חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

חג היין במתחם התחנה בתל – אביב – הפנינג חווייתי שאתם לא יכולים להחמיץ !

מוסד "איש הענבים" בראשותו של חיים גן, שב ומפיק אירוע יין, כמו שחיים גן ואנשיו יודעים להרים. מאורגן, מסודר, מעניין ומרתק כתמיד. יקבים רבים וביניהם יקב רמת הגולן, יקבי עמק האלה, יקב דלתון, יקב דומיין נטופה, יקב שורק, יקב צפרירים, יקב בן חיים, יקבי כרמל, יקב ארזה, יקב טוליפ, יקב תמיר, יקב דוכתא, יקב קדמא, יקב אורטל, יקב טפרברג 1870, חברת הכרם, חברת בורדו ישראל, חברת ש.ע.ל רובין, לצד יצרני שמן זית "זית רענן", מסיק קיבוץ מגל, "איש הפסיפלורה" יצרן ליקר פסיפלורה, "מן האדמה" משווקי גבינות, WINEKEEPER יבואן אביזרי יין, ואחרים, מהווים את ההיצע, לצד תערוכת ציורים, פנקס טעימות, גביע יין איכותי, ותרומה ממכירת כל כרטיס ל"חג היין" תועבר תרומה למען ילדי עמותת  Make-A-Wish Israel  והופעות מוזיקה חיה בהרכבים של: להקת בני אדם | echo make | יובל והב | דנה ליקוורניק כמסגרת לווי ברקע, אלה יחד, בארגון מופתי, מסודר מפוקח ומאובטח, יוצרים הפנינג חווייתי שאתם לא יכולים להחמיץ.

לא מעט יינות אתם יכולים לטעום לאורך האירוע וטוב תעשו אם תעשו זאת בשיקול דעת, מה שלא טוב, אתם רק טועמים ולא בולעים, מה שמעניין אתם שואלים וסקרנים, ומה שטעים אתם בולעים ו"אפשר עוד"? אתם שואלים.

באירוע, מצאתי יקב חדש והוא נקרא "יקב תמיר". היקב נמצא בגבעת ישעיהו באותו הישוב שנמצא גם יקב משק יין הנס שטרנבך.

ליינן קוראים יאיר תמיר ואת היקב מלווה כיועץ היינן דורון רב הון לשעבר יינן יקבי עמק האלה וכיום יינן יקב ספרה שבבעלותו.

מדובר ביקב גראג'/בוטיק המייצר 5,000 בקבוקים בשנה. היקב מייצר 2 יינות אדומים בסדרה הנקראת "לב הכרם" והם: "שומרה" ו – "חותם".

באירוע, מטעים יאיר תמיר את שני היינות. שניהם יינות בלנד אדומים יבשים מבציר 2011 וזה הבציר הראשון של היקב. היינות מתיישנים כ- 12 חודש בחביות עץ אלון צרפתי על בסיס של כ- 60% – 40% חדשות וישנות. אביו של יאיר, מגדל ענבים בכרמים ביישוב למעלה מ- 30 שנה.

היין הראשון "שומרה" 2011 הנו בלנד של קברנה סוביניון, שיראז, קברנה פרנק, ופטיט ורדו באחוזים אותם לא מנדב היינן וגם אינם מופיעים על התווית של הבקבוק. זמן היישון כ- 12 חודש. יאיר היינן עשה קורס יין במכללת אריאל והמוטו שלו "לתת לפרי ביין לדבר". מחיר היין עומד על כ- 100 ₪.

היין השני שנחשב ליין הגבוה של היקב נקרא "חותם" והוא בלנד של מרלו ופטיט ורדו. כשאתם שואלים את יאיר על שום מה ולמה הגדרתם את היין הזה כיין הגבוה שלכם? הוא משיב: "מבחינת האיכות, הטעמים והמורכבות שלו, לטעמנו הוא טוב מקודמו, היין מיוצר מענבים שמגיעים מחלקות אחרות ומזנים אחרים, זמן היישון זהה, אבל החביות אחרות". היין הזה מתומחר ב- 150 ₪. וכאן המקום שבו יש להרים גבה. על שום מה?

מה המסר שאתה מבקש להעביר באמצעות היין שלך למי שטועם אותו? "לטעום בנחת, לתת ליין להיפתח ולראות כמה הוא פירותי ובכל עירסול והרחה מהכוס, עולים ניחוחות חדשים. ושייהנו."  

יקב תמיר

יאיר תמיר 0507648653

[email protected]

מושב גבעת ישעיהו, משק 54

  

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top