חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ניקה ביץ' – Take Away, ארוחות בוקר, בר מסעדה, בשרים, על הים – חגגנו כאן יום הולדת ומאוד ניהננו מהקיים.

ב- 31.8, חגגתי יום הולדת. אין כזה דבר, שאת יום ההולדת לא חוגגים. אוכלים. המתכון הוא פשוט, בוחרים מסעדה, ועושים סעודה. אין כמו רומנטיות וזוגיות ומסעדה מפוארת לחגוג יום הולדת. אבל תתפלאו, יש גם יש. כשהזמנו מקום לזוג במסעדת החוף "ניקה-ביץ'" בחוף הים של הרצליה פיתוח, אני חייב לציין, שהייתי חושש. ולאכול שם, מה אבקש?

אם אני אספר לאנשים, שהלכתי לחגוג יום הולדת עם רעייתי במסעדת חוף, מישהו לבטח, ירים גבה ויאמר, הוא נפל על הראש, בטח, ביקש לחסוך. קשה לנער ולשבור סטיגמות שנעולות אצל אנשים בראש. כי אנשים שמגיעים או חושבים על מסעדת חוף, מתוייק אצלם או ציור של מקום, או סיפור על מקום, עם אוכל לא משהו, ושירות לא משהו, עם זה לא משהו, וזה לא משהו.

אני לא באמת חושב שכולם טועים, ולסטיגמה, ואיך שהיא נולדה, תמיד יש אחראים. אבל בניקה ביץ', שברו את הסטיגמה. והשינוי הניכר, מתחולל כאן, כבר מהקיץ הקודם. מצד אחד ואמנם, זה החוף, והוא חלק בלתי נפרד מהנוף.

אבל זו התנהלות אחרת, זה הלבוש האחיד של המלצרים, זה השירות החייכני רוצה לומר כמעט מיידי, זה האוכל הנהדר, של מסעדה שמכבדת את עצמה, לכל עניין ודבר.

ליהי, מנהלת המשמרת, עושה כאן את התפקיד זו השנה השנייה, ואת מה שיש למסעדה להציע, היא מדקלמת כמו מתוך תכנייה. "למסעדה מספר שותפים והבעלים העיקריים של המסעדה הנם גורן טסה ורועי ליאון. ומה אוכלים? מלא אוכל טעים. ומי השף? מתי נקש.

וקצת על הגלגול של המקום. הוא עובד מזה כ-5-שנים,תחת הבעלות של רועי ליאון, כשגורן טסה מצטרף במרץ שעבר, דאז, קראו למקום "הריף" ובמאי שנה זו המקום שינה את שמו, ל"ניקה-ביץ'".

המקום שופץ, התחדש, הריהוט כולו הוחלף, הבר התמרק, התרענן והכול בכדי להביא לאנשים משהו חדש. עם המקום המחודש, כך גם התפריט התחדש מתוך מטרה לשבור את הסטיגמה של אוכל שהוא "בייסיק-חוף", קריא חומוס-צ'יפס-בורגר- שניצלונים-נקניקיות-בירה-שתייה קלה-סלט. זה לא שאין. אבל המטבח כאן גם אוכל אחר מטגן.

התפריט היום, הוא ממש, כמה רמות מעל. ומי שמגיע היום לניקה ביץ' עם לא הרבה ציפיות, יוצא מופתע ולטובה. השף השקיע המון מחשבה בבניית התפריט לעשותו מסעדה לכל דבר וזאת מבלי לוותר על אותן מנות מוכוונות מסעדת חוף שהן באמת הצ'יפס והחומוס.

החורף מאוד תלוי באיזה ימים הוא יביא עמו, וליהי מספרת שהחורף שעבר, היה ממש לא נורא והמסעדה התנהלה כרגיל . בסופי השבוע ימי שישי ושבת, המסעדה הומה מאדם וזו העבודה של המסעדה. כך גם במרבית ערבי אמצע השבוע.

לא מזמן, נכנס למסעדה "תפריט ספיישילים". "פלטת הבשרים" כוללת 100-120 גרם סטייק אנטריקוט, נתחי פרגית, 2 קבבונים, 2 נקניקיות מרגז חריפות קלות, המנה בכללותה כ-500- גרם בשר, עשוי על האש. זוהי מנה מאוד טעימה שהפכה ללהיט מבוקש. מנת ספיישל נוספת היא "קוקטייל נקניקים" והיא מורכבת משייטל כבוש (שנעשה במקום), נתחי רוסטביף, נתחי אווז מעושן, נקניקיות מרגז, כרוב כבוש וחמוצים נלווים (שמכינים במקום). הספיישל הבא מבוסס על דגי ים, דגי מליטות מטוגנים, שמגיע על מצע של צ'יפס בטטה ואיולי צ'יפוטלה בצידו, מנת ספיישל שנחשבת אולי למנה הכי מבוקשת ונמכרת במקום. לצמחוניים, יש סלט תאילנדי שמורכב מאטריות אורז עם תיבול אסייאתי, עם ירקות שורש ובצל ירוק, הסלט מגיע עם נתחי עוף וביצת עין מעל והצמחוניים יוכלו לבקש בלי, יש גם סלט עוף בריאות, עם עשבי תיבול, עגבניות שרי, ירקות שורש, שבמקום נתחי העוף מעל, אפשר להחליף בקוביות טעימות של גבינת פטה, לארוחות הבוקר יש את "הסטנדרט" שהישראלים אוהבים. יש את המטבלים, לחם הבית, 2 ביצים לבחירה, ויש שקשוקה שליהי מנהלת המשמרת מספרת שהיא "בוודאות אחת הטובות על באמת" . ישנן גם ארוחות בוקר "יותר מיוחדות", המוגשות כל יום עד השעה 12. ישנה מנת בוקר הנקראת "בגדד על החוף" והיא בסגנון של מנת ה"סביח", שמוגשת כאן בסגנון מעט יותר מעודן בלי העמבה הריחנית נוזלית אלא בסגנון לאפה קלויה, חציל, ביצה, עגבניות, טחינה מעל וסלט בצד, מנה מאוד מיוחדת וטעימה.

ניקה ביץ', ערוכה ומוכנה ומשדרת קיץ. מרפסת החוף שלה הצופה אל הים הכחול, תציע לכם גם קוקטיילים מבוססי אלכוהול המורכבים מהוודקה האיכותית ואן-גוך בטעמים, עם תוספות שתייה ועיטורי פירות העונה למיניהם. המוחיטו בטעם אסאי של ואן גוך הפך כאן ללהיט. כמו כן, תמצאו כאן את הסאוורים למיניהם, יינות מבעבעים צוננים של קאווה ולמברוסקו, יין לבן, בירות מחבית וויינשטפן, קרלסברג, טובורג וסטלה, יש גם בירות מבקבוקים כמו הקסטל רוג', לף בראון, לף בלונד, ועוד.

בטח תרצו לשמוע מה אכלנו זוגתי ואני בארוחת יום ההולדת. אז פתחנו בגרסת חוף של המשקה "קיר-רויאל" מבוססת הפעם על קאווה, יופי של פתיחה.

זוגתי הצמחונית, הזמינה פלאפל כרובית-במילוי גבינת פרמז'ן ועשבי תיבול, מוגש על "קרם פרש" ועגבניות טריות 38 ₪, ואיזה יופי של מנה. נכונה. מזמינה. מכאן היא עברה לחציל בלאדי – בטחינה, עגבניות פיקנטיות, קונפי שום, ושמן זית 38 ₪. החציל היה גדול, משביע, קלוי עד לרכות נימוחה, הטחינה נכונה קלילה ולא כבדה, הקונפי שום, נדיר, מתמוסס בפה, והייתי מת לקבל את המתכון לעשייתו.

סלט עוף בריאות- התחלף אצל רעייתי לגבינת פטה במקום העוף והוא היה מורכב מעדשים שחורות, ירקות שורש, עגבניות שרי, עשבי תיבול טריים, טחינה בתיבול שמן זית ולימון,58 ₪. הייתה רעבה זוגתי. לא נותר שם דבר.

עלי גפן ממולאים – בתיבול לימונים כבושים מוגשים על מצע שמנת חמוצה. 28 ₪.

בלחם הבית, שהגיע עם חמאה רכה וקונפי שום מעלף, 24 ₪, לא נגענו. "אנחנו "שומרים" (לפחות עד הארוחה הבאה ב"יום הנישואים").

תסלח לי אלוהים. היא יודעת שזה טעים. אבל חברות וחברים חטאתי. כי את ספיישל הבשר שהזמנתי. בטח שהזמנתי. 139 ₪, ניגבתי וטבלתי גם ב"קרם פרש" של כדורי פלאפל הכרובית וגם בשמנת החמוצה של עלי הגפן. איזה חטא. איזה חטא. הבשר היה עשוי היטב. הסטייק אנטריקוט והפרגית היו נימוחים, הקבבונים, עסיסיים, בשרניים, והנקניקיות מרגז, חריפות במדויק. הבטיחו כ- 500 גרם בשר על המנה, ואני בקשתי מליהי שתישבע, שזה מה שאתם מקבלים וזה הרבה.

לקינוח, ויתרנו על התה והקפה. גם לא יכולנו מתוק, אחרי כל הזה וזה. הזמנו אבטיח שהגיע איך לא? מתוק לצד סורבט חמצמץ של פסיפלורה  39 ₪. מה אני אגיד לכם, יום הולדת.

טווח המחירים הממוצע לסועד ינוע בין 65 ₪ ל- 120 ₪. רוב המנות העקריות ינועו בסביבות ה- 70-75 ₪, הספיישילים ינועו לכוון ה- 130 ₪. ארוחת בוקר 62 ₪.

  שעות הפתיחה הן מאוד פשוטות. מהשעה 08:00 כל יום ועד אחרון הלקוחות.

ניקה ביץ'

Take Away, ארוחות בוקר, בר מסעדה, בשרים, על הים

רמת ים 6, חוף השרון, הרצליה

טלפון: 053-9443199

פקס: 09-9566469

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top