חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקבי בנימינה עם 2 יינות מומלצים לשולחן החג. שניהם מעוטרי מדליות וזכיות נחשבות רוסאן רזרב גלבוע 2012 ו- שיראז גליל רזרב 2011

סדרת "בנימינה רזרב" היא הקלאסיקה של יקבי בנימינה והיא מבטאת את הקשר העמוק של אנשי היקב עם האדמה ומשקפת את ייחודיותו של כל אזור גידול ענבים. כל מהותה ותמציתה של סדרת בנימינה רזרב, מצוינות ביין כמו באמנות, תמיד נשמר מקום של כבוד ליצירה הקלאסית.  הסדרה מורכבת מיינות זניים בלבד, כאשר הענבים עבור כל יין מיינות הסדרה נבצרים מכרם אחד או מספר כרמים ובלבד שיהיו באותו אזור גידול. לכבוד חגי תשרי, יוצא היקב עם 2 יינות מסדרת הרזרב, ושניהם מעוטרי מדליות וזכיות נחשבות.

יין בנימינה רזרב רוסאן גלבוע 2012 – עשוי משילוב של 90% ענבי רוסאן בתוספת קטנה של 5% ענבי מרסאן ו-5% ענבי וויוניה. הרוסאן והמרסאן נבצרו בכרמי היקב אשר נטועים על הגלבוע והוויוניה נבצר בכרם בדרום חבל לכיש. יין זה יוצר לראשונה ביקב בבציר 2012 והוא מהווה נציג מרתק ליינות בסגנון ים תיכוני שהולכים ותופסים מקום של כבוד ביינות ארצנו. שליש מהיין התיישן 6 חודשים בחביות עץ אלון היין זוכה תחרות אשכול הזהב 2013 ו-BEST VALUE 2013. ליין 13% אלכוהול.

רשמי טעימה שלי : המרקם הארומאטי באף פרחוני, מתובל, פירותי, קייצי, מלון, אפרסק ומשמש, בטעם נמשכים ההדרים, החמיצות טבעית פריכה וטובה, היין מרענן. הסיומת נעימה מתמשכת טובה ויבשה, נוגעת קלות במרירות.

נתונים על היין מטעם היקב :

אזור גידול :

רום הרי הגלבוע בגובה של 450 מטר מעל פני הים                                            

תנאי גידול ואקלים:

אדמת טרה רוסה על תשתית של גיר קשה, קרקע בעלת אוורור יעיל לשורשים.

אקלים קריר – במהלך הקיץ הלילות קרים והימים חמים. האזורים הללו מצטיינים ברמת לחות נמוכה לאורך כל עונת ההבשלה. תנאים אלו מאפשרים הבשלה מלאה של הענבים עם שמירה על רמת רעננות וארומות גבוהה במיוחד.

 תנאי בציר:

בציר ידני

תהליך ייצור היין:

לאחר סחיטה והצללה טבעית עבר התירוש תסיסה איטית וקרה במיכל. מספר ימים לאחר מכן הועבר כשליש ממנו להמשך תסיסה בחביות עץ אלון צרפתי שלאחריה המשיך היין להתיישן על שמריו במשך שישה חודשים. שאר היין נשמר במיכל נירוסטה והתיישן בו על שמריו, ללא תסיסה מאלולקטית.

רשמי טעימה מטעם היקב:

הרוסאן הינו זן חדש ומרתק שניטע לראשונה בכרמי היקב בקיץ 2009 והניב פרי עשיר ורענן בבציר 2012. השילוב של תסיסה במיכל וכן בחביות עץ אלון צרפתי תרם ליצירת יין מורכב ובעל עושר של ניחוחות וטעמים, המוכן לשתיה כבר כעת אך ימשיך ויפתח עומק ומורכבות בשלוש עד ארבע השנים הקרובות.

היין מצטיין בעדינות טעמיו ובמורכבות ברורה של פרי הדר רענן, משמש ופרחים לבנים. הוא בעל מרקם רב שכבתי ואלגנטי, איזון בין ארומות הפרי לעץ האלון וסיומת ארוכה ומענגת.

מתאים להגשה עם מאכלי בשר קרים, עם דגי ים בתנור או עם פסטה טרייה בסגנון ים תיכוני.

פוטנציאל יישון:

בתנאי אכסון נאותים היין ימשיך לפתח עומק ומורכבות ב-3-4 השנים הבאות.

טמפרטורת הגשה:

מומלץ להגיש צונן, בטמפרטורה של 8-12  מעלות.

לאחסן במקום קריר ואפל.

מחיר מומלץ לצרכן : 55- 59 ש"ח.

יקבי בנימינה שיראז גליל רזרב 2011 – יין זה עשוי מ 98% ענבי הזן שיראז, 2% ענבי ויונייה. השיראז, הידוע גם בשמו סירה אשר מקורו בצפון עמק הרון בצרפת. הענבים נבצרו בכרמי היקב הנטועים בשני אזורים סמוכים: בגליל העליון בעיקר מאזור כרם בן זמרה ועלמה, על שילוב של קרקע בזלתית עם אדמת טרה רוסה על גיר קשה, קרקע בעלת אוורור יעיל לבית השורשים. ובדרום רמת הגולן – על אדמה בזלתית פוריה ועמוקה עם אבניות משתנה. אזור הגליל העליון מתאפיין באקלים קריר- במהלך הקיץ הלילות קרירים והימים חמים וברמת לחות נמוכה באוויר. בדרום רמת הגולן מאופיינת תקופת ההבשלה בימים מלאי שמש בעלי עומס חום כבד ולילות קרירים ויבשים. תנאים אלו מאפשרים הבשלה ארוכה והתפתחות טובה של רכיבי צבע הענב וחומרי הארומה והטעם. היין התיישן 12 חודש בחביות עץ אלון צרפתי ואמריקאי.ליין 14.5% אלכוהול. היין זוכה תחרות היין הבינלאומית הנחשבת VINALIES 2009, VINALIES 2012, SYRAH DU MONDE 2012, אשכול הזהב 2014, JAPAN WINE CHALLENGE 2008.

רשמי טעימה שלי : אף ארומאטי מתובל בפלפל שחור ולבן, פרי יער דובדבנים ואפרסק לבן עם נגיעות אדמתיות. חמיצות טובה. הסיומת ארוכה.

נתונים מצד היקב :

תנאי גידול ואקלים:

בגולן – אדמה בזלתית עמוקה, מנוקזת ועשירה במינרלים.

בגליל – שילוב של קרקע בזלתית עם אדמת טרה רוסה, קרקע בעלת אוורור יעיל לבית השורשים. אקלים קריר-  במהלך הקיץ הלילות קרירים והימים חמים, האזור מצטיין ברמת לחות נמוכה באוויר. תנאים אלו מאפשרים הבשלה ארוכה והתפתחות טובה של רכיבי צבע הענב וחומרי הארומה והטעם.

 תהליך ייצור היין:

הענבים נבצרו בבציר לילי   בחודש ספטמבר 2011 והובלו ליקב במיכלי בציר גדולים. לאחר הפרדת הענבים משדרות האשכולות, תססו הענבים בנוכחות הקליפות במשך שבועיים.

לאחר הסחיטה והתסיסה המאלולקטית, היין עבר הצללה קלה בטרם הועבר לחביות עץ אלון. היין שהה בחביות במשך 14 חודשים ובסיומם נבנה הממסך בין החלקות השונות והוא הועבר למילוי עם מינימום תהליכי סינון והצללה.

 רשמי טעימה מטעם היקב:

ליין צבע רובי–סגול עמוק, ארומות ברורות של פטל שחור, דובדבן ופלפל לבן בשילוב עם עישון קל וניחוח קקאו. היין בעל מבנה מלא, עשיר ומאוזן ברעננות טובה, בעל מאפייני פרי בולטים, עשבי תיבול וסיומת מאוזנת ונעימה.

פוטנציאל יישון:

 4-6 שנים.

מחיר מומלץ לצרכן : 55- 59 ש"ח.

יקבי בנימינה

 רחוב היקב, ת.ד. 34 בנימינה 3055001

                        

 

 

 

.

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top