חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יין חדש וייחודי מיקבי "ציון": "נטורה" – בלנד של יין אדום יבש ואיכותי ללא בי- סולפיט!

יקבי ציון הוא היקב הותיק בארץ ישראל. היקב הוקם ב-1848 על ידי משפחת שור, ברח' הגיא בירושלים, בצמוד לכותל המערבי. היקב התמקד לאורך השנים בייצור כהילים (עראק ועוד), מיץ ענבים, יינות מתוקים ויינות חצי יבשים. היקב עבר לרח' בית ישראל בירושלים בתקופת הבריטים, שם שהה עד למעבר למיקום הנוכחי, במישור אדומים. את האמת לומר, ניכר כי נפלה כאן החלטת יינן ברורה. והיא לצאת לשוק עם יין לשתייה עכשווית. ולא עם יין ליישון. זאת ועוד. בשל העובדה שהיין ללא חומר משמר, יש לשמור אותו עד לצריכתו הקרובה, בטמפרטורה נמוכה של 6-8 מעלות. דהיינו מקרר הבית שלכם. זה לא אומר שלא מדובר ביין מושקע והיקב מצידו טוען כי היין עשיר, בריא ואיכותי ביותר תוך שקביעה זו נשענת על "עבודה חרוצה וניסיון הכורם", "טכנולוגיה מתקדמת" ואולי החשוב מכל, "תפילותיו של היינן" היקב, גם אינו מנסה להסתתר חלילה מעובדת היות היין ללא חומר משמר ונהפוך הוא הנכון, הוא גאה מאוד בתוצאה.

המשמעות של בלי הוספת ביסולפיט (חומר משמר ביין) :

הפחתת תחושת כבדות וסחרחורת לאחר השתייה בלי לוותר על הטעם.

בשל תהליך הייצור המיוחד של היין ,על מנת להגן על היין, נמנע ממנו כל מגע עם אוויר בשונה מעשיית יינות אחרים ולכן חלק מהפחמן הדו חמצני הטבעי הנוצר בזמן התסיסה עדיין בתוך היין בזמן פתיחת היין.    

כדי ליהנות מהיין בשיאו  מומלץ : לפתוח אותו כשעה מראש ולערסל את היין.

יקב "ציון" מצטרף למגמת המודעות הטבעית והבריאותית הגוברת בעולם ומשיק בימים אלה יין חדש ויחודי – "נטורה''.

"נטורה" הינו יין משובח בעשייה מורכבת וקפדנית וללא תוספת ביסולפיט! (חומר משמר ביין). – המשמעות של ההימנעות מתוספת החומר המשמר היא הפחתה של תחושת כבדות וסחרחורת לאחר שתייה וזה בלי לוותר על טעמו העשיר והחגיגי של היין.

סולפטים הם  חומרים משמרים נפוצים מאוד בתעשיית המזון .  המודעות גדלה, וגובר הביקוש למוצרים הקרובים יותר לטבע , עם פחות חומרים כימיים..

יין "נטורה" נוצר ללא כל תוספת ביסולפיט , על כן הוא עונה לדרישות של שתי קבוצות : אנשים הנזהרים מפני צריכה מוגברת של חומרים משמרים , ואנשים בעלי רגישות לסולפטים.

יין "נטורה" הוא יין בצבע בורדו עז ועמוק, עם שוליים ארגמניים. ארומה עשירה של פרחים אדומים , פירות שחורים בשלים, גרגירי יער, וניל וציפורן.

טעמו פירותי מאד, מלא אך לא כבד, רך עד קטיפתי עם סיומת ארוכה, נעימה ומרשימה.

נתונים אנאליטיים:

צבע – אדום

מתיקות: יבש

אלכוהול: 14.5%

PH:  3.67

הרכב זנים: מרסלן 40%, מרלו 40%, מלבק 20%

 על עשיית היין:

מרגע הגעתם ליקב ולאחר מיון ומעיכה הענבים המיועדים לעשיית יין "נטורה"הועברו למיכלים קרים. לפני התסיסה האלכוהולית זני הענבים השונים מרסלן , מרלו ומלבק אוחדו ועברו את תהליך התסיסה ביחד.

במהלך התסיסה המבוקרת תוך שימוש בטכנולוגיה חדשנית התרחש מיצוי עדין ואיטי והתגבש אופיו הייחודי של היין.

עם סיום התסיסה האלכוהולית ובמשך התסיסה המלולאקטית ובמהלך היישון ועד הביקבוק היין התבגר מעט תוך כדי הגנה מוקפדת מפני חימצון העלול לפגום באיכותו המרשימה של יין זה. לאחר מאמצים רבים של הכורם ושל היינן מוגש יין "נטורה" – לצריכת יין איכותי עם כל היתרונות הבריאותיים הגלומים ביין וללא תוספת חומר משמר – ביסולפיט (גופרית דו חמצנית).

מחיר מומלץ לצרכן – 89 ₪.

היין כשר בהשגחת הבד"ץ ירושלים

יקבי ציון

 02-5901819  |  02-5352540

[email protected]

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top