חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב טורא משיק יינות חדשים לצד מיתוג- תוויות- ואיכויות יין משופרות !

איך אמר ארז בן סעדון במפגש העיתונאים שנערך במסעדת השף מאיר אדוני "לומינה" במלון "קרלטון" על שפת הים בתל-אביב, "אנחנו מכירים משהו כמו 13 שנה"…בפעם האחרונה שאני טעמתי יינות של היקב זה היה לפני משהו כמו 8 שנים. מאז, נפגשתי עם ארז וורד רעייתו החביבה לא פעם, בפסטיבל יין או בירה (סיידר תפוחים שהיקב ייצר בשעתו) ותמיד המפגש היה מלבב. 5 ילדים יש להם לזוג בן סעדון וארז מספר כי הם מחנכים אותם לעבודה קשה לאהבת האדמה לחקלאות והוא תקווה שלפחות חלק מהם ילכו בדרכו.

היקב נמצא ביישוב הקהילתי דתי רחלים במרכז השומרון בסמוך לאריאל וכרמי היקב נמצאים בהר ברכה.

כשספרתי לאחד מחבריי שאני מוזמן לאירוע השקה של יקב טורא, הוא הפטיר לעברי "זה בשטחים". אותי זה מכעיס שמישהו מנסה לקשור יין עם פוליטיקה. גם אחד מכתבי היין ניסה להקשות בנושא זה ושאל במסיבת העיתונאים את ארז "ומה אם תתקבל החלטת ממשלה ותאלצו לפנות את מקום מגורכם?" וארז בחיוך ומבלי להתבלבל השיב "ראשית זו ארץ אבותינו ואני מאוד נרגש וגאה על כך שאני חי ונושם ועובד במקום שבו שמואל הנביא הלך עם חמורו ושנית והיה אם, אז אני מבטיח לך שאני אמשיך לגדל ענבים ולעשות יין זה יכול להיות בכל מקום אחר, הטרואר כמובן לא יהיה אותו הדבר וגם היין לא אבל אני אמשיך לעשות יין".

ביקב טורא, הבינו שעל מנת למכור יין, צריך להגיע לאיכויות, לכמויות, לפזול לשוק בין לאומי, ולכך נדרש מיכון וציוד וטכנולוגיות, חשיפה ומיתוג מחודש וזה מתחיל בתוויות ובשמות היינות.

היקב נפתח לראשונה בשנת 2003 וראשוני הכרמים נטעו ב- 1997.כשמדובר על כמויות המגמה היא להכפיל בפי שתיים את היקף הייצור השנתי הנוכחי העומד על 26,000 בקבוקים.

השנה הורחבו נטיעות כרמי השרדונה בעוד שבשנה שעברה נטעו כרמי ויונייה, גוורצטרמינר וסוביניון בלאן.

"אחרי 12 שנה" אומר ארז בן סעדון, "הבנו שאנחנו צריכים להתחדש, גם המשווקים שלנו בחו"ל היו סבורים כך ולפיכך אנחנו מחדשים".

שינוי התדמית והתוויות וגם איכות היינות מעידים על המגמה שנמצאת בעיצומה ויש כאן בהחלט אמירה ויישום כוונה. על שינוי המיתוג של התוויות ושמות הסדרות, אחראי פיני מזרחי והסדרות אלה הן : Mountain vista זוהי סדרת הבסיס. היינות בסדרה זו מחירם לצרכן יהיה בסביבות ה- 90 ₪.  Mountain Heights. זוהי סדרת האמצע. היינות בסדרה זו מחירם לצרכן יהיה בסביבות ה- 130 ₪   Mountains Peaks . זוהי הסדרה הגבוהה של יינות היקב . היינות בסדרה זו מחירם לצרכן יהיה בסביבות ה- 150-180 ₪ . 

יקב טורא, זכה בתחרות אשכול הזהב 14 שנערכה אך לאחרונה בלא פחות מ- 4- מדליות נחשבות. במדלית זהב על  יין ה -– Mountain peak במדליית כסף על הטורא מרלו, במדליית כסף נוספת על הטורא שיראז ובמדליית ארד על הפינו נואר. מדליות אלה, מצטרפות ל- 11 זכיות בהן זכה היקב בשנים האחרונות.

זוהי עובדה ידועה, שאזור השומרון בהיבט הטרואר, נחשב לאחד מבתי הגידול היותר טובים בארץ וכיום יש לא מעט יקבים בולטים שיינותיהם מיוצרים מכרמים הנטועים באזור זה כמו פסגות, גבעות, תניא, שילה,גת שומרון, הר ברכה,  ועוד. בעוד התוויות של הסדרות הראשונות מביאים לידי ביטוי איורי נוף וקרקע, התוויות של הסדרות הגבוהות נושאי תוויות של מטוסים מגביהי עוף וזאת בהחלט אמירה המתחברת לשמות הלועזיים והפזילה הברורה לשוק היין הכשר האמריקאי.

חמישה יינות הטעימו אנשי היקב 1 שרדונה לבן ו-ארבעה אדומים ואלה הם:

שם: יקב טורא שרדונה Mountain vista בציר 2013

בציר: 2013 התשע"ג

הרכב זנים: שרדונה 100%

כרם: ברכה

גובה כרם: 850 מטר

זמן תסיסה וטמפרטורה: כחודש בטמפרטורה נמוכה שלא עלתה על 14 מעלות.

נתוני בציר:

בציר ידני, סלקטיבי.

בריקס – 22.5

 TA- 7.32

PH – 3.20

התיישנות בחבית: 10 חודשים. היין עבר בטונאז' אחת לשבוע.

 אלכוהול:  13%

היין בעל צבע צהוב קש, עם ארומה של אננס, מלון ופרי הדר. הוא בעל חומציות גבוהה, ומתאים לארוחות קלות ודגים.

רשמי טעימה שלי : זהו יין מאוד ארומאטי מאוד לימוני, עם פירותיות הדרית אשכולית/פומלית מודגשת וחמיצות מאוד בולטת. היין לא עבר מלולאקטית ושהה בחבית כ- 10 חודשים. העץ נוכח ברקע ומתאזן עם הפרי.  ארז מספר ש"הוא גאה בנתונים של היין ושהוא פוזל לעשות שרדונה המזכיר שרדונה צרפתי" וש"לבטח עד היום זה השרדונה הכי מוצלח שהוא הוציא תחת ידיו".

שם: יקב טורא Mountain vista, פינו נואר 2013

בציר: 2013 , התשע"ג

הרכב זנים: פינו נואר 100%

כרם: ברכה

גובה כרם: 850 מטר

זמן תסיסה וטמפרטורה: כשלושה שבועות בטמפרטורה של לא יותר מ-29 מעלות.

 נתוני בציר:

בציר ידני סלקטיבי.

בריקס= 22.5,

TA= 4.13,

 Ph= 3.4

 התיישנות בחבית: 10 חודשים

אלכוהול:  13.15%

היין בעל צבע אדמדם עם ניחוחות של וניל, שרף עצים ותבלינים. הוא בעל גוף בינוני, חומציות מאוזנת, סיומת ארוכה ומתאים לכל ארוחה.

רשמי טעימה שלי :

אומר ארז "יש הטוענים שאי אפשר לעשות פינו נואר בארץ והנה אני עושה פינו נואר שנמכר היטב בשוק האמריקאי עובדה המלמדת שאפשר לעשות פינו נואר וגם טוב". מצאתי ביין רמיזה מתובלנת אולי נגיעת עשב ירקרקה ודובדבן אדום לצד פרי יער שחור טרי. זהו יין ארוך ופירותי עם נגיעת מרירות קלילה בסיומת.

שם: יקב טורא Mountain Heights מרלו 2011

בציר: 2011, התשע"ב

הרכב זנים: מרלו, 100%

 כרם: ברכה

גובה כרם: 850 מטר

זמן תסיסה וטמפרטורה: כשבועיים בטמפרטורה שלא עלתה על 29 מעלות.

 נתוני בציר:

בציר ידני, סלקטיבי

בריקס- 24.5

TA – 6.58

 pH- 3.3

התיישנות בחבית: 22 חודשים

אלכוהול: 14.2%

 היין בעל צבע אדום אטום, עמוק כהה, עם ארומה של תבלינים, פירות יער ושוקולד. בעל חומציות דומיננטית, גוף מלא וסיומת ארוכה. מתאים לליווי מאכלי בשר שומני וכבש.

רשמי טעימה שלי :

באף עולות ארומות של פרי בשל לצד אדמה ונגיעות של קפה וגם טבק. הטעם המסיים ארוך. בסה"כ מרלו טוב. אבל, לא מצאתי ביין "תעודת זהות טרוארית תבנית נוף מולדת שומרונית", לה ציפיתי, כאופי וכייחוד.

שם: יקב טורא Mountain Heights קברנה סוביניון 2011

 בציר: 2011 , התשע"ב

הרכב זנים: קברנה סוביניון 100%

 כרם: ברכה

גובה כרם: 850 מטר

זמן תסיסה וטמפרטורה: כשבועיים בטמפרטורה שלא עלתה על 29 מעלות.

נתוני בציר:

בציר ידני, סלקטיבי.

בריקס – 26

 TA- 5.39

 Ph- 3.5

 התיישנות בחבית: 22 חודשים

 אלכוהול:  14.6%

היין מתאפיין בצבע אדום עמוק, אטום וכהה, עם ניחוחות של וניל, שזיף, קקאו וטבק. בעל חומציות מאוזנת, גוף מלא וסיומת ארוכה. מתאים לליווי מאכלי בשר, צלי וקדרה.

 רשמי טעימה שלי :

באף, עולות ארומות של פרי יער שחור בשל מאוד, פטל ודובדבן שחור קאסיס ואוכמניות. ברקע.נגיעות ורמיזות לטבק ומנטה. בפה, פרי מודגש עם מתקתקות מדומה, שזיף שחור בשל. היין דומיננטי והטעם המסיים ארוך. אהבתי.

שם: יקב טורא פורטורא (יין קינוח מחוזק בסגנון פורט)

 בציר: 2011 התשע"ב

הרכב זנים: קברנה סובניון 100%

כרם: ברכה

גובה כרם: 850 מטר

זמן תסיסה וטמפרטורה: כשבועיים בטמפרטורה שלא עלתה על 29 מעלות. כשבוע השרייה על הקליפות.

 נתוני בציר:

בציר ידני, סלקטיבי.

בריקס – 27

 TA- 4.87

 pH- 3.43

יישון בחבית: 34 חודשים.

אלכוהול: 17.75%

ליין צבע ארגמני עם ארומה של תאנים יבשות ושוקולד.

הוא בעל גוף מלא, פרי בשל, ומעולה כיין קינוח.

רשמי טעימה שלי :

טוב. אתם יודעים שאני אוהב יינות קינוח מתוקים. אחד מחבריי לשולחן הטעימות אמר שהוא "מתוק מדי". השנייה אמרה שהוא מזכיר לה "יין קידוש". אם אתה כיינן פוזל לשוק היין הכשר המקומי והאמריקאי, אתה מכיר היטב את צאן מרעיתך ועובדה ידועה היא שהציבור הדתי משחר ילדותו משוגע על יינות מתוקים. יין הקינוח של יקב טורא בסגנון פורט הוא יין מכוון קהל יעד ומטרה ולא חלילה טעות של היקב שחוזקה באלכוהול להציל או לתקן טעות. הענבים נבצרו בבריקס גבוה 27 והיין התיישן 34 חודש. אכן, היין מתוק. ומאידך לטעמי הוא עדיין בראשית דרכו. מה שיחזיק את היין זו המתיקות ורמת האלכוהול 17.5% לאורך שנים רבות קדימה.

יקב "טורא" הנו יקב משפחתי אחוזתי (Estate Winery) אשר ממוקם בישוב רחלים. היקב הציב לו למטרה להוציא את יינותיו לאחר התבגרות ממושכת במרתפי היקב ועד היום זכה בפרסים רבים. היינות בעלי גוף מלא ועושר פירותי ומסוגלים להתיישן לאורך שנים בתנאים מתאימים. אנשי היקב שמו להם למטרה להחזיר את מסורת היין לאזורינו בכך שייצרו יינות מתיישנים. כשרות היין היא של OU, של הרב אונגר ושל הרב המקומי. היינות מיוצאים למדינות ברחבי העולם, ביניהן ארה"ב, בלגיה, אוסטרליה וקנדה.

ואיך אפשר שלא לספר על האוכל הנפלא והמדהים שהוציא תחת ידיו שף מאיר אדוני באירוע ההשקה.

כל מנה הייתה טעימה יותר, צבעונית יותר, ייחודית יותר מקודמתה.

פתחנו בסלט קיץ פריזאי בייבי חסות, אנדיב, אגוזי מלך, שעועית, אספרגוס, נקטרינה, וינגרט חרדל קלאסי.

המשכנו עם טאפאס יהודי שהיה מורכב משלוש צנצנות שהוצאו מהמקרר והכילו ממרח כבדי עוף קצוצים, הרינג כבוש, סלט ביצים, טוסטוני בריוש, מנות שהזכירו לי היטב את מוצאי הפולני.

מנת הסביצ'ה המקסיקני הכילה דג ים נא, שעועית שחורה, צ'יפוטלה, בצל ירוק, ג'ינג'ר, קרם אבוקדו, וינגרייט פסיפלורה, מנגו, כוסברה, חבנרו, צ'יפס פלטנוס.

מנת הפיש & צ'יפס הכילה נתחי בר, איולי רמולד, תפוצ'יפס ביתי מעושן, מיץ לימון.

פסטת חלמונים הכילה אטריות פפרדלה ביתית, חזה אווז, שמן הדרים, ירקות מוקפצים, שקדים, פנקו, שום, ביצה עלומה בטמפורה.

סופלקי "טלה לגזיאל" הייתה מורכבת מנתחי טלה ופרגית, מסבחה של טחינה וחומוס בולגרי, ירקות גריל, מנגולד, קולי עמבה.

הפילה לברק, הכיל קרם חציל לבן, תבשיל פריקי, ירקות מוקפצים, קולי פטרוזיליה.

הספריבס עגל חלב היה מורכב מאסאדו עגל חלב בבישול ארוך, פולנטה רכה, פטריות מוקפצות, מחית מנגו ופורצ'יני, תרד, כרוב שחור, טרגון.

המנות האחרונות היו כל כך משגעות וצבעוניות וטעימות שפשוט שכחתי לשאול את השמות.

משרד יקב טורא: 02-6508882

  פקס: 02-5716266

מרכז מבקרים: ורד: 052-7966613

רחמים, שיווק: 052-5393558

מייל: [email protected]
כתובת: רחלים, ד.נ. אפרים, 44830.

בפייסבוק 
http://www.facebook.com/profile.php?id=100003166840517&ref=ts

 

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top