חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

טיול יקבים – שישי חופשי של ביקור אישי – עם תמונות נפלאות של צלם עם טאץ' של חוש שישי

ביקב שורק, התקיימה בסוף השבוע שישי ושבת טעימה מעניינת וחווייתית, של יינות היקב. מזג האוויר לא יכול היה להיות מזמין יותר ואייל גוטמן הצלם ואנוכי, עשינו את פנינו ביום שישי האחרון בשעות הבוקר אל היקב ומכאן פתחנו בטיול יקבים קטן של הסביבה הקרובה, כשבכל מקום התקבלנו בהמון אהבה כשאנו מגדילים את הרכב קבוצת הטעימה והחברותא היא יותר מנעימה. בואו תצטרפו אלינו לטעימה של יין ושמן זית ואנשים יפים. 

הטעימה של מרלו עתידי "כרם יוסף" 2011 היא כזו, הבאה ללמד על הפוטנציאל של היין הנמצא כרגע בחביות וכשיבוקבק הוא יצא בסדרה קטנה של 300 בקבוקים בלבד. הענבים למרלו מגיעים מכרם טל שחר הסמוך ליקב והם מביאים לידי ביטוי יותר מכל את חתימת האזור של הטרואר המקומי אליהם מתווספת טביעת ידו הכול כך מוכשרת ויודעת של היינן ניר שחם. יש בו ביין העתידי כל מה שעושה מרלו טוב. מצאתי בו פרי יער שחור ובשל, עשבוניות של צמחי תבלין מתקתקות, עסיסיות עושר פרי ונגיעות של חבית עם קפה ווניל וקלייה נעימה. החמיצות טובה ותומכת והגוף מלא. יופי של יין. ולי זו הטעימה השנייה מאותה החבית היחידה בהפרש של שבועות בין טעימה לטעימה וההתבגרות וההשתבחות של היין נמצאים במגמה של מיטביות.

היין הבא היה הקברנה סוביניון "כרם יוסף" 2010 אודה ואתוודה, שהוא היה פחות טעים בעיניי מהמרלו. הענבים של היין הגיעו ממקורות שונים בהרכב הבא: 82% קברנה מהכרם הסמוך ליקב בטל שחר, 15% קברנה מכרם ספסופה ו -3% פטי וורדו מכרם מטע. יש כאן רוב לטרואר המקומי של השפלה אבל אין ספק שה- 15% מהגליל העליון בספסופה נתנו את תרומתם. הפטיו ורדו, נתן טאצ' של צבע ותבלון נוסף ומורכב. הפרי בשל, משלב פירות יער שחורים שזיף ודובדבן ואוכמניות כחולות לצד תבלין עשבוני ים-תיכוני. החמיצות תומכת. קליית החבית המשלבת וניל וקפה וקלייה נמצאת ברקע ומאוזנת היטב בפרי העשיר. היה מעניין לטעום את המרלו ואחריו את הקברנה ולהתאהב בעסיסיות השופעת והמתקתקה של המרלו ששבתה את חיכי והכריעה את הכף לטובת המרלו. שמן הזית הנהדר של "לוטן"-שמן זית כתית מעולה של היצרן צבי לוטן היה מלווה נפלא לניקוי החך בין טעימה לטעימה.

מיקב שורק, המרחק קצר לכרמי יוסף יקב ברבדו ואילנית אפרים צמח שקיפלה תחת ידה קידום של קבוצת יקבים קטנה ואיכותית קיבלה אותנו בשמחה רבה, חיבוק חם ונשיקה והציעה לנו לטעום מהיינות הנפלאים של הפרופסורים ברבדו ושוסיוב. טעמנו מהקופאג' ומהשרדונה מהמרלו ומהקברנה ומי אנחנו שלא נהנה.

בסוכה של היקב, שמחנו לפגוש ביואב יער לשעבר הבעלים של חנות היין "סופרדרינק" המיתולוגית ברמת השרון וכיום יועץ ומלווה לחנויות יין. יואב, היה שקוע בהסברים מפורטים לשני חבר'ה צעירים ההולכים לפתוח חנות יין חדשה בשם "ארתור" ברחוב בוגרשוב בתל-אביב, שמבקשים לתת ביטוי וכבוד בחנות היין שלהם ליקבי בוטיק ישראליים איכותיים לצד השמות והיקבים הגדולים.

אין תענוג וחוויה גדולה יותר מאשר לשתות יין בחברותא וככל שהקבוצה שמחה יותר היין מדבר בשפה שלך.

המרחק הקצר של רק לחצות את הכביש הייה התחנה הבאה לביקור בחוות טל ויקב רד פואטרי כאן השמחה וההנאה זכתה למשנה תוקף בפגישה עם דובי טל היינן, אשתו אורנה המקסימה, והיינות הנהדרים והייחודיים של דובי שטביעת האצבע שלו טבועה בהם מתחתית החבית אל לב הבקבוקים.

פתחנו בקברנה סוביניון, המשכנו ב"יין-המשוגע" בלנד של מרלו וקברנה וקריניאן וקינחנו באהרונסון העשוי מורבדרה בשילוב ענבי סירה.

אם אתם חובבי יין או לאו, הביאו בחשבון שלא צריך לנסוע רחוק בשביל להרגיש חוץ-לארץ.

אלבום התמונות הנפלא של טיול היקבים בואו ותצטרפו לטעימה

יקב רד פואטרי

יינן : דובי טל

 חוות טל, בסמוך לישוב כרמי יוסף ממוקמת במרחק דקות נסיעה צפונית מהישוב כרמי יוסף

טלפון: 0505-695177   0505-406084

​משרד:  08-9210352

יקב שורק

יינן : ניר שחם

מושב טל שחר 102 ד.נ. עמק שורק 76805 

טל. 08-9450844  |  [email protected]

יקב ברבדו – כרמי יוסף

ייננים: פרופסור בן עמי ברבדו ופרופסור עודד שוסיוב

כתובת המשרד: הארז 5 כרמי יוסף 99797 

"לוטן" – שמן זית כתית מעולה

צבי לוטן 0525215336

[email protected]

 

 

 

 

 

  

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top