חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב ברבדו כרמי יוסף משיק לכבוד חגי תשרי שרדונה 2013 וקברנה סוביניון 2012

אני אוהב לבקר בימי שישי ביקב כרמי יוסף ברבדו. יש משהו במקום הזה, שפעם אחר פעם מושך אותי אליו. אולי זו הנסיעה דרך הכרמים עד שאני מגיע ליקב, אולי זו הסוכה המצלה שתמיד הומה ממבקרים, אולי זו חדר הטעימות שבקומה הראשונה, שהמיזוג שבו מוריד לי מיד בכניסה את הטמפרטורה למצב של שלווה, אבל זה בטח היין והאנשים שעושים עבורי את המקום הזה ליקב מרשים. אני אוהב אותם את בני המשפחה את הפרופסורים בן עמי ברבדו ועודד שוסיוב, אני משוגע על הדר אלרואי, הבת של בן עמי, והיום פגשתי שוב, את עלם החמודות דן ארקין הבן של זורי, אתה נכנס לסוכה, או עולה לקומה, וכולם מקבלים אותך בלחיצת יד חמה ובזרוע פתוחה. את כל היינות מטעימים מהרוזה, דרך השרדונה, והמרלו והקברנה והשיראז והבלנד שקוראים לו קופאז', תמיד תמצאו כאן לנשנש על יד, זיתים וגבינה והיום אפילו קבלנו, חלה גרוזינית טרייה. עם שני יינות יצאתי הביתה. את שניהם בחרתי, על שום שאהבתי ואלה הם:

יקב כרמי יוסף ברבדו קברנה סוביניון 2012 –

זהו יין אדום יבש, עשיר בארומה ובטעם. היין עשוי מ- 90% ענבי קברנה סוביניון, ו- 10% ענבי מרלו, היין יושן בחביות עץ אלון חדשות, רובן צרפתיות, מיעוטן אמריקאיות, במשך 12 חודשים ועבר תהליכי הצללה טבעיים ללא סינון. היין מכיל ריכוז גבוה של פנולים שיוצרים עפיצות קלה התורמת ליציבותו למשך שנים ומעניקים לו תכונות בריאותיות הודות לפעילותם נוגדות החמצון של תרכובות פנוליות.

לביקורת של מארק סקוויר על היין, לחצו כאן.

היין זכה לציון לשבח  Decanter world wine awards 2012

רשמי טעימה שלי :

זהו יין שאהבתי מאוד. עם פה הרמוני, מאוד "קברנאי" עם פירות יער שחורים ואדומים בשלים, רמזים לאדמתיות ותבלינים, האיזון מצוין, האף דומיננטי. היין עגול. ארוך בטעם. עם גוף טוב. ונעים לשתייה עכשיו.

ליין 14.5% אלכוהול.

יקב כרמי יוסף ברבדו שרדונה 2013 –

היין עשוי 100% ענבי שרדונה.

רשמי טעימה שלי :

אף ארומאטי מצויין עם עץ מאוזן המשתלב היטב בפרי. בפה המלא, חמיצות טובה ומאוזנת, "חמאתיות" ונוכחות עוצמתית של פרי מצוין. יין מרענן. מורכב. פירותי וקריספי, נעים לשתייה.

כרם ענבי השרדונה, נהנה מזרימת אוויר קר המגיעה מן ההרים בלילות הקיץ החמים זרימה המסייעת ליצירת מיקרו אקלים אידיאלי לגידול ענבי יין.

השרדונה מיוצר בתהליך ייחודי להעצמת ארומת הפרי בעת הבציר  היין יוצר בתהליך ייחודי המשלב חקלאות אינטנסיבית בכרם ושיטת ויניפיקציה המביאה למקסימום את ארומת פרי השרדונה. ענבי השרדונה מכרם היקב עברו טיפול בעקת מים לפני הבציר להעצמת ארומת הפרי, טיפול הניתן לכל ענבי היקב. מיץ הענבים צונן במהירות בטמפרטורה נמוכה ועבר הליך שיקוע של 24 שעות בקור להרחקת חלקיקים. המיץ הצלול תסס כחודש תסיסה איטית וקרה במיכל נירוסטה עד לכ-9 אחוז אלכוהול ולאחר מכן שני שליש הועברו לחביות עץ אלון חדשות לסיום תסיסה כהלית ומלולקטית תוך ערבוב משקע השמרים במשך שלשה חדשים (סורלי).

עם סיום התסיסה  בוצע תהליך התיישנות על גבי השמרים למשך 3 חודשים. בתום התהליך מוזג היין מהתהליך  ה"סורלי" עם היין מהתסיסה הקרה. התוצאה היא יין בעל דגש פירותי וחמאתי כמיטב המסורת של יינות "ברבדו".

ליין 12.5% אלכוהול.

הפרופסורים בן עמי ברבדו ועודד שוסיוב, מייצרים יינות שהם פרי של ידע מצטבר על פני שנים רבות. מחקריהם העוסקים בשיטות טיפול בכרם והשפעתן על איכויות היין זיכו אותם בהכרה בין לאומית ופרסים יוקרתיים.הכרמים והיקב אשר בבעלות משפחות ארקין ושוסיוב, נמצאים במדרונות המערביים של הרי יהודה באדמת גיר כבדה הידועה כאידיאלית לגדול ענבי יין טיפול אישי ומקצועי בכרם טכנולוגיות ייצור מתקדמות ומסורת משפחתית של 130 שנה בגידול גפן, מבטיחים את התוצאה ביינות האיכותיים שהיקב מפיק באופן עיקבי שנה אחר שנה.

היין של יקב כרמי יוסף ברבדו, כשר בהשגחת הרב אלעזר ברוד רב כרמי יוסף כשר למהדרין בהשגחת ועד הכשרות O.K

יקב כרמי יוסף ברבדו

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top