חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב רמת נגב, היקב המדברי הראשון השוכן במושב קדש – ברנע שעל גבול ישראל מצרים יוצא במארזי חג מתבואת הדרום

לקראת חגי תשרי הבאים וקרבים , יוצא יקב רמת נגב במארזי חג ייחודיים בחנויות היין והמתנות. במארזים: בקבוק יין בודד, 2 בקבוקים  או שלושה ואף מארז המכיל שמן זית חלוצה 750 מ"ל, קונפיטורה ומעדנים מבית "קסם המדבר",דבש דבורים טהור מכוורת בית הדבש במושב קדש ברנע ומכוורת ניר גלים ואפילו שוקולד. המחירים נעים בין 50 ש"ח  לבקבוק בודד במארז ועד 300 שקלים.

 על היינות במארזים:

 "נגב" מבציר 2013– מכיל 50% קברנה סוביניון מכרם ניצנה. 30% שיראז 20% קברנה פרנק מכרם חלוצה.

צבע: ארגמן עמוק, חי ובוהק  מתקבל ע"י סינון היין, ייצובו ושמירה קפדנית ממגע עם חמצן.

המלצת הגשה: היין מומלץ לשתייה בטמפרטורה של 16 מעלות. בשל חמיצותו המרעננת ילווה בצורה נפלאה מנות בשר וגבינות עתירי שומן. כמו כן בשל גופו הבינוני ישתלב עם פסטות ודגי ים.

קברנה סוביניון 2013– מכיל 100% ענבי קברנה סוביניון מכרם ניצנה ומכרם עבדת.צבע סגול כהה עז וצלול, היין מומלץ לשתייה בטמפרטורה של 16 מעלות. טאנינים מוצקים וגוף בינוני נוטה למלא, מאפשרים התאמה לקדרות בשר וגבינות כחולות

פטיט ורדו 2011 SV – כרם יחידני, מכיל 100% פטי ורדו מחלקה בכרם ניצנה, צבע: סגול- שחור, עז ואטום. היין מלווה באופן נפלא מנות בשר עתירות שומן כמו אנטריקוט ואסאדו. כמו כן ישתלב נפלא עם קדירות בשר כבש או טלה.

 קברנה פרנק 2011​ SV – כרם יחידני, מכיל 100% קברנה פרנק מחלקה בכרם חלוצה

צבע: סגול אדמדם עז ועמוק.

המלצת הגשה: היין מומלץ לשתייה בטמפרטורה של 16 מעלות. ליין גוף מלא וטאנינים רכים. ילווה באופן נפלא מנות בשר דלות שומן כמו סינטה ופילה. כמו כן ישתלב נפלא עם גבינת סנט מור או גבינת קממבר בשלה.

יקב "רמת נגב" הנו היקב המדברי הראשון בענף היין. היקב, ממוקם במושב קדש ברנע ברמת הנגב, סמוך לגבול סיני. בצעד אמיץ בשנת 1997 החליטו בני הזוג נירה ואלון צדוק להקים יקב חלוצי בנגב שיתבסס על תוצרת מקומית בלבד.למרות שרבים ממומחי היין הרימו גבה,כאנשי חזון הצליחו הזוג צדוק במשימתם שמו של היקב היה 'יקב קדש ברנע' והבציר הראשון הניב פרי לכדי 3000 בקבוקים. כיום, עם כרמים ענפים הפזורים ברחבי אזור רמת הנגב' מייצר היקב הייחודי כ– 80 אלף בקבוקים בשנה המשווקים בארץ ובחו"ל. אופי היין, מושפע מאזור הגידול הייחודי למדבר. ניתן להגדירו כשילוב של עולם חדש עם עולם ישן.

 60  שנה למועצה האזורית רמת הנגב ולאלון צדוק מיקב רמת נגב

לקראת האירוע המיוחד בו חוגג גם אלון צדוק מייסד יקב "רמת נגב" ויזם סידרתי של היישובים :בימים אלו, מציינת מועצת רמת הנגב 60 שנים להיווסדה. לקראת האירוע קדש ברנע, כמהין, באר מילכה ומרחב, הכינו אנשי היקב מהדורה מוגבלת של  120 בקבוקי יין, עם תווית מיוחדת מ"בציר 1954"  (שנת ההולדת), המציינת את חגיגות ה-60 לרמת הנגב ולאלון צדוק, יחד.

היין הנו בלנד מיוחד שהופק מ 70% מרלו מכרם יחידני "עבדת" ו 30% פטיט ורדו מכרם יחידני "ניצנה".

הענבים שנבצרו בבציר ידני בשעות הבוקר המוקדמות  מגיעים משתי חלקות שונות.  חלקה בכרם ניצנה שניטעה בשנת 1997 באזור רמת נגב, בבעלות היקב, בצידו הדרומי של מושב קדש ברנע. הכרם גדל על קרקע לס חול וגיר בגובה 300 מטר. חלקה נוספת בכרם עבדת, שניטעה בשנת 2001 ע"י אייל יזראלי מחוות כרמי עבדת באזור הר הנגב, על קרקע לס, גיר וחרסית, למרגלות מצפה רמון בגובה 700 מטר. הכרם נהנה מהפרשי טמפרטורות קיצוניים ויובש המאפיינים את האזור המדברי.

מחיר היין : 60 שקלים.

סיפורו של אלון צדוק, תושב "קדש ברנע"  מתחיל בסיפור שבו מגולמים חלוציות, נועזות, ראשוניות וגידול יין במדבר – יקב ראשון במדבר.

אלון ונירה צדוק  ירדו להפריח את השממה, לאחר פינוי יישובם מסיני ובנו יחד את היישוב קדש ברנע, כמהין, עזוז, באר מילכה, מרחב עם ואשלים ברמת נגב. היקב הוא הדובדבן שבקצפת.

בצעד אמיץ בשנת 1997 החליטו בני הזוג צדוק להקים יקב חלוצי בנגב שיתבסס על תוצרת מקומית בלבד.

שמו של היקב היה 'יקב קדש ברנע' והבציר הראשון הניב פרי לכדי 3000 בקבוקים. אופי היין, מושפע מאזור הגידול הייחודי למדבר. במשך השנים, לצד התפתחות היקב והצטרפות בני משפחה נוספים לעבודה, התרחבה פעילות היקב ומיקב קטן המייצר 3000 בקבוקים, מייצר כיום היקב כ-80 אלף בקבוקים בשנה, המשווקים בארץ ובחו"ל. התפתחות זו הובילה להחלטה לשנות את שם היקב, ולפני כחצי שנה שונה שמו ליקב "רמת נגב", שם המייצג תפיסה ושאיפה לפיה  היקב ירכז את כל התוצרת החקלאית של הענבים ויהווה מרכז אזורי /יקב אזורי.

ביקב עובדים היום כל בני המשפחה: אלון ונירה צדוק. יוגב צדוק- יינן היקב ואשתו עדן האחראית על תחום היינות הלבנים ביקב, גלעד צדוק איש השיווק של היקב אשתו מיכל מנהלת את טעימות היין אל מול המסעדות.

יקב רמת נגב

דף הפייסבוק- https://www.facebook.com/Kadeshbarneawinery

 כתובת- מושב קדש ברנע

טלפון- 08-6555849

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top