חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

סַווַדיקַהּ สวัสดีค่ קוֹבּקוּן קַהּ ขอบคุณค่ שף סאוולי אלדר אני אוהב אותך ผมรักคนครับ השתתפתי בסדנת בישול תאילנדית (מעשית) לגברים בלבד, עם השפית סאוולי אלדר העומדת בראש חברת "אוריינטל פוד" ומביאה ארצה את מוצרי המזרח הרחוק למטבחים הישראליים.

בערב חווייתי לעילא, שהתקיים ב"בישולים" בית הספר הגבוה לקולינאריה, אירחה שף סוואלי אלדר סדנה לגברים בלבד שכותרתה "איך לא לפחד מהמטבח". בנעימות ובחיוך טוב לב וצנוע שניבט מפניה לכל אורך משך הסדנה, הפגינה שף סוואלי אלדר מקצועיות בהסברים ובהכנת מתכונים קלים וטעימים עם רוטבי " HEALTHY BOY הטעם הרשמי של תאילנד".

בבתי האוכל הקסומים של תאילנד לחופי האיים, בדוכני המזון של בנגקוק הסואנת ובמסעדות יוקרה ברחבי העולם משלבים במאכלים רבים את הטעם הייחודי והעושר האינסופי של המטבח התאילנדי. ושף סוואלי, שולטת ברזי המטבח הזה כמעשה קוסם. היא לימדה אותנו, להכין מנות מהירות וטעימות להפליא גם למי שאינו מפליא ביצועיו במטבח, ולמי שהמטבח זה לא המקום בו הוא הכי בולט 🙂 …

הדגש כאן שהכול מתכנס לחומרי הגלם. למרכיבי הבסיס כמו האורז והאטריות והירקות הטריים לצד אם תרצו בקר או עוף או פירות ים ודגים ודרך מנות צמחוניות וטבעוניות המועשרות בטופו. את טעמיהם הנפלאים של המנות מלווים סדרת רטבים שניתן להכין ממש בכמה רגעים. אם הגיעו אורחים בהפתעה, אם הילדים רעבים, אם חשקה נפשנו בפינוק אסייאתי פיקנטי, ואו, אם אנו רוצים להפתיע את בנות/בני זוגנו בארוחה תאילנדית המזכירה את האיים הרומנטיים של תאילנד.

תוך שהיא מסבירה בעברית באקסנט דיבור תאילנדי אבל מאוד קשוב משתדל וברור, הסבירה הדריכה והדגימה עבורנו סוואלי, איך להכין מנות טעימות ומתאימות. אני עם הראש שלי שכל הזמן "חושב שמן", קצת דאגתי בתחילה, "שאצא רעב" מהסדנה ושהכול יהיו דוגמיות, וחצאי מנות, שיהיה אפשר רק לראות מרחוק ולבלוע את הרוק.  אבל היו אלה שעתיים, של הנאה מרובה, עם המון טעמים נהדרים, עם סודה תאילנדית ובירה "סינגה" קרה. והסדנה איך היא עברה ? בגילוי הקסם של פשטות ההכנה. רבות בזכות הרוטבים שהפכו לנכס במזווה של כל בשלנית בית ורחוב תאילנדית וזכו למוניטין בכל רחבי העולם. את חלקם של הרוטבים אני מכיר. לא מעטים מהם, גם אני כחובב אוכל שמכין בבית לא אחת "מוקפץ" לבניי הטבעונים מחזיק בארון המטבח ואת חלקם אני מתכוון לרכוש כבר עתה כי הם הפתיעו אותי בתרומתם המדהימה להעשיר כל תבשיל. אני מצרף לנוחותכם 4 מתכוני קלי קלות שיהפכו אתכם כבמטה של קסם לאשפים קולינאריים. ובתיאבון.

פאט נאננג נוא בקר ברוטב חלב קוקוס

300 גר סינטה חתוכה לרצועות

200 גר חלב קוקוס TCC

1 כף רוטב קארי אדום YWY

0.5 רוטב תמרהינדי

1 כף רוטב דגים

100גר סוכר דקלים

0.5 כפית חמאת בוטנים

50 גר בזיליקום תאילנדי לקישוט

1 צ'ילי חריף לקישוט

אורז לבן

 אופן הכנה

לשים את כל הרטבים (חלב קוקוס, תמרהינדי, קארי אדום, סוכר דקלים, רוטב דגים וחמאת בוטנים) בסיר, לבשל באש נמוכה ל 3-4 דקות. מוסיפים את הסינטה ומבשלים לעוד 3-4 דקות על אש בינונית. לקראת הסוף מוסיפים את הבזיליקום והצ'ילי ומגישים.

 קציצות עוף עם אטריות שעועית

מצרכים

300 חזה עוף טחון

1 כף שום קצוץ

1 בצל גדול קצוץ

60 גרם כוסברה קצוצה

200 גרם אטריות שעועית ורמצ'ילי (מושרות למשך 5 דקות במים קרים ולקצץ אותן)

3 כפות רוטב הויסטר

1/2 כפית פלפל לבן

1 ביצה

1 כף שמן שומשום

שמן אורז לטיגון

 אופן ההכנה

מערבבים הכל יחד לעיסה אחת, לצורך העמקת הטעמים יש לתת לעיסה לנוח למשך חצי שעה ולאחר מכן מגלגלים את העיסה לכדורים ומטגנים מכל צד עד להזהבה.

Kai Yaang BBQ Chicken

מצרכים

1 ק"ג שוקיי עוף טרי

2 כפות הויסטר

כף שמן שומשום

1 כף סויה מתוקה

1 כף כוסברה קצוצה

פלפל לבן

3 כפות צ'ילי מתוק

 אופן הכנה

מערבבים את כל החומרים ומשרים את השוקיים למשך חצי שעה. שמים בתבנית בתנור בחום של  180-190 מעלות למשך 20 דקות.

Pad Thai אטריות אורז מוקפץ

מצרכים

200 גרם אטריות אורז מספר 3 – יש להשרות במים קרים 4-6 שעות ולסנן

1 ביצה

3 כפות שמן אורז

50 גרם כרוב לבן

50 גרם גזר חתוך לגפרורים

50 גרם נבטים

3 כפות רוטב פאד תאי

1 כף סוכר

1/2 כף תמהינדי

2 כפות רוטב סויה בהירה

20 גרם עירית שום

3 כפות מים

בוטנים

אופן ההכנה

שמים שמן במחבת ומטגנים את הביצה למקושקשת. מוסיפים את האטריות ומערבבים למשך 3 דקות. מוסיפים רוטב פאד תאי, סוכר, תמהינדי, 3 כפות מים ומבשלים למשך 3 דקות. מוסיפים את הירקות ומקשטים למעלה בבוטנים.

 

 

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top