חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב ססלוב – "אנחנו עושים יין טוב ואנחנו יודעים שזה יין טוב"

יקב ססלוב שבקיבוץ אייל, קיים השבת אירוע ל"חברי מועדון הלקוחות של היקב", שהוזמנו למי שדאג להירשם מראש, לטעימה מרתקת של יינות גולמיים, היישר ממיכל התסיסה. בהמשך, קיימו בארי ורוני ססלוב הרצאה בליווי טעימה, ל"סיכום בציר 2012".  הרעיון היה, לחבר את חברי מועדון הלקוחות של היקב שחלקם אף השתתף בשלב הראשון של הבציר, גם בשלב השני שבו היין עובר שלבי תסיסה ראשונה ושנייה ולטעום יין היישר ממיכלי התסיסה. לקבל וגם לשמוע, הסבר על תהליך ייצור היין ועל החלטות היינן. הצלחתי "לגנוב" חיבוק ונשיקה עם בארי ועם רוני וגם לזכות ב"כמה דקות של חסד" של "אחד על אחד" עם בארי ססלוב ולשמוע ממנו קצת תובנות על עולם היין הישראלי.

בארי ססלוב : "אנחנו עם עוד שנה שבה אנחנו מאפשרים לחברי מועדון הלקוחות שלנו להיות חלק מהעשייה. השלב הראשון החל לפני כחודש בבציר. מאז היין עבר תסיסה וחלק נמצא לקראת סיומה של התסיסה השנייה המלולקטית. אני לוקח על עצמו את החלק של אלוהים ואני אדבר על מזג האוויר שכולנו חווינו ואנחנו יכולים לומר כן גם אנחנו היינו שם. ואז, נדבר על הציפיות. בהמשך אחרי, רוני מספרת על כל יין בנפרד, על כל כרם, על כל שמר, על כל מיכל שיש לו את הסיפור שלו. היקב החליט השנה לעשות יין רוזה. הכינוי הפנימי שלו ביקב הוא PMS והוא בא ממרכיבי הזנים פטיט וורדו מרלו וסירה. לפני כשלושה ימים, בוצע הסינון השני והיין לפני הסינון הסטרילי. את היין אפשר להרגיש. אישית אומר את האמת, אני לא מתלהב מיינות רוזה. "אל תיקח ענבים טובים שאפשר לעשות מהם יין טוב ותעשה מהם רוזה. אני לעולם לא הייתי מזמין את זה". היו לנו הרבה ענבים והענבים דיברו איתנו והם אמרו אם אתה רוצה לחשוב על רוזה עכשיו זה הזמן לעשות מאיתנו רוזה. ותעשה רוזה מהפטיט וורדו, מהמרלו ומהשיראז. היין יצא מאוד פירותי והוא מפתיע בטעמו. מהיין ייוצרו כניסיון כ- 3,500 בקבוקים ומי שטועם מתלהב. רוני היא המובילה את יין הרוזה וכל הקרדיט מגיע לה".

לבארי יש דברים לומר על מה שעובר על עולם היין הישראלי בתקופה האחרונה והוא מכנה זאת :  "מצב שונה" המשפיע במיוחד על היקבים הקטנים.

"אם אתה מסתכל על מדפי חנויות היין ואתה רואה איך יינות של היקבים הגדולים וידועי השם הנמכרים במחירי היצף של 3-5 ב- 100 ₪, אני לא יכול להגיד שזה לא משפיע עלינו על יקבי הבוטיק. זה חלק ממדיניות או מהתנהלות מסחרית ש"אני מעדיף לשמור ממנה מרחק". "זה דורש מהיקבים הקטנים לעשות שינויים והתאמות מיידיות אם הם רוצים לשרוד". מוסיף בארי ואומר :קודם כל להפוך ליקב כשר. זה פותח עבור היקב את השוק בארץ, זה פותח עבורם את השוק לייצוא, אל תסגרו את הדלת שאתם חייבים לצאת ממנה. ברגע שהיקב הופך להיות כשר הוא מעלה את סיכוייו לשרוד וזה גם מחזק אותו. הטענה שלי כלפי חנויות היין שהם כובלות את ידיי כיקב בוטיק. הם קובעות לי את המחיר הם קובעות עבורי את התנאים ולא תמיד התנאים בכלל טובים לי הם קושרים אותי ואם אני משחק במשחק של הישרדות אני צריך אמצעים בשביל לשחק. לכן לא תמצאו את היינות של ססלוב כמעט בחנויות היין אני לא יכול להתפשר עם הדרישות הללו."

"אני כיקב ססלוב, נמצא חזק עם היין שלנו במסעדות. כאן אני רוצה להמשיך להיות ובמקביל אנחנו יקב שמבקש כחלק ממדיניות לשתף כמה שיותר אנשים בעשייה שלנו ולא רק ביין הטוב שלנו ואנחנו כן מייצרים יין טוב ואנחנו יודעים שזה יין טוב."

"אני רוצה שאנשים יבואו ליקב, שיבקרו, שיגיעו לטעימות, לאירועים, אנחנו מחפשים להדק את הקשר הישיר עם חברי מועדון לקוחות היקב וגם עם לקוחות חדשים ואלה מצטרפים אלינו כל הזמן.

"אני למדתי בבית הספר של החיים שבסופו של דבר " ITS ALL ABOUT PEOPLE " וזה המקום. כאן ביקב. איפה שאני ורוני, כולנו, יכולים לפגוש הכי קרוב שאפשר את הלקוחות שלנו. חלק מהוותיקים אנחנו מכירים אישית, אפילו בשם ובשם המשפחה, אבל לשמחתנו, כל הזמן יש פנים חדשות."

"זה חייב להיות ככה. ולא לחינם, אנחנו אחד היקבים המצליחים".

" ובשביל אווירה של יין. יקב ססלוב זה המקום".

יקב ססלוב

שעות פתיחה:
ימי א'-ה' 15:00-9:00
שישי ושבת בתאום מראש
http://www.saslove.com/index.php
[email protected]

קיבוץ אייל (ליד כוכב יאיר)
טלפון: 7492697- 09
ביקב ססלוב בגליל ניתן לבקר בתאום מראש בלבד
9978304- 04

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top