חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ייננית חדשה ליקבי עמק האלה ! הייננית הצעירה לין גולד מצטרפת ליקב ומביאה עימה רוח רעננה היישר מערבות אוסטרליה

הייננית לין גולד (30) בוגרת תואר שני מאוניברסיטת אדלייד באוסטליה הצטרפה בימים אלו ליקבי עמק האלה ומבטיחה להביא עימה את החדשנות של העולם החדש תוך שמירה ואיזון על ערכי המצוינות  של היקב.

יקבי עמק האלה נחשב לאחד המתקדמים והאיכותיים ביותר בישראל, ומייצר כ-200 אלף בקבוקים בשנה, כולם יינות פרימיום איכותיים. כ-40% מהתפוקה מופנים  ליצוא כאשר יחלק ניכר מיוצא לשוק היפני. יקבי עמק האלה הוא בין היקבים הבודדים בישראל, בסדר גודל של 200,000 בקבוקים בשנה, המחזיקים בכרמים משלהם, המאפשרים להם להסתמך רק עליהם ללא צורך בכורמים חיצוניים. בבעלות היקב 800 דונם, כשליש מתוצרת הכרם נקלט על ידי היקב והיתרה נמכרת כחומר גלם ליקבים אחרים.

 אל היקב אותו מוביל מזה שנים היינן דורון רב הון הצטרפה החל מהשבוע גולד, ילידת בלרוס שעלתה לארץ בגיל 8. גולד מספרת כי כילדה אהבה מאוד את תחומי האומנות, אך הוריה לא עודדו את הכיוון ולכן פנתה ללימודי ביולוגיה באוניברסיטת חיפה. לקראת סוף התואר השתלבה באחד היקבים בצפון הארץ כעובדת מעבדה ועוזרת יינן ושם לדבריה התאהבה.

גולד: "גיליתי עולם שלם שאפשר לי למצוא את דרך האמצע בין הרצינות והדייקנות של המדע והחדשנות הטכנולוגית  לבין האומנות שביצירת יין. הבנתי שזה מה שאני רוצה לעשות בחיים"

גולד נרשמה ללימודי תואר שני באוניברסיטת  Adealide שבאוסטרליה. לדבריה בחרה באוסטרליה גם כי רצתה ללמוד בשפה האנגלית ולכן ויתרה על לימודים באיטליה וצרפת אך גם רצתה לחוות את הלימודים בדרך פחות תיאורטית  ויותר מעשית מה שמתאפשר באדלייד בזכות יקב אוניברסיטאי גדול ופעיל. בתום לימודיה ב- 2009, החלה בהתמחות ומאז עברה כבר ארבע בצירים באוסטרליה ובארץ ביקבים בסדרי גודל שונים.

לדברי מנכ"ל יקבי עמק האלה דני ולרו, הצטרפותה של גולד היא בבחינת שינוי ותוספת מרעננת ליקב. "מדובר בשילוב של עולם חדש אותו מביאה גולד עם השיטות המסורתיות אליהן נצמד היקב במהלך השנים בזכות  היינן הנוכחי דורון רב הון בוגר תואר בייננות מבורגון (צרפת) המייצג את האסכולה הקלאסית המסורתית. אנחנו מאמינים באנשים צעירים ומבטיחים, יצירתיים וגמישים מחשבתית, ללא תפיסות עולם מובנות ואיתנות. ישנה הפלטפורמה, שהיא  אוניברסלית. על כך אנו מעוניינים להוסיף יינן שייתן את המגע האישי שלו. חשוב לנו שהיינן, בדומה ליין ימשיך לחיות ולהתפתח ביחד עם היקב, כאשר הנכס המרכזי שלנו, זה אזור הגידול שלנו והמערכת הטכנולוגית שלנו אשר מתאימה לכל קונספט יינני".

 ביקב אומרים השבוע כי הבחירה להעסיק ייננית אישה, היא לא בחירה מקרית. "אנחנו מאמינים בכוח נשי, ובמיוחד בחיך המפותח יותר הקיים אצל נשים." ביקב יש ייצוג משמעותי של נשים בכל התפקידים הקיימים.

גולד מוסיפה כי בעיניה האתגר האמיתי עם כניסתה ליקב הוא  לקחת את הכלים והידע שרכשה בשיטות העולם החדש ולהשתמש בהם בחכמה ובאיפוק כך שמצד אחד אפשר יהיה לשמר את הערכים של יקבי עמק האלה, את מרכזיותו של חומר הגלם, האלגנטיות ומצוינות אך עם זאת היא בהחלט רוצה להביא משהוא משלה משהו חדש ומפתיע שיתרום עוד יתרון תחרותי ליקב בעולם היין המשתנה והתוסס בארץ.

צילום התמונות : אולה זק

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top