חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב טפרברג 1870 משיק לכבוד ראש השנה תשע"ה את "רזרב שרדונה 2013" היין מצטרף לרזרב מרלו ורזרב קברנה סוביניון 2011 וביחד הם מהווים שילוב אלגנטי ומענג שמתאים להגשה עם ארוחת החג

יקב טפרברג 1870, משיק לקראת ראש השנה תשע"ה, יין חדש בסדרת רזרב: שרדונה טפרברג רזרב 2013  אשר  מצטרף לרזרב מרלו ורזרב קברנה  2011. שני היינות האלגנטיים והמרגשים מתאימים במיוחד לערב ראש השנה, להרמת כוסית חגיגית וכמובן לצד ארוחת החג, שהיא הזדמנות להתענג על ארוחת חג עשירה בטעמים ולהשלימה ביינות איכותיים. יינות TEPERBERG RESERVE מאופיינים בטרואר ייחודי. שילוב של כרמים הגדלים בקרקע סלעית והררית עם תנאי אקלים של ימים שטופי שמש ובריזה מתמדת עם לילות קרירים, מאפשרים הגעה לאיכויות יוצאות דופן. גידול הגפנים, ייצור היין, זמן התסיסה וההתבגרות בחביות נקבעים כך שהיינות יבטאו את מצוינות הקרקע, הענבים וייצור היין. היינות נחשבים לסדרת הדגל של היקב, כשהמאפיין העיקרי של סדרה זו היא איכות בלתי מתפשרת של כרמים המהווים את הבסיס האיתן לייצור יינות בשיטות קלאסיות בהכנת היין. יינות הסדרה (האדומים) מתבגרים כ-18 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי חדשות.

רועי הראל, מנהל שיווק יקב טפרברג 1870: "אנו גאים להשיק לכבוד ראש השנה העברי את רזרב שרדונה 2013, היין מורכב  מ-100% ענבי שרדונה איכותיים מהכרם בעמק איילון. רזרב שרדונה 2013 מתאים במיוחד לארוחת החג ולאקלים של מדינת ישראל".

יקב טפרברג 1870 שרדונה טפרברג רזרב – בציר 2013

מורכב מ- 100% ענבי שרדונה שמקורם בכרם שרדונה הנטוע בעמק איילון. היין בצבע זהוב עדין וצלול, מלווה בארומות נקיות של פירות טרופיים, אננס, הדרים בשילוב עם חמאה ועץ אלון אלגנטי. היין פירותי, מאוזן, בעל חמיצות עדינה וגוף מלא, שמנוני עם סיומת עגולה וארוכה.

יקב טפרברג 1870 שרדונה טפרברג רזרב 2013  מורכב מענבים איכותיים שהם, בין השאר, תוצאה של מיקומו המיוחד של הכרם בו שוררים תנאי אקלים קרירים במיוחד בשעות הלילה ובשעות הבוקר המוקדמות החשובות לאיכות הענבים ובמיוחד לריכוז הארומות שבענבים. הענבים הגיעו ליקב בשעות הבוקר המוקדמות לאחר הבציר ונכנסו מייד לסחיטה עדינה ומהירה על מנת לקבל תירוש ענבים לבן איכותי.תירוש הענבים שניסחט הועבר למיכלי נירוסטה מקוררים ל – 24 שעות, לצורך הפרדה בין התירוש הצלול  ובין המשקעים. לאחר שפייה של התירוש הצלול מעל המשקעים הוספו השמרים  והחלה תסיסה אלכוהולית בטמפרטורה נמוכה לשמירת הארומות.לאחר כשלושה ימי תסיסה במיכל הועבר היין הלבן התוסס לחביות עץ אלון צרפתיות חדשות לסיום התסיסה האלכוהולית , ולהתבגרות בחביות.בסיום התסיסה, היין התיישן על שמריו בשיטת ה- "sur lie"  למשך כ- 8 חודשים.במהלך ארבעת החודשים הראשוניים היין עבר באופן שבועי ערבוב של משקעיו בתהליך ה- battonage.לאחר הביקבוק, היין התבגר בבקבוק לפני שיווקו לשוק.

הצעת הגשה: בטמפרטורה של 14 מעלות עם דגים צלויים ומבושלים או מנות עוף עשירות.

מחיר מומלץ לצרכן: 59 ₪.

יקב טפרברג 1870 מרלו טפרברג רזרב 2011 – בציר 2011

זהו יין אדום יבש, בעל צבע שחור ועמוק, היין רך בפה, בעל גוף מלא, מאוזן ובעל סיומת ארוכה וטובה, עם  ארומה עשירה של פירות שחורים ואדומים המשולבים עם ארומה של טבק וארומה של חבית עץ אלון עשירה.

 יקב טפרברג 1870 מרלו רזרב 2011 – הוא יין זני, על טהרת 100% ענבי מרלו, שנבצרו מכרם הנמצא בשלוחת נחל שילה הנמצא בהרי השומרון. בגובה של כ- 650 מ' מעל פני הים. כרם זה  מתאפיין בתנאי אקלים הרריים, בעוצמת צימוח מתונה ובהבדלים משמעותיים בין טמפרטורת יום ממוצעת, לטמפרטורת לילה קרירה, הגורמת לאיכות ענבים ייחודית, הבאה לביטוי, בריכוז גבוה של טעמים וארומות. הבציר הידני, נערך בשעות הבוקר המוקדמות. לאחר ריסוק עדין, הועברו ענבי המרלו למיכל נירוסטה מקורר, למשך יומיים, להשריה קרה, לפני תחילת התסיסה האלכוהולית . עם סיום ה- cold soaking מעלים את הטמפרטורה, מוסיפים שמרים וכך מתחיל תהליך התסיסה האלכוהולי של ענבי המרלו בטמפרטורה של 25 מעלות תוך הפעלת משטרי המטרה שונים לצורך מצוי טעמים, ארומות וצבע מזגי הענבים.

בסיום התסיסה האלכוהולית היין עבר השרייה על הקליפות למשך שמונה ימים. עם סיום ההשריה – extended maceration, נסחטו הענבים בסחיטה איטית ובלחצים נמוכים למיכל נירוסטה לתסיסה המאלולאקטית על מנת לייצב ולרכך את היין. לאחר סיום התסיסה המאלולאקטית, היין החל את  תהליכי ההתבגרות בחביות עץ אלון צרפתיות חדשות וחביות עץ שנה שנייה, למשך 18 חודשים . לאחר בקבוקו, היין אף המשיך להתבגר בבקבוק למשך 6 חודשים נוספים, לפני שחרורו לשוק. היין מומלץ לשתייה החל מהוצאתו לשוק אך הוא יתפתח יפה מאוד במהלך השנים הקרובות.

הצעת הגשה: בטמפרטורה של18 מעלות עם סטייק אנטריקוט / או סינטה, צלויה, או עם גבינות קשות/חריפות.

מחיר מומלץ לצרכן – 99 ₪

לשתייה החל מהוצאתו לשוק, אך התבגרות נוספת רק תיטיב עמו.

יקב טפרברג מ 1870 ועד עתה

ראשיתו הסימבולית של היקב החלה בשנת 1827. בשנה זו הגיע אברהם טפרברג, אשר נולד וגדל באודסה שברוסיה הצארית ואשר נמלט לאוסטריה מאימת הגיוס לצבא הצאר. שם,באוסטריה, התוודע בפעם הראשונה לגפנים ולמד את רזי הייננות.
לימים עלה ר' אברהם טפרברג לארץ, התיישב בעיר העתיקה בירושלים והקים יחד עם בנו זאב זייד את החברה "יקבי אפרת". מתכתובת של בנו, זאב זייד, עולה כי היקב הוקם בשנות ה-50 של המאה ה 19 אך שנת 1870 הייתה השנה בה הפך היקב לחברה מסחרית.

בשנת 1905 נפטר ר' זאב זייד וכדי להמשיך את השושלת החל בנו מרדכי שמעון, הדור השלישי לניהול היקב, לקחת את העסק לידיו. בתקופה זו העסק שגשג ופרח גם בשל העובדה שבתקופת מלחמת העולם הראשונה היו בארץ חיילים אוסטריים והיקב שימש כספק היינות של הצבא האוסטרי למרות העובדה שערביי הסביבה חוללו בארץ פוגרומים והיקב היה, לא אחת, למטרתם.

שנת 1929 לא היטיבה עם משפחת טפרברג ור' מרדכי שמעון שקל לעזוב את הארץ ולהקדיש עצמו ללימודי תורה. לאחר התייעצות עם גדולי הדור, הוחלט בכל זאת להישאר ולשרוד את התקופה הקשה ואכן כך היה, לאחר תקופה, התגברה המשפחה על המשבר ולניהול היקב הצטרף בהיותו בגיל 18 הדור הרביעי – מנחם טפרברג.

בשנת 1950 הקים מנחם עם אחיו יצחק את היקב בנחלת ציון. בנוסף ליקב היו בידיו של מנחם מספר בתי עסק בת"א ובירושלים. מנחם החליט להקדיש את כל כולו ליקב, העביר את השליטה על החנויות לאחיו אברהם והמשיך לנהל את היקב עם יצחק. בשנת 1960 נפטר יצחק ומנחם המשיך לנהל את היקב לבדו .היקב הלך והתפתח והמקום בנחלת יצחק היה לקטן ובשנת 1964 רכש מנחם שטח במוצא הפסטורלית והציורית ומאז היקב ממשיך לגדול ולהתפתח.

כיום, מוטי טפרברג,  הדור החמישי לניהול היקב , מוביל את פרויקט "טפרברג 1870"- בניית אחד היקבים החדישים והמודרניים עם מיטב ההתפתחויות הטכנולוגיות האחרונות בתחום היין. כמו כן, הנהלת היקב מובילה תפיסות שיווק מודרניות ופריצה לשווקים בינ"ל חדשים.

היקב היום

מגמת ההתחדשות והאיכות הבלתי מתפשרת של יקב טפרברג באות לידי ביטוי גם בפריצה לשווקים בינלאומיים והשקת יינות איכות לכל ערוצי השיווק בישראל.
בשנת 2006 עבר יקב טפרברג 1870 למשכנו מול קיבוץ צרעה בשטח של 20 דונם.
בשלב הראשון, נבנו חוות המיכלים, אולם החביות, אולם חומרי הגלם וכן את הבניין העתיד לאכלס את משרדי החברה.
בטווח הקרוב ,השאיפה  של היקב הינה לחשוף את יינות היקב לציבור הרחב בכדי לקרב אותו אל יינות היקב הייחודיים המתחילים מגידול ענבי איכות דרך שימוש באמצעי טכנולוגיה מודרניים הבאים לידי ביטוי בכל השלבים.

 יקב טפרברג 1870 

ת.ד 669 ד.נ שמשון 99803 צרעה

טלפון: 02-9908080

 

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top