חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקבי גוש עציון – יופי של יינות – לקנות וליהנות !

לא פחות משלוש יינות של אותו היקב טעמתי השבוע שניים מהם יינות לבנים , יין אחד אדום, ואלה יינות שבהחלט ראויים לתשומת לב. היינות של יקבי גוש עציון, מחלוצי יקבי הבוטיק, באזור זה. "נחל הפירים (בלנד)  2012", האלון הבודד סוביניון בלאן 2012", "האלון הבודד קברנה פרנק 2008", את שלושת היינות, תמצאו בחנויות היין המובחרות. את היינן שרגא רוזנברג ואת רעייתו תמר זיכרונה לברכה שנפטרה השנה, פגשתי בהרבה אירועי יין. תמיד תמר הייתה זו שבפרונט עם חיוך ועם הסברים על היין, ושרגא שייבדל לחיים ארוכים, תמיד שמר על חיוך וצניעות והכי חשוב על איכות. את היינות הלבנים של בציר 2012, טעמתי לראשונה השנה בפסטיבל היין בירושלים וזה גם היה המקום הכי נכון לרכוש אותם ובהנחה יפה.

גוש עציון אשר בנחלת שבט יהודה ממוקם באזור הררי מהגבוהים בישראל. חבל ארץ זה מוכר כאזור לגידול גפנים וייצור יין. הגתות הרבות באזור מעידות על קיום תעשיית יין ענפה כבר בעת העתיקה.

משפחת רוזנברג מהישוב אפרת שבגוש עציון, יזמה יחד עם קיבוצי הסביבה וחקלאים אורגניים את חידוש ענף כרם היין באמצע שנות ה- 90, ומאז ניטעו באזור 500 דונם כרם. בסוכות תשס"ה (ספטמבר 2004) בשותפות עם יקב תשבי, נחנך היקב החדש והמודרני, ובו מתחם תיירותי שבו מרכז מבקרים מרשים ומסעדה חלבית כשרה למהדרין. המתחם מהווה אטרקציה תיירותית חשובות באזור, אשר מטרתה להמשיך את המסורת החקלאית המפוארת ולחבר בין מיזם הכרמים והיקב המודרני לבין הגפן והיין בעת העתיקה.

מטרת היקב לבסס את גוש עציון כאחד מאזורי היין המשמעותיים בארץ ובעולם. היקב מייצר כיום כ- 35-40,000 בקבוקים בשנה וגם ליקרים ושיכר, מרביתם לייצוא לארה"ב ולמכירה בארץ. לצד היקב הוקמו מרכז מבקרים ומסעדה חלבית. היקב כשר למהדרין בהשגחת רבנות גוש עציון. בנוסף יש כשרות של ou.

בייצור יינותיו, מבקש היינן שרגא רוזנברג, לחבר בין היקב והייננות המודרנית למסורת הגפן והיין בעת העתיקה ולהמשיך מסורת חקלאית וותיקה זו תוך חידוש הקשר לאדמת ארץ ישראל.

יקב גוש עציון נחל הפירים לבן 2012 – נחל הפירים נקרא על שם בורות אנכיים היורדים אל אמת המים שהובילה לפני 200 שנה מים מאזור גוש עציון לעיר ירושלים. האמה היא חלק ממפעל הנדסי מונומנטאלי המיוחס למלך הורדוס במרומי הרי גוש עציון ממוקמים הכרמים שמהם מורכב יין מורכב זה. היין עשוי 28% ענבי גוורצטרמינר, 20% ענבי ויונייה, 20% ענבי סוביניניון בלאנק, 17% ענבי רוסאן, 15% שרדונה, הבלנד מורכב מהענבים הכי ארומאטיים הגדלים למרגלות הרי גוש עציון. אלכוהול 13.3%. מחירו כ- 65 ש"ח.

 

רשמי טעימה : בלנד מעניין שבו כל אחד מהזנים מעניק את חלקו ותרומתו לתוצאה הסופית המביאה עמה את הפרמטרים היותר חשובים ביין והם איזון וחמיצות טובה. הארומות והטעם משלימים את התוצאה שבבקבוק. הגישו אותו מצונן אבל לא קר מידי ועל ידי כך תאפשרו לארומות ההדריות של פירות טרופיים, משמש ואפרסק ותפוחים, ופרחוניות קלה, לעטוף אתכם. היות היין על גבול ה-OFF-DRY, מביאה עמה מתקתקות עדינה ופירותית. הסיומת נעימה ומתמשכת.

.

סדרת האלון הבודד האלון הבודד. סדרת היינות הזניים של היקב. בסדרה שלושה יינות אדומים וארבעה יינות לבנים שכל אחד מהם מיוצר מזן אחד בלבד של ענבים

.

יקב גוש עציון האלון הבודד סוביניון בלאן 2012 – האלון הבודד שגילו כ- 600 שנה הפך לסמלו של גוש עציון. העץ בלט במרכז 4 הקיבוצים שקמו בגוש לפני מלחמת העצמאות. עד לשובנו לגוש השקפנו מנגד בכיסופים וראינו את העץ. ממרומי ההרים שבהם משגשג האלון הבודד נטועים כרמי יין זה. היין עשוי מ- 100% ענבי סוביניון בלאן הגדלים במדרונות ההרים בגובה 900 מטרים, באקלים קר ובאדמת טרשים- תנאים ייחודיים לגוש עציון. היין עבר תסיסה קרה וארוכה והנו עדין ופירותי ומאופיין בטעמים טרופים. אלכוהול 13.3%. מחירו כ- 75 ש"ח.

רשמי טעימה : יין יבש ורענן צבעו כעין הקש בהיר, באף ארומות של ליים ולמון גראס עם נימה טרופית המזכירה את יינות הסוביניון בלאן של ניו-זילנד, בפה, חמיצות טובה ובולטת, בהחלט יין מהנה וכייפי עם לימוניות עטופה בגוף בינוני. הסיומת יבשה ומעט מינראלית.

.

.

יקב גוש עציון האלון הבודד קברנה פרנק 2008 –  האלון הבודד שגילו כ- 600 שנה, הוא אחד העצים המרשימים בארצנו שהפך לסמלו של גוש עציון. העץ בלט בעומדו במרכז 4 הקיבוצים שקמו בגוש לפני מלחמת העצמאות. עד לשובנו לגוש השקפנו מנגד בכיסופים וראינו את העץ. ממרומי ההרים שבהם משגשג האלון הבודד נטועים כרמי יין זה. היין עשוי מ- 85% ענבי קברנה פרנק ו- 15% ענבי מרלו הגדלים במדרונות ההרים בגובה 900 מטר באקלים קר ובאדמת טרשים – תנאים מיוחדים לגוש עציון. היין עבר יישון בחביות עץ אלון צרפתי במשך 20 חודשים והוא מורכב, אלגנטי ובעל גוף מלא. היין מאופיין בטעמים של אוכמניות, אגוז מוסקט ושזיפים. ליין 14.5% אלכוהול. מחירו כ- 120 ש"ח, כיאות ליין פרימיום איכותי.

רשמי טעימה : יין מורכב עשיר ברובדי טעם, פרי יער אדום, תבלין, נימה ירקרקה קלה, עשבוניות ופירותיות עשירה, איזון וטעם מסיים ארוך. יופי של יין.

יקבי גוש עציון – צומת גוש עציון

http://www.gushetzion-winery.co.il/

ת.ד. 1415 אפרת 90435 טלפון: 029309220

במקביל פועלת במקום מסעדה חלבית / דגים בתפריט גורמה עשיר כשרה למהדרין.

סיורים:  יום א' עד ה' 10:00 עד 17:00, יום ו'  10:00 עד 14:00 בתיאום מראש

שעות פעילות המסעדה:  יום א' עד ה' 9:00 עד 23:00, יום ו' 9:00-14:00

 

 

 

 

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top