר שחם ביום שישי בבוקר, עת עמד לארח עשרות רבות של חובבי יין ואנשי מדיה כדי להשיק ולהציג בפניהם את יינות היקב החדשים מבציר 2012 שעוטרו גם בתוויות חדשות שלדברי ניר שחם "הן מבטאות את תמצית העשייה ביקב". האירוע היה פתוח לקהל הרחב והוא כלל כיבוד ומזיגת יין ביד רחבה. לא לכל יינן ויקב יש את הפריבילגיה לעשות ביין כבשלו והיכולת של ניר כמנהל המוסד הנקרא בית הספר ליין ויקב שורק לדעת לבחור ולזהות ביד מיומנת את טובי הענבים, וטובי האזורים וטובות החביות, כדי לעשות מהם יינות, שהם נטו שלו, היא זכות גדולה. ואת המושג הזה "יינן חופשי משולל רסן שלא יודע מגבלות" טבע ניר על עצמו, ומי כמוהו יידע להעיד.

יקב שורק סירה גראנאש מרלו 2012 – ענבי הסירה הגיעו מכרם ספסופה, ענבי הגראנאש הגיעו מכרם מצפה רמון רמת נגב, ענבי המרלו הגיעו מכרם טל שחר גבעות יהודה. ליין 13.5% אלכוהול. הסירה גראנאש מרלו, התיישן בחבית יחסית גדולה של 300 ליטר חדשה. הווה אומר, שהעץ מתקבל ביין הרבה יותר לאט ולאורך הזמן, אז יין הסירה התבגר בה ולקראת הביקבוק הוכנס בלנד של גראנאש ונגיעת מרלו. הגרנאנש מצידו, הוסיף ליין השלם מורכבות כזו או אחרת ובשל העובדה שהוא הגיע מחבית ישנה הוא במעט הפחית את העץ הכללי ביין. המרלו אמנם רק 2.5% בתוך הרכב הבלנד הכולל, אבל מול הזנים האחרים תרומתו בהוספת מבנה והוא נוכח ומורגש. היין נעים, רענן וארומאטי. העץ נוכח ביין. הוא לא מינורי, אבל הוא גם לא משתלט ותרומתו אף היא תורמת לבניית היין. זהו לא יין רחב ומלא. זהו יין חד. הגראנאש עדין, ונותן חמיצות ומורכבות פרחונית, שמלווה את היין עד לסיומת שלו. היין בעל פוטנציאל התיישנות ובעוד כשנתיים הוא יהיה במיטבו ורך יותר. מהיין נעשו 460 בקבוקים. מחירו 120 ₪.

יקב שורק פטי וורדו 2012 – יין זני על טהרת 100% ענבי פטי וורדו. הפטי וורדו מאוד דומיננטי במה שיש לו, אבל מאידך, הוא לא מאוד מורכב ורחב. ליין "טעמי פה קדמי" (UP FRONT FLAVORS) היין מאוד פירותי ועגול הפרי מאוד שמור ודומיננטי. ליין 14% אלכוהול. מחירו 70 ₪. היין התבגר 12 חודש בחביות עץ אלון ישנות. מהיין נעשו כ- 300 בקבוקים.

הקברנה פרנק והפטי ורדו הם זני ענבים לבלנדים ושניהם מאוד דומיננטיים באופי שלהם. הקברנה פרנק מתובל והפטי ורדו פרי, צבע, טאנינים. התיבול בקברנה פרנק הוא תיבול ירוק נעים.של עשבי תיבול, פלפל ירוק מטוגן על הפלנצ'ה, והכול עטוף, בדברים חומים ונעימים. יקב שורק קברנה פרנק 2012 – הענבים ליין מגיעים מכרם נחשון הסמוך ליקב. היין זני על טהרת 100% ענבי קברנה פרנק. ליין 15% אלכוהול. היין התבגר 12 חודש בחביות עץ אלון ישנות. כמות בקבוקים כ- 300. מחירו 70 ₪.

יקב שורק קברנה מרלו 2012 – ענבי הקברנה סוביניון מגיעים מספסופה שתי חביות אחת של קברנה ואחת של מרלו כל אחת התיישנה בנפרד ללא כל מטרה בראשית הדרך להתערבב ואולי באחוזים בודדים בלבד ואחרי 12 חודש בחביות חדשות, הוחלט ליצור יין שעשוי מבלנד של 50% מרלו 50% קברנה סוביניון.היינות עורבבו יחדיו והוכנסו לחבית עץ ישן לעוד 6 חודשים. תוך כדי הטעימה היין מייצר כל הזמן טעמים ובסוף הוא נגמר עם טאנינים ועם חמיצות. זהו יין נהדר שלא כדאי לפתוח עכשיו כי יש בו את כל התכונות הטובות והפוטנציאל להתיישן למרחקים ארוכים. הוא גם הפייבוריט שלי מהארבעה.

יקב שורק בית הספר ליין שורק

קיבוץ נחשון

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top