חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב אור הגנוז מציג לקראת ראש השנה את "פיסגה" – יין קינוח זני מכרם יחידני עשוי מענבי קברנה סובניון בציר 2010 סדרת limited edition – 2000 בקבוקים ממוספרים בלבד

מי שמכיר אותי, יודע שאני מעריץ מושבע של יינות קינוח. ואת אלה שעשויים היטב, מושקעים על ציר יישון הזמן, בעלי פרי איכותי שנבצר בבריקס גבוה וחוזק באמצעות אלכוהול משובח, אני אוהב במיוחד. יקב אור הגנוז, מוציא יין מושקע שכזה ובמהדורה מוגבלת. שיוצאת למכירה בדיוק לקראת ראש השנה וחגי תשרי. אל תשכחו את היין הזה בימי הסתיו והחורף, או אז, הוא יעניק לכם חמימות ומתיקות, שיתאימו בדיוק להעלאת הטמפרטורה.

אודה ואתוודה, שטרם נפלה בחלקי הזכות, לבקר ביקב, להכיר את מתקניו או כרמיו, למרות שאני מכיר עשרות רבות של יקבים בארץ. היין הזה, מביא עמו "סיפור", על חלקות, ואדמות, ושורות, ובדיקות, וזוויות מדרון ורוחות, שהיקב ערך על מנת להגיע לתוצאות הבאות לידי ביטוי ביין. אני חייב לציין, שמה מתוך זה "סיפור" ומהי בדותה שעוזרת לבנות "מיתוס", זה מידע החסר לי. ולפיכך, אני מביא כאן את הדברים בשם אומרם אנשי היקב :

זהו יין קינוח זני, מכרם יחידני, עשוי מענבי קברנה סוביניון בלבד, מקור הענבים מהגליל העליון, . החלקות מתפרשות על 24 דונם בלבד בגובה של כ- 800 מטר מעל פני הים. הרכב הקרקע הינו טרה- רוסה. המדרונות עליהם יושבות החלקות הם בעלי מפנה דרום-מזרחי ושיפוע מתון יחסית. הענבים נבצרו משבע שורות בלעדיות, הנמצאות בחלק הגבוה ביותר של כרם היקב. שורות מיוחדות אלה מתאפיינות ביבול נמוך והבשלה מאוחרת ( בתקופת חודש נובמבר) שילוב תנאים אלה מאפשר היווצרותם של ענבים בעלי איכות יוצאת דופן. מיד בהגיעם, עברו הענבים תהליך הקפאה מבוקר של שלושה ימים. לאחר מכן עבר היין תהליך סחיטה קפדני, והתירוש חומם באש טבעית שהופקה מעצי זית. ליין פקק שעם מיוחד המיועד לאחסנה ארוכה. כך מתאפשר תהליך יישון ארוך בשנים גם בבקבוק עצמו. באחסנה אפלה וקרירה.

יין זה השתבח בחביות עץ אלון צרפתי במשך שלוש שנים תחת כיפת השמיים.

לאחר מחקר מעמיק של עשרות שנים, בהן יקב אור הגנוז בחן כל רגב אדמה, כל מדרון וכל שנת בציר אשר שונה מקודמתה, הבדיל בין הכרמים והחלקות, ויצר יין ייחודי אשר מאפיין את תבנית נוף מולדתו בצורה נאמנה.

בימים אלה מתקיים קמפיין אינטנסיבי בחנויות היין הנבחרות ברחבי הארץ. במסגרת הקמפיין ישיק יקב אור הגנוז את יין פיסגה ויוקמו דוכני טעימת יין מבית אור הגנוז בחנויות. כמו כן, תינתן מתנה זוג כוסות יין בקניית שלושה בקבוקי יין ומעלה מבית יקב אור הגנוז.

מחיר: 250 ש"ח

שיווק והפצה: " אשכול"- מוקי וינשטוק

ניתן להשיג בחנויות היין המובחרות

יקב 'אור הגנוז', הנו יקב בוטיק אשר הוקם בשנת 2005 בלב אזור היין, למרגלות הר מירון. היקב מנוהל ע"י הישוב החרדי-שיתופי אור הגנוז, המנהל את אורח חייו עפ"י הרעיון שיתופי-קיבוצי שמעודד אורח חיים של עבודה לצד לימוד פנימיות התורה. כל עובדי היקב הם תושבי היישוב.

יינות יקב 'אור הגנוז' מבוססים על כרמים ותיקים אשר גדלים באזורי היין האיכותיים בארץ. מרכז המבקרים של היקב ממוקם בישוב אור הגנוז אל מול כרמי היקב ונופו של הר מירון.

בעלי יקב "אור הגנוז" מדגישים יותר מכל את המשפט שאומר: "יין טוב מתחיל בכרם". כרמים אלו, בעלי היסטוריה של מאות שנים, ממוקמים בגבהים שבין 700-900 מטרים מעל פני הים, נהנים מהאקלים הייחודי של אזור מרום הגליל, המתאים בעיקר לגידול זני ענבי איכות.

 השילוב המנצח בין אזור הכרמים האיכותי, רמת המיון הממוקדת ונסיון הרב של יינן היקב מעניק ליינות 'אור הגנוז' את הטעמים והניחוחות המייחדים אותם.

מתחילת דרכו התחייב יקב 'אור הגנוז' לייצור יינות איכותיים ברמה בינלאומית, זאת מבלי לאבד את האווירה הכפרית והחקלאית המאפיינת את האזור.

הכרמים, הגפנים והענבים נבחרים וממוינים על פי רמות האיכות, כך שלכל יין יש את האופי האישי שלו.

יקב אור הגנוז מייצר 100,000 בקבוקים בשנה, ליקב 3 סדרות מרכזיות.

יינן היקב: יהודה כמיסה מאור הגנוז בן למשפחת כורמים ובעל ותק של שנים בתחום היין.

 

מרכז המבקרים פתוח לקהל הרחב ובאווירה נינוחה וגישה מקצועית

שעות פעילות מרכז מבקרים: ימים א' עד ה' 08:30- 17:30 / יום שישי 08:30- 14:00

יש לתאם ביקורים מראש בטלפון: 04-6990836 או במייל: [email protected]

 

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top