חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב נבו – קפיצת מדרגה של יינות איכות – תרוצו לטעום ! – לנו זו הייתה חוויה וגם זכות.

זה נכון שנדברנו חברי גדי קרפל בעל חברת תיירות היין WINE TOUR וקבענו להיפגש הבוקר, יום שישי, ולנסוע "לטיול יין".  אבל אם נאמר את האמת, לא תכננו דבר. לא לאן נוסעים, ולא את מי פוגשים. אחד היתרונות במפגש החנייה של צומת לטרון, הנה נקודת המוצא ולהיכן שלא תפנו, תמצאו גם יקב, על יד. ולפקוד אחד, שניים, או כמה מיקבי יהודה, זה יותר מהבחירה הנכונה. כשהיינו כבר בתנועה, התקשרתי לחבר שלי, נבו חזן. הבעלים והיינן, של יקב נבו במושב מטע, ושאלתי: "תגיד אתה פנוי? אפשר לבוא ולבקר?" כמו תמיד, הייתה תשובתו שמחה, כנה, חמה ואמיתית: "גם אם תתקשר ב- 02:00 בלילה, אני אענה לך ואשאל: מתי אתה בא? אני כבר לך מחכה."

אצל איריס ונבו חזן במרכז המבקרים של יקב נבו שבמושב מטע, ערוכים לקבל אורחים. איריס תוך שניות נערכת, זיתים וגבינות, שמן זית ולחם טאבון, היא שולפת, והיא כל הזמן מחייכת.

פתחנו בויונייה 2013 – שיצא היישר מהמקרר. צונן מרענן. באף ארומות פרי הדר ופרחים, נגיעות של תפוז ואפרסק ומשמש בשל. היין צלול והוא בוהק בגוון זהבהב ירקרק. הגוף בינוני מלא טעם, עם נפח ואלגנטיות.

את 3 היינות האדומים שנבו עמד לפתוח עבורנו, ליוותה התרגשות מסוימת שניבטה מעיניי הזוג איריס ונבו, משהו שאסוציאטיבית מזכיר הורה שמלווה את ילדו ביום הראשון לגן או לכיתה א'.

נבו, הבריק את הבקבוקים, והחל בחליצתם. מדובר ב- 3 – יינות זניים מבציר 2012 שהתיישנו 18 חודש בחביות עץ אלון צרפתי 90% + חדשות. קברנה סוביניון, מרלו, ופטי סירה. מדובר ביינות איכותיים, מושקעים, מוקפדים, שמלווים משלב דילול החלקות בכרם ועד לכניסתם לבקבוק. יינות פרימיום שנראים, מתנהגים, מריחים ונטעמים ככאלה.

יקב נבו קברנה סוביניון 2012 – היין עשוי 100% ענבי קברנה סוביניון. מקור הענבים מושב מטע. זהו קברנה קלאסי. צבעו אדום ארגמני צלול עמוק ובוהק. השוליים מבריקים. באף, ארומות של גרגרי יער, דובדבן קאסיס ושזיף, אדמתיות עשירה, עשבי תיבול בשל לצד אלגנטיות. הגוף מלא. הסיומת ארוכה. היין צעיר עדיין ונכונו לו שנים של השתבחות בתנאי שימור אופטימאליים. יין להשכיב לישון ולדבר איתו ועליו עוד 2-3 שנים. מחיר כ- 140 ₪.

יקב נבו מרלו 2012 – היין עשוי 100% ענבי מרלו. מקור הענבים מושב מטע. כבר הרבה זמן לא נהניתי כל כך ממרלו כמו מיין זה. האף משגע ארומאטי מורכב ועשיר והנאה רבה מגיעה מהרחתו הממושכת. עשבי תיבול, לצד רמיזה לקקאו גרגרי יער פריחת תפוז ושזיף. זהו יין עם גוף מלא. עשיר ושופע טעם שמתפרק בפה רובד אחר רובד של מורכבות שופעת, הסיומת ארוכה וממושכת. היין נגיש ועכשווי. תענוג של יין לא פחות. מרלו במיטבו. מחיר כ- 150-160 ₪.

יקב נבו פטי ורדו 2012 – היין עשוי 100% ענבי פטי ורדו. מקור הענבים מושב מטע. לא בכל שנה, נופלת לו ליינן ההזדמנות והזכות, ליצור יין זני על טהרת ענבי הפטי ורדו המשמש לא מעט ייננים לצורך חיזוק צבע ותוספת רכות ותיבול. אבל כשהיין נכון. הוא מביא עמו צבע עז סגול – אדום כהה ועמוק, עושר שופע של פרי,  הגוף מלא. הטאנינים חזקים, הפירותיות בולטת. היין מהנה לשתייה והוא קטיפתי ורך. הסיומת אף היא פירותית וארוכה. לא בטוח שתצליחו לשים ידכם על היין. 800 בקבוקים נעשו ממנו. 400 מהם הופרשו לטובת העשרתם של בלנדים אחרים ביקב ו- 400 בלבד יצאו למכירה. אחד מהדמויות הבולטות בעולם היין הישראלי אדם בעל ידע וניסיון רב אקדמי ומעשי שטעם את היין פנה אל היינן נבו וחזן ואמר לו : "מי תפר לך את החליפה הזו"? היין הזה מושלם. ואם תשיגו את היין, תג המחיר שלו יעמוד סביבות ה- 170-180 ₪, קחו אותו, ותשכיבו גם אותו לישון. בעוד 2-4 שנים תדברו איתו. ותזכרו חוויה מהי.

היינות הזניים שטעמנו היום, מהווים ללא כל ספק, קפיצת מדרגה של ממש בטיב ובאיכות. ומכאן השמיים הם הגבול.  

יקב נבו

  מושב מטע משק 57

נכנסים למושב מטע, פניה ראשונה ימינה. ליקב- מיד פניה ראשונה שמאלה.לחנייה לאוטובוסים ואירועים – להמשיך לפניה שנייה שמאלה, עם השילוט.

לניווט – Waze

שעות פתיחה:

היקב כשר, סגור בשבתות וחגים
א-ה – בתיאום מראש
ו’ – עד שעתיים לפני כניסת השבת

טלפונים:

איריס – 052-607-1780
נבו –052-607-1866

[email protected]

 

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top