חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב רמת הגולן משיק 2 יינות קברנה סוביניון חדשים בסדרת "ירדן" היוקרתית והנחשבת. הראשון יין יוצא דופן המגיע מכרם יחידני SINGEL VINYARD "ירדן קברנה סוביניון כרם אל רום 2011" והשני "ירדן קברנה סוביניון 2011" – כששנת בציר 2011 מסתמנת כשנת בציר איכותית ויוצאת דופן במיוחד.

ירדן קברנה סוביניון כרם אל רום, היין הראשון שיוצר ביקב רמת הגולן מכרם-יחיד (single vineyard), יוצא בימים אלה לחנויות היין המובחרות, והפעם מבציר 2011. זהו הבציר ה-7 של ירדן קברנה סוביניון כרם אל רום. היינות הקודמים נופקו מבצירי השנים 2001, 2003, 2004, 2007, 2008ו-2009. מצד אחד, "אתה מת לשתות" ומצד שני, אתה יודע שאם "תשכיב" אותם להתיישן, זה רק יעשה להם טוב. אז אם תחליטו עכשיו לשתות, רוצו ומהר, עוד לקנות, כי אם ייגמר, כל שנותר לכם יהיה רק לבכות.

ענת לוי, מנכ"לית "יקב רמת הגולן" : לירדן קברנה סוביניון כרם אל רום מקום מיוחד בליבנו מעצם היותו יין הכרם – יחיד הראשון שיצרנו".

שנת בציר 2011 מסתמנת  כשנת בציר איכותית ויוצאת דופן במיוחד, בזכות הטמפרטורות הנמוכות ביותר שנמדדו אי-פעם באזורוכמות משקעים הגבוהה ב-30% מהממוצע השנתי.בציר זה מהווה התפתחות מעניינת ומפתיעה, אשר באה לאחר שנת 2010 אשר לכל אורכה ידע האזור טמפרטורות גבוהות במיוחד.

ירדן קברנה סוביניון כרם אל רום 2011 מתווסף לסדרת יינות כרם – יחיד SINGEL VINYARD של היקב, המביאה לידי ביטוי את המאפיינים המיוחדים של הטרואר של כל כרם וכרם, ושל כרמי יקב רמת הגולן ככלל.

לדברי ענת לוי, מנכ"לית היקב: "ההשקה של ירדן קברנה סוביניון כרם אל רום 2011היא חלק מתפיסת עולם המחברת בין היין למקום ומספרת את הסיפור האישי שלו. השקה זאת היא נדבך נוסף במסע המרתק של לימוד אזור הגידול שלנו. אני מבקשת להודות לאנשינו על היצירה – לוויקטור ולצוות גידול היין ביקב, ולברך את דיאגו אופן, כורם הכרם הייחודי בקיבוץ אלרום, על שיתוף פעולה ארוך שנים ומוצלח."

לדברי ויקטור שונפלד, היינן הראשי של יקב רמת הגולן: "אנחנו כאן בגולן אוהבים את העונות ממוצעות. מה שמעיד על איכות איזור גידול היין שלנו, כי אנחנו לא צריכים בצירים "מיוחדים" כדי לייצר יין מעולה. בעונה ממוצעת, אנו יכולים להיות בטוחים בתוצאות מצוינות. אבל עונת 2011 לא הייתה כזו. זה היה הבציר הקר ביותר שלנו, מאז ומעולם, והיה עלינו להתאים את עצמנו לתנאים המיוחדים כפי שהתפתחו לנגד עינינו. השילוב של עונת 2010 החמה והעונה הקרה ב-2011 לימד אותנו שיעור חשוב: הגולן מסוגל לייצר יינות מצוינים גם בשנים קיצוניות מבחינת מזג האוויר, שזו תכונה מיוחדת ביותר בעולם היין."

"כאחד מהכרמים הראשונים שלנו, אל רום הוא כרם מיוחד עבורנו. בעבר, כשהגולן היהאיזור חדשלגידול יין, לא היה לנו מושג מה יעבוד, ולכן נטענו כל מיני זניםבכל מיני מקומות. למזלנו, כמה מצירופי כרם-אתר אלה – הוכחו כמוצלחים מאוד. אל רום הוא אחד מהכרמים הללו. חלק מנטיעות אלו הנפיקו יינות שגרמו לעולם לשים לב ליקב, וזוהי, ללא ספק, אחת הסיבות שאפשרו לו להמשיך ולהצליח."

על היין

ירדן קברנה סוביניון כרם אל רום 2011  מציג מאפיינים ארומטיים של פירות אדומים ושחורים בשלים, יחד עם רמזים של אדמה ועשבי תיבול. זהו יין מלא חיים, אשר ראוי להתיישן לזמן ארוך. ירדן קברנה סוביניון כרם אל רום מצטיין בגוף מלא, טעם עשיר וסיומת ארוכה ומענגת.

למרות שירדן קברנה סוביניון כרם אל רום 2011 מהנה לשתייה כבר עם צאתו, הוא ימשיך וישתבח גם לאחר מספר שנות התיישנות בבקבוק. בתנאי אחסון נאותים יישמר במיטבו כעשור ויותר משנת הבציר.

ירדן קברנה סוביניון כרם אל רום 2011 – נוצר כולו מענבים שגודלו בכרם אל רום, הממוקם בצפון רמת הגולן בגובה שנע בין 1,000 ל-1,100 מטר מעל פני הים. הגפנים בכרם זה ניטעו לראשונה בשנת 1983.היין מבציר 2011 מהווה דוגמה קלאסית לאופיו של זן הקברנה סוביניון מכרם יחיד זה.

ירדן קברנה סוביניון כרם אל רום 2011 ילווה היטב פריים ריב צלוי, נתח מובחר על העצם ברוטב מצומצם. או פסטה ברוטב ראגו עשיר.

ירדן קברנה סוביניון כרם אל רום 2011  יצא במהדורה מוגבלת של 53 חביות בלבד. היין ישווק בחנויות היין המובחרות ובחנות היקב, בקצרין שברמת הגולן, ויככב בתפריטי יין של מספר מסעדות יוקרה.

מחירו המומלץ לצרכן כ225 ₪.

ירדן קברנה סוביניון 2011

על היין

ירדן קברנה סוביניון 2011 – מציג מאפיינים של דובדבן בשל, קאסיס ופרי שחור, לצד רמזים של עשבי תיבול, אדמה עשירה ועץ אלון צרפתי. זהו קברנה קלאסי, אלגנטי ומורכב גם יחד, הניחן בגוף מלא.

בעוד שירדן קברנה סוביניון מבציר 2011 מהנה לשתייה בעת שחרורו, בתנאי אחסון נאותים היין ישתבח משמעותית לאחר מספר שנים של התיישנות, ויהיה נהדר לשתייה גם בעוד 10-15 שנים מהבציר ואף יותר.

יין ואוכל

היין ילווה נהדר צלעות טלה בגריל, זנב שור בטיגון-צלייה וגם לצד סטייק משוייש ועסיסי.

על ייחודיות שנת בציר 2011

שנת בציר 2011 הייתה הקרה והרטובה ביותר שלנו מאז 1997, עם כמות משקעים הגבוהה ב-30% מהממוצע הרב שנתי. האביב הקריר מנע צימוח גפן מוגבר, שהיה יכול להיווצר כתוצאה מהקרקע הרטובה. הבציר התאחר בכשבועיים, אוקטובר היה קר מהרגיל ובסיומו נותרו לבצור מעל ל-25% מכמות הפרי. לאחר המתנה לסיום הגשמים שפקדו אותנו בתחילת נובמבר, הצלחנו לבצור את יתרת הפרי עד אמצע החודש, ממש דקות לפני כניסתה של מערכת גשמים סוערת בת 6 ימים רצופים. הטמפרטורות הקרות שליוו אותנו לאורך כל העונה, הובילו לבציר עם כמות יבול ממוצעת וליינות באיכות טובה מאוד.

ירדן קברנה סוביניון 2011 מיוצר מענבים שנבצרו ממספר כרמי הקברנה הטובים ביותר שלנו ברמת הגולן.

היין התיישן במשך 18 חודשים בחביות עץ עלון צרפתי, מהן 40% חדשות.

 נתונים אנליטיים:

אלכוהול 15%

חומצה (גר'/ליטר) 6.0

PH 3.64

מתיקות יבש

על אזור הגידול הגליל הוא אזור הגידול הצפוני ביותר בישראל ונחשב הטוב ביותר לגידול ענבי יין. בתוך אזור גידול זה, רמת הגולן היא החלק בו הטמפרטורות הן הקרירות ביותר והענבים באיכות הגבוהה ביותר. הכרמים על רמה וולקנית זו גדלים מ- 400 מטר ועד 1,200 מטר מעל פני הים והגבוהים שבהם פוגשים שלג בחורף.

יקב רמת הגולן ממוקם בעיר קצרין אשר במרכז הגולן.

יקב רמת הגולן

 

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top