חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

טנדורי – אכלתי כמו מלך. הודו.

זה נכון שהיה ערב חג. (שמחת תורה) ובחג על שום מהותו אנשים חוגגים. אבל אישתי אומרת, "שבערב חג, אנשים נורמליים, ספונים בביתם יחד עם משפחתם". ואכן, הכבישים מהבית לכיוון מדינת תל אביב, סמוך לשעה 20:00 היו די ריקים. אבל אם אני אספר לכם שאילולי העובדה שהוזמן עבורנו ומראש, שולחן לזוג, במסעדת "טנדורי" ההודית, ברחוב זמנהוף פינת דיזנגוף, לא היינו מוצאים מקום לשבת בו במסעדה, תאמינו לנו? תאמינו. המסעדה הייתה מלאה מסועדים. וכמו כולנו, מאוד נהנים.

אז מה תגידו, "שערב חג ובגלל זה המסעדה בתפוסה מלאה"? כבר אמרתי לכם שאישתי (היא תמיד יודעת הכול) אמרה שזה ערב חג ובערב חג…ו

בכן חברות וחברים, בואו ונגיע לעניין. "טנדורי", היא חלוצת המסעדות ההודיות בישראל והיא מסעדה שכבר פועלת בישראל 32 שנה.

יודעי דבר מספרים, "שבמדינת תל אביב, נסגרות בממוצע חמש מסעדות בשבוע", והתקופה האחרונה של "צוק איתן" לא עשתה טוב לאף עסק, קל וחומר אם אתה בית קפה או מסעדה.יש לכך עוד מיליון ואחת סיבות הרבה יותר טריוויאליות כמו מיקום נכון, שכר דירה, ארנונה, מיסי עירייה,  חניה נוחה, תנועת לקוחות, טרנדים, אופנות מתהפכות, ניהול לא מקצועי, אבל "טנדורי" נותרת יציבה ואיתנה ובמטעמיה מזמינה.

יליד תל אביב אני, "צפוני" מכיכר מסריק, רוצה לומר, מטרים ספורים מפינת הרחובות כיכר דיזנגוף פינת זמנהוף, אם אני רק אנסה לשחזר עבור עצמי חלק מההיסטוריה של ימי ילדותי במקום הזה, זה ייקח אותי ישר יד ביד עם אימא ואבא למזרקה שבכיכר, למוכר הנקניקיות בתוך השפיצים המחודדים, לקולנוע "אסתר", לספרייה של "מירה", לקופת חולים "זמנהוף", ולמתקן האופניים.

לימים, שכבר בגרתי ו"טנדורי" רק נפתחה, היא שידרה עבורי מקום נחשק, נשגב, יקר, משדר אווירה של חוץ לארץ, כזה שאתה מביט פנימה בערגה מבעד לחלונות, ומאוד רחוק מיכולותיי הכספיות.

בפעם הראשונה שפקדתי את "טנדורי" בסניף שבהרצליה, זה היה בחודש יוני 2010. או אז, הייתי עם רעייתי, וזכינו לקבל אישית, מרינה פושקרנה ומהבן שלה, אירוח ומאכלים כמו לזוג מלכותי.

והערב, ערב החג, במסעדה התל אביבית, המוחשכת עד למידה האינטימית, אכלתי עם זוגתי כמו מלך. הודו. ולא פחות.

האוכל, הנו הסיבה העיקרית והרצינית לבוא לכאן. זה טוב, זה טעים, זה צבעוני, ואתם צריכים לבוא לאכול פה. התפריט מעניין, ואין פה מנה רעה. הוא כולל מנות אוטנטיות, אייקוניות, של אוכל מקומי במסורת הודית והוא קיים בשינוי כזה או אחר כבר למעלה מ- 30 – שנה.

הדרך הכי טובה, לשלם על רגעים נהדרים, זה פשוט ליהנות מהם. ואגב, היו כאלה רגעים, שאמרתי לעצמי ולזוגתי. "אני לא זז מכאן, עד שאני מסיים לנגב את הכול עם הנאן והלוואי והייתי יכול, לאכול את הכול".

היו לי מנות, עם טעמים וריחות, שמציפים את הפה ואת מערות האף וכל נגיסה, שלעתים מסתבר שהיא גם לא מעט חריפה, מביאה עמה "פיצוץ" בפה. שעוזר לך גם אחר כך, לזכור את החוויה.

אז מאחר ובערב חג עסקינן, ומאחר שכל ארוחה אצל זוגתי ואצלי היא ממילא חגיגה, אמרנו למלצר שהתנאים אצלנו מאוד פשוטים, היא זוגתי צמחונית והיא תלך על הצד הזה ואני עבדכם מוכן לטעום מהכול, רק שהפעם החלטתי לוותר על אופציית הדג, כי מנות הבשר שהזמנתי הוציאו אותי שבע עד לגג, ושקית ה- TAKE – AWAY שיצאנו איתה מהמסעדה לימדה אותי אחת ושתיים, שאני חייב, אבל ממש חייב, להפסיק לאכול עם העיניים.

אז מה היה לנו ?

פתחנו עם SALAD סלט ירקות לצד  PAPAD פאפאד – קרקר מקמח עדשים, לצד קערית עם יוגורט ראיטה – מתובל קלות, עם מלפפון קצוץ דק, ו- לחם/פיתה עם גבינה CHEESE NAN,

המשכנו עם PEARLS OF TANDOORI פניני טנדורי  – כיסוני בצק ממולאים : עוף, כבש,ירקות, בצלים מטובלים מטוגנים CHIEKEN SAMOSA+LAMB SAMOSA+ VEGETABLE SAMOSA+PAKORA המשולשים היו פריכים וממולאים בתערובת ירקות העונה, וגם בצל מטוגן, גזר ותרד עם תירס; אותם טבלנו במטבל עגבניות ביתי של המסעדה. את הסמוסה אפשר לקבל ממולאים או בשר כבש או עוף טחון, או כפי שרעייתי חלקה איתי אני על ממולאי הבשר והיא אשר על טהרת הירקות; לאלו מכם שמנה צמחונית היא המועדפת עליהם. (דרך אב וסליחה. אם יש כאן שגיאות כתיב באנגלית אל תכעסו עלי, אני בקשתי מהמלצר שירשום לי, כל מה שעולה אצל השולחן שלנו, בכדי שאוכל לספר לכם מה אכלנו ובלילה, בקשתי מבטי גור חברה יקרה שלי (ממוצא הודי) לתרגם ולפרש לי מה אכלנו והיא המתורגמנית המקסימה כתבה לי כך : "הזמנתם מנות נהדרות. ממש תפריט מנצח. באהבה וברעב גדול. בטי.")

אני חושב, שזה מסכם את המנות הראשונות, מתוך 3 הצלוחיות המתכתיות שהכילו רטבים בטעמים נהדרים, חיסלתי 2 בניגוב מתמשך, את הצלוחית השלישית שהכילה כמדומני רוטב וחתיכת מנגו דמוי עמבה, החלטתי לוותר, כי תכננתי בהמשך ערב החג עוד להתנשק אם האישה.

את המנות הראשונות, אכלנו על צלחות מתכת בינוניות, קצת מוזר אני חייב לציין, אבל מי אני שאתווכח עם אוטנטיות. מנות הבשר העיקריות שהגיעו לשולחן שלנו שניות לאחר שהוחלפו צלחות האוכל עשויות המתכת לצלחות מנה עיקריות לבנות גדולות, היו פשוט מדהימות, הן לא רק הגיעו אל השולחן על אסכלת מתכת לוהטת ורוחשת ומעלה עשן צלייה חרוך, עובדה שעוררה מבטי קנאה תהייה אצל יושבי השולחנות הסמוכים, הן אפילו קיבלו חיזוק בצלוחיות מתכת, מכילות רטבים נהדרים, שהונחו על גבי מעמדים מחוממי נר מתחת כדי לשמר את חומם, רטבים אלה, נועדו לחזק את מנת האורז הגדולה של זוגתי שחכתה לה בעיניים כלות.

צלעות הכבש, LAMB CHOP היו רכות, בעלות טעם כבש אופייני, טעימות, נימוחות ולא הייתי צריך להיאבק כדי שהבשר יתפרק מהעצם.

את הצ'יקן טיקה CHICKEN TIKKA, CHICKEN KASTOORI, CHIKEN GOA, חשבתי שאני אוכל לסיים, זוהי מנת בשר שצבעיה כצבע הדגל ההודי, והיא מכונה טנדורי גריל מעורב ומורכבת משלושה צבעי הדגל, עם עוף טיקה בומביי –  בצבע ירוק: נתחי עוף ללא עצמות ,נימוחים ופריכים, בתערובת כוסברה, נענע ועשבי תיבול טריים, את הצבע האדום תרם עוף טיקה אדום, ואת הלבן, עוף קסטורי (טיקה לבן) – נתחי עוף ללא עצמות נימוחים ופריכים בתערובת תבלינים עדינה, צלויים על גחלים. המנה הייתה פשוט נהדרת. אולי זה רק עוף, אבל צורת העשייה, הצבעוניות, השוני בטעמים ושלבי ההכנה המקדימה, שמן הסתם כללה השרייתם של הנתחים מבעוד מועד במשרי תבלין, ולאחריה הובאו אל תנור הטנדורי, בו נצלו לפריכות ורכות, עם תוכן עסיסי ועשיר בטעם. גם מנת דגל אוטנטית זו, הגיעה רוחשת, לוחשת, על אסכלת מתכת לוהטת, איזה תענוג.

ממול זוגתי, טיפלה היטב במצע האורז. עזר כנגדה שימשו PALAK PANEOR פאלק פאניר – תבשיל של תרד וגבינה לצד  DAL MAKHANI דהל מקרני – תבשיל של עדשים שחורות מתובלות. אותם טיפלה ב-  GARLIC NAN גרליק נאן – נאן /פיתה שום.

ובצד השני של השולחן ממולה של רעייתי, עבדכם הנאמן, "נאבק" זה עתה עם החריפות של מנת ה- ROGAN JOSH רוגן גוש – שזו מנת נתחי טלה (כמות יפה בקערה) מבושלים עד רכות, ברוטב קטיפתי עם אגוזי קשיו ותבלינים קשמיריים ( גארם מאסלה) שהביאו אותי לדמוע, להשתעל פעמיים מהחריפות, לנגב טיפה את האף הנוזל, ולבכות פעמיים פעם אחת מהחריף ופעם שנייה מההנאה.

זהו, סיימנו. אז זהו שלא. המלצר שאל אם אנחנו רוצים קפה. השבנו בשלילה. את האמת, שגם על היין ויתרנו בהתחלה. כי ידענו שהגענו ובאנו למתקפת זלילה.

המנות האחרונות היו מתוקות. ה- GULAB JAMUN גולאב ג׳מון – זוג כדורי גבינה שרויים בסירופ מתוק עם מי ורדים ריחניים והל, היו נפלאים, רכים, ומתוקים. ה- KULFI  PISTACHO קולפי פישטשו – שני כדורי גלידה הודית עשויים מפיסטוק חלבי, שרויים ברוטב כתום, מוקפים בשערות שנראו לי כמו שערות קדאיף, הגיעו כשבתוך אחד מהם היה נעוץ "זיקוק יום הולדת".

כמו ילד טוב, אני נשבע שאכלתי את הכול.

טנדורי. וואו. איזו חגיגה.

אכלתי כמו מלך. הודו.     

רשת מסעדות טנדורי

www.tandoori.co.il

תל אביב – ככר דיזנגוף 8 פינת זמנהוף 2 03-6296185
הרצלייה – משכית 32 א.ת. הרצלייה פיתוח 09-9546702

 

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top