חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב שאטו גולן פותח לאורחים שולחן !

את סוף השבוע האחרון, עשיתי עם חבריי "חוג היין" שלי ובנות הזוג שלנו, ברמת הגולן. זה היה סוף שבוע רצוף חוויות, טעימות, ארוחות, ושפע של יינות. אחרי שסיימנו את ארוחת הבוקר המשותפת, יצאנו להתארח ביקב שאטו גולן, בקיבוץ אליעד שברמת הגולן, שלדעת רבים, נחשב ובצדק לאחד מהיקבים היותר טובים ונחשבים במדינת ישראל. מזג האוויר היה נפלא, את היקב פקדו אורחים מזדמנים ואילו אנחנו זכינו בכבוד הגדול, שיקב שאטו גולן פתח עבורנו שולחן. אז נכון שהשחקנים הראשיים אורי חץ יינן ושותף ביקב, שוקי שי שותף ובעלים ביקב ויצחק ריבק שותף ובעלים ביקב, נעדרו מהחגיגה, אבל צמד הצעירים שהכין לכבודנו שולחן עטוף מפה לבנה, כוסות טעימה, קערות ירקות טריים של העונה ופרוסות של לחם, היה ערוך להטעים עבורנו וגם להפתיע ולטובה עם יין ארכיון.

פתחנו ב"שתי אופציות לבחירה", שאטו גולן גשם ורוד 2013, ושאטו גולן סוביניון בלאן 2013. נו באמת "אופציות לבחירה"…אתה צריך להיות לא נורמאלי אם אתה מוותר על אחד מהשניים. הגשם הורוד היה רענן וקליל סוג של ורוד פרחוני ואלגנטי של בוקר יין צלול שמביא עמו תות שדה בשל עם מרירות נעימה וחמיצות מאזנת ותומכת. הסוביניון בלאן היה נפלא. האף היה מרענן, קייצי, ארומאטי, הפה, היה מענג. איזה יופי של יינות פתיחה.

בקבוק השאטו גולן גשם אדום 2012 – היה מאכזב עד מאוד והוא לא היה צריך להיות מוטעם. עלמת החן החביבה שמזגה לנו את היינות ידעה לספר כי "מדובר ביין ראוי לטעימה אם כי יחד עם זאת נפסל למכירה בבקרת איכות שנעשתה". היין שנמזג היה עכור בצבעו חסר ברק לחלוטין והפה והאף התנהגו כאילו מדובר ביין שנמצא עדיין בתהליך. חבל.

שאטו גולן סירה "ארכיון" 2004 – וואו ! איזה יין ! מורכבות וארומה משגעת של עולם ישן המון סקרנות ועניין שבאים ועולים באף ונמשכים לפה וללשון המתגלגלת בהנאה צרופה. תענוג ! ולא פחות !

שאטו גולן אליעד 2009 – יין עז ועשיר בטעמים. יין דגל פרימיום לכל עניין ודבר. פירות יער שחורים לצד עשבוניות תיבול. הפרי נוכח ומאוד אינטנסיבי. אתה טועם ומצקצק בלשון בכל בליעה מזערית חושש שהתענוג הולך להתכלות. הסיומת ארוכה פירותית ומרשימה. יופי של יין. ולא פחות.

שאטו גולן קברנה סוביניון 2011 – מה אני אגיד לכם. שכל יינות הקברנה סוביניון צריכים להיישר לימין ליין זה? התשובה היא כן. איזה יין נהדר. שפע של פרי יער שחור מאוזן להפליא שזיפים ודובדבנים שחורים אוכמניות ועץ אלון, עשבי תיבול ודומדמניות במרקחת נפלאה של פרי נדיב. ככה קובעים סטנדרט של קברנה סוביניון.

שאטו גולן טוריגה נסיונאל 2010 – יין הקינוח המחוזק בסגנון פורט של היקב. יין מתקתק וחנפן על הצד האלגנטי לא המעיק והכבד אלא המפתה והחושני מביא עמו שזיף כהה ובשל, צימוקים שחורים, המתיקות נעימה, מתפשטת בחיך ממלאת את הגרון ומבקשת איך לא? עוד. יין קינוח שאין לוותר עליו.

ארגזי היין שחברי "חוג היין" שלי רכשו ביציאה מהיקב רק לימדו עד כמה החוויה שאנשי היקב העניקו לנו הייתה שלימה.

יקב שאטו גולן

מרכז המבקרים פתוח כל יום כולל שישי ושבת בין השעות 10:30-15:000
והביקור הוא בתיאום מראש בלבד!

לתיאום ביקור:

איילת: 04-6600026 / 052-6477051

דוא"ל: [email protected]

משרד היקב (הילה):

טלפון: 972-4-6600026
פקס: 972-4-6600274
דוא"ל: [email protected]
יקב שאטו גולן, מושב אליעד רמת הגולן 12927

שעות פעילות המשרד: ימים א'-ה' בין השעות 08:30-16:00

מנהל השיווק:
בועז:  052-4765869
[email protected]

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top