חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב קטלב – לא הגעתם, לא ידעתם, לא ביקרתם ? – הפסדתם !

כשהגענו ביום שישי, לבקר ביקב קטלב במושב נס הרים, היו אותה שעה יוסי יתח הבעלים והיינן של היקב, והבת שלו הילה, עסוקים באירוח קבוצת מבקרים שמנתה 2 גברות אם ובת, תיירות מארצות הברית, ועוד זוג צעיר נוסף, שהבחורה מיכל משמשת כמנהלת אירועים במסעדת "האקליפטוס" בירושלים. בחוץ לא היה קר, והגשם שהבטיחו לא בא. בפנים היה חמים והאח הבוער, רק הוסיף תחושה נוספת, של ביתיות, על החמימות של המארחים, והמקום. לאחר שהצגנו את עצמנו האורחים ידידי גדי קרפל בעל חברת תיירות היין WINE TOUR ואנוכי בפני הנוכחים, הצטרפנו לטעימת היינות. שמעתי ממיכל שהיא "מאוד מחבבת את היינות של יקב קטלב" ו-"שבמסעדה בה היא עובדת נותנים "במה" ליינות ישראלים" ו- "היינות של יקב קטלב הנמצאים אצלם בתפריט היינות, נחשבים ליינות מועדפים על ידי רבים מהלקוחות". יקב קטלב הנו יקב בוטיק כשר, המייצר כ- 25,000 בקבוקים בשנה. לטעמי, הוא היה ונשאר, אחד מיקבי הבוטיק היותר טובים שקיימים בישראל. אתם חייבים לרשום לעצמכם ביקור ביקב הבוטיק האיכותי והמקסים הזה. אני עבדכם הנאמן עושה זאת באהבה רבה, כבר למעלה מ- 10 – שנים ואחת לכמה חודשים.

פתחנו בטעימת יקב קטלב "נס הרים" 2012 – הענבים מגיעים מכרם של 30 דונם הנטוע  בגובה של כ-700 מטרים מעל פני הים והנמצא בקרבת המושב. היין עשוי מבלנד חצי חצי 50% מרלו 50% פטי ורדו. היין התיישן 24 חודש בחביות עץ אלון. צבע היין עמוק וכהה. גוף היין בינוני עד מלא ועשיר. באף גרגרי פירות יער שחורים דובדבן אוכמניות ושזיף לצד רמזים לעשבי תיבול.  היין מאוזן, הטאנינים רכים. הסיומת טובה. מחירו כ- 125 ₪.

יקב קטלב "ואדי קטלב" 2012 – הענבים מגיעים מכרם של 30 דונם הנטוע  בגובה של כ-700 מטרים מעל פני הים והנמצא בקרבת המושב. היין עשוי מבלנד המביא לידי ביטוי את כלל זני הענבים של היקב  מ-40% ענבי קברנה סוביניון, 30% ענבי מרלו, 20% ענבי פטיט ורדו ו- 10% ענבי קברנה פרנק. צבע היין כהה ועמוק. גוף היין מלא, מסקרן ומורכב. החומציות, מאזנת היטב פרי שופע ועץ חבית הנמצא ברקע. היין התיישן 24 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי. באף, פרי יער שחור, עשבוניות תבלין. זהו יין אלגנטי, "חמים", עם מגע קטיפתי על החך. הסיומת ארוכה. מחיר היין כ- 155 ₪.

יקב קטלב "קברנה פרנק" 2012 – יין זני 100% ענבי קברנה פרנק. הענבים מגיעים מכרם של 30 דונם הנטוע  בגובה של כ-700 מטרים מעל פני הים והנמצא בקרבת המושב. היין התיישן 24 חודש בחביות עץ אלון.וימשיך להשתבח בבקבוק עוד כ 12 חודש טרם יציאתו. באף, תחושה של תבשיל ארומטי, המורכב כולו מפלפלים ירוקים, צהובים ואדומים, לצד נגיעות תבלין ואדמה. הגוף מלא, עם טאנין עוצמתי. יש בו ביין אלגנטיות ועוצמה. יין טוב ומאוזן, שיכול להיחשב גם כיין מרתק, כזה שאפשר "לשכוח" עמוק, במקרר היין. ניכר שהזמן יעשה לו רק טוב.

טעימת חבית יקב קטלב "אלמונית" של יין מבציר 2012 – יוסי סרב בתוקף להסגיר מה אנחנו טועמים. והדבר היחיד שהוא היה מוכן לומר: "את היין הזה, אנחנו נטעם יחד, לאורך תקופה, ובכל פעם נדבר איתו ועליו"…וואלה יופי. גדי, שטעם את היין איתי, אמר שמדובר ב"יין גדול" לא פחות. צבע היין עמוק כהה ואטום. באף ובפה, מורכבות ועושר מתפרץ של פרי. המון פרי יער שחור ותבלין. שוב עשבי תיבול טריים, וירקרקות משהו. הפה מלא. והיין גורם לך לצקצק בלשון בסיומת הארוכה והפירותית. הייתי אומר כבר עכשיו "וואו" כאילו, ושיש למה לצפות.

יצאנו גדי ואני את היקב עם חיבוק גדול ונשיקה גם ליוסי וגם להילה כשאנחנו אוחזים ביד את ה יקב קטלב "פטי ורדו" 2006 – של היקב באריזה מהודרת. אם תיכנסו לאתר האינטרנט של היקב ולחנות היין המקוונת שלו ותבקשו לרכוש את היין הזה, הוא בכלל לא מופיע בפורטפוליו היינות למכירה. אבל אם הגעתם ליקב וטוב תעשו זאת שעה אחת קודם, אין מצב שאתם לא שואלים על היין הזה ומנסים לשים עליו יד. לא. לא תקבלו ממנו לטעימה קודם, כי פשוט אין. אבל יש מתחבאים ממנו כמה בקבוקים למכירה. תהיו נחמדים. תבקשו יפה. אני מבטיח לכם שלא תתחרטו. צבע היין עמוק עז וארגמני. באף, פטל שחור, בשר מעושן ופריחת סיגליות. בפה, חמיצות המזכירה דובדבן בליקר "וישניאק", כזו תומכת ומאזנת היטב את הפירותיות. הטאנינים מוצקים. היין מרוכז, וגופו "כבד". הסגנון דומיננטי. אני מת על היין הזה. אל תשאלו אותי כמה? תדברו עם יוסי או הילה, הם יסדרו לכם מחיר. קחו, חברות וחברים. בכל מחיר. רק תיקחו.

ומה לעשות, אני משוגע על היקב הזה.

יקב קטלב

נס הרים 8

02-5703575

054-7591866

[email protected]

שעות פתיחה : ימים א'-ה'  בתיאום מראש

מרכז המבקרים פתוח בימי שישי לקהל הרחב ללא תשלום על הטעימות.

יום ו' – 9:00-13:00

שבת – סגור

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top