חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מסעדה איטלקית מודרנית חדשה בירושלים מסעדת "סאפורי"

אני אשקר, אם אני אכתוב שזו מסעדה שהיא "כוס התה שלי". "כוס היין", לגמרי כן. ולו בשל העובדה, שבשר לא מצאתי שם. גם אתם לא. אבל כן מצאתי, אכלתי, טעמתי, ואכלתי עד שפשוט נסתמתי, בצקים נהדרים הנאפים במקום, עם תוספת של הרבה שמן זית נהדר, עגבניות שרי, צבעים, תבלינים, וטעמים, הבצקים הנאפים במקום הם פשוט משגעים, נימוחים ופריכים. וכדור הגבינה הממולא היה לא פשוט מנפלא, כך גם מנת הסביצ'ה דג המוסר ים שהיה טרי ובשרני. המחירים לגמרי סבירים, לא כאלה שמרתיעים ולקוחות מבריחים. אתם אוהבים דגים, ומאכלים איטלקיים, מנות חלביות עם גבינות, ופיצות עם הרבה עגבניות, ללגום יינות, להתלהב ממגוון ומשפע המנות, אתם חייבים להגיע לכאן וליהנות. 

המסעדה משתרעת על פני כ – 200 מ"ר במתחם המסעדות ברחוב קרן היסוד בירושלים ; עלות ההשקעה- כ- 2 מיליון שקלים.

לאחר ניסיון של שנים, בתור שותף ובעלים, של סניף "רולדין" במתחם ממילא, פתח לאחרונה היזם משה פרץ את מסעדת "סאפורי" – מסעדה איטלקית ומעדניית איכות, המתמחה במטבח איטלקי מודרני משובח. הקווים המנחים את המטבח הם איטלקיים מסורתיים, אבל הפרשנות כוללת בתוכה טכניקות מודרניות ממטבחים עולמיים נוספים, שיוצרים חוויית אכילה אנינה המשלבת בין הקלאסי לעכשווי.

פרץ ,התאהב בחלל המסעדה כבר שמונה שנים קודם לכן, כאשר ישב במסעדה שהייתה קיימת דאז  במקום –  "איטליה הקטנה"  – ולדבריו: "ישבתי מול אשתי  – בזמנו עוד לא היינו נשואים –  ופשוט לא הצלחתי לדבר . משהו במקום הזה עורר בי רגשות של בית ושלווה שקשה להגדירן במילים".

שמונה שנים לאחר מכן ניתנה לפרץ ההזדמנות לפתוח באותו החלל את מסעדת "סאפורי" ("טעמים"  באיטלקית)  ולמרות שגם המסעדה הקודמת שהייתה במקום הייתה מטבח איטלקי, הפרשנות של "סאפורי" למנות שיוצאות מהמטבח של השף ניקולאי, היא של מנות איטלקיות המשלבות בין הישן לחדש, בין הקלאסי למודרני, ולא מגבילה עצמה לתחומי ה"איטלקיות" גרידא, אלא משלבת מוטיבים וסגנונות בישול מהמטבח הצרפתי, האסייאתי, ההודי והעכשווי.

בין המנות נמצא לזניה שחורה במלית עדינה של מוסלין דגי ים, סלט קיסר עם אצבעות סלמון עטופות בטמפורה, זאת בנוסף למנות איטלקיות קלאסיות כמו פסטה קרבונרה בגרסה הכשרה עם נתחי טונה מעושנת המיובאת מאיטליה (במקום חזה אווז שמוכר במקור), מבחר פיצות מקמח מימוזה ושמן הזית "דה צ'קו" המשובח, הנאפות בטאבון איטלקי מסורתי, ריזוטו גינה המעוטרת בדלורית צלויה ואפונה צעירה, קרוסטיני קרם כמהין ומוצרלה, ארוחות בוקר ייחודיות כמו מחבת לוהטת VERDE שמגיעה עם ארטישוק רומנה, אגוזים וביצים האפויים בקרם עשבים ועטופים בפוקצ'ה טרייה הנאפית במקום ועוד מנות שלא תמצאו במקומות אחרים.

השף האמון על התפריט הוא השף ניקולאי קוזלוב, לשעבר הסו שף של מיכאל כ"ץ ממסעדות לבן, אדום וטרטוריה חב"ה .

בין המנות המעניינות של סאפורי, תמצאו :

פולנטה – פולנטת תירס רכה, נגיעות בלסמי, פטריית פורטובלו צלויה, ביצה עלומה, אספרגוס חלוט, פרמז'ן ורוטב הולנדייז בזיליקום (47 ₪)

רביולי  בטטה צלויה – דלורית מקורמלת, עשבי טיבול, אספרגוס בקרם שמנת וגבינת סנט מור (67 ₪)

סלמון טליוליני – פילה סלמון צרוב, פסטה שחורה ברוטב אליו אוליו, קרם תרד וגורגונזולה (96 ₪)

לזניה שחורה של מוסלין דגי ים – לזניה מאודה במילוי דגי ים ותרד חלוט, עגבניות צלויות ורוטב חמאה (79 ₪).

עיצוב המסעדה התבצע בשיתוף פעולה בין המעצבות גליה גלעדי וטלי רצאבי מסטודיו "טגה" לבין אוהד רצאבי ממשרד "א' רצאבי אדריכלים", אשר אמונים על עיצוב מקומות נוספים בירושלים כמו מתחם ה"חאן", מסעדת "לוצ'נה", ה"ז'בוטינסקי בר", מסעדת "ריקוטה" ועוד. לדברי אוהד רצאבי, "בהתאם לחזון של פרץ לפתוח מקום שישלב בין מכירת פרודוקטים איכותיים וטריים באווירת שוק, לבין מסעדה איכותית אך נגישה, הייתה שאיפה ליצור מקום שיעוצב באווירה לא מתיימרת, נינוחה, כאשר מרכז המסעדה הוא אזור הטאבון והבר, אשר הובא במיוחד מאיטליה ונצבע בצבע צהוב  ומהווה את מרכז החלל, זאת, בהתאמה למקומו המרכזי בתפריט המסעדה. המסעדה עוצבה כדי ליצור אווירה מזמינה וביתית, משוחררת אך עם זאת מוקפדת עד הפרט האחרון כולל קירות המסעדה הצבועים בצבעי גיר כדי שניתן יהיה לכתוב עליהם את התפריטים, שולחנות העץ הגדולים עליהם מוצגים מוצרי המעדנייה ועוד. השאיפה הייתה לשלב בין חומרים ישנים וחדשים  בדומה לתפריט אשר גם הוא יוצר פיוז'ן בין הישן לחדש."

מסעדת "סאפורי" ממוקמת ברחוב קרן היסוד בירושלים, במתחם עולה ומתפתח שבו מגוון מסעדות בולטות בנוף הירושלמי. כאמור, משה פרץ התאהב במקום כבר לפני כשמונה שנים ולכן הבחירה במקום קרובה לליבו ואינה מקרית.

 המסעדה שמה דגש על אוכל כשר ואיכותי (בהשגחת הרבנות ירושלים), ארוחות בוקר ייחודיות, מנות מפנקות של צהרים וערב, מוצרי שוק ומעדנייה מיובאים וכל זאת בתמחור מנות הוגן.

 מסעדת "סאפורי" משתרעת על פני כ – 200 מ"ר, ובאפשרותה לאכלס עד כ- 100 סועדים.

עלות ההשקעה הכוללת של המסעדה  מגיעה לכ – 2 מיליון שקלים.

מסעדת סאפורי משיקה תפריט עסקיות חדש

מסעדת סאפורי האיטלקיה- עכשווית החדשה בירושלים, משיקה תפריט עסקיות חדש ומשתלם : שירוץ בימים א'-ה' בין השעות 12:00-17:00. התפריט יכלול מנה ראשונה לבחירה (ממבחר מרקים או סלט) ומנה עיקרית לבחירה ממבחר סלטי המסעדה, פסטות, פיצות, מאפים ייחודיים ודגים. העסקית מוצעת במחיר של 59 ₪ (דגים הם בתוספת של 20 ₪).  המחיר כולל מנה ראשונה ועיקרית.

בין המנות העיקריות ניתן למצוא:

* סלט "דונה"-  עלי רוקט, דלורית צלויה, סלק אפוי, עדשים שחורות, עגבניות לחות, חמוציות, שקדים קלויים, תלתלי   בטטה וסלק בוינגרט עשבים.

* פסטה "בלרינת יער" – פסטה פנה, מבחר פטריות מוקפצות בשמן זית וחמאת פורצ'יני, ארטישוקים, צנוברים, עירית וטוויל פרמזן.

 * "גונדולת" גבינות – מאפה איטלקי מאורך במילוי תערובת גבינות משק, עשבי תיבלו, עגבניות צלויות וביצת עין

* פיצה ירוקה – קרם תרד, פרמז'ן, זוקיני, גבינה כחולה, סלט עלי תרד טריים בלימון.

ה"בוקר החדשה" של "סאפורי"

תפריט ארוחות בוקר חדש ומגוון במסעדת סאפורי – האיטלקית החדשה של ירושלים, ממשיך את הקו האיטלקי – עכשווי המאפיין את מנות המסעדה, פרי יצירתו של השף ניקולאי קוזלוב (לשעבר "לבן", "אדום" ו"טרטוריה חבה")

תפריט ארוחות בוקר החדש נותן מענה לחובבי ארוחת בוקר גדולה ועשירה, ולאלו שארוחת בוקר עבורם היא קפה טוב עם כריך איטלקי או משהו מתוק בצד.

התפריט כולל גם מנות ייחודיות חמות המתבשלות בתנור אבן איטלקי ומעניקות נופך חדש למושג "ארוחת בוקר".

בתפריט החדש ניתן למצוא:

ארוחת בוקר קלאסית "בונג'ורנו" – הכוללת אנטיפסטי של ירקות פריכים, סלט קפרזה, לחמים איטלקיים טריים שנאפים בטאבון, דגים מעושנים ופינוקי השף (בליווי שתייה חמה ומיץ טבעי/סנגרייה).

ביצי עין בקרם פילפלים – ביצי עין מונחות על קרם קולי פלפלים ונגיעות שמן זית בזיליקום , מוגש לצד גבינת פטה צאן, פסטו כוסברה, פסטו עגבניות מיובשות מוגשות עם סלט מיסטה ולחם איטלקי

ביצי בנדיקט נוסח סאפורי – הכוללות ביצים עלומות בליווי סלמון בכבישה ביתית ותרד חלוט על ברוסקטה קלויה עם הולנדייז בניחוח בזיליקום, המוגשים אף הם בליווי סלט ושתיה חמה ומיץ טבעי/סנגרייה.

פוקצ'ה סיציליאנית – עם רוטב עגבניות, פטה צאן, קרעי לב חציל, עגבניות שרי צלויות, שום קונפי, פלפל חריף, זיתי קלמטה וביצת עין בליווי סלט עלים.

בין מנות הדגל של ארוחת הבוקר שרקח השף ניקולאי :

מחבת לוהטת VERDE – ארטישוק א-ל-רומנה, אגוזים קלויים וביצים, שנאפו בקרם עשבים פיקנטי ומוגשים במחבת עטופה בקרסט פוקצ'ה ומטבל יוגורט באפלו. (52 ₪)

מחבת לוהטת ROSSO – נתחי דג ים, שום קונפי וביצים, שנאפו ברוטב עגבניות פיקנטי ומוגשים במחבת עטופה בקרסט פוקצ'ה ומטבל יוגורט באפלו. (59 ₪)

קלצונה ים תיכוני – מאפה איטלקי מסורתי במילוי בצלים מקורמלים, פרמזן, מוצרלה ונגיעות אנשובי וזיתי קלמטה. (39 ₪)

פריטטת פטריות יער – מאפה ביצים, פטריות יער וחורש, בצלים, פרמזן ומוצרלה שהוכן בתנור אבן. לחם איטלקי טרי, גבינת שמנת, חציל ביוגורט, זיתים וסלסת עגבניות. (59 ₪)

ארוחות הבוקר מוגשות בכל יום (א'- ו') עד השעה 13:00.

כל הלחמים נאפים בטאבון מיוחד שיובא מאיטליה.

"סאפורי" 

מסעדה איטלקית מודרנית חדשה

קרן היסוד 38, ירושלים.

כשרה בהשגחת הרבנות ירושלים. טל' 02-5617638

 

"סאפורי" – קרן היסוד 38, ירושלים.   כשרה בהשגחת הרבנות ירושלים. טל' 02-5617638

 

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top