חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב פלם משיק NOBLE 2008 – יין פרימיום – יין עם לב ישראלי ונפש אצילה

יקב פלם משיק בימים אלה יין חדש המציב את רף האיכות של יינות היקב בדרגה גבוהה של יינות וזאת אחרי שיינות הפרימיום של היקב מוכיחים והוכיחו בעבר שלמושג רזרב יש קבלות ואפשר וגם ניתן לעשות הכול וקצת יותר עם פרי טוב, אסטרטגיה נכונה וחזון המביט לפנים כבר ליעד הבא. "החופש לבחור רק את הענבים הטובים ביותר והסבלנות לתת לזמן לעשות את שלו, אפשרו לי להתרכז ביצירת היין שתמיד חלמתי עליו – יין עם לב ישראלי ונפש אצילה" זה המסר של גולן פלם יינן היקב המשפחתי פלם החוגג 14 שנה ליקב פלם. והשקת יין הפרימיום החדש  NOBLE 2008, היא בהחלט סיבה למסיבה.

לימוד הכרמים והכרתם, הידע, הפילוסופיה וההבנה הייננית, מחברים ביין סגנון אישי, הוצאת המקסימום מהפרי, בחירה מושכלת שנלמדה ונבחנה על ציר הזמן של שימוש בחביות צרפתיות קלאסיות המתאימות לזנים הבורדולזיים ,כאלה על פני החביות האחרות מתוצרת איטלקית המתקשרות לאסכולה האקדמית של לימודי היין באיטליה של גולן פלם, עם מסורת והרבה ביטוי לשנת בציר ייחודית ותבנית נוף טרוארית המשתקפים כולם יחדיו ביין.

שמו של היין נובל והוא מבציר 2008. הכיתוב על התווית מופיע דווקא באותיות אנגליות NOBLE  ולבטח תבינו שלקרוא ליין "נובל" בעברית, ללא הקפדה על ניקוד של האות בֶּ'  ועוד מודגשת, זה לא ילך.

אבל שלא תבינו לא נכון. אנשי היקב שקבעו את שמו של היין לא חשבו להעניק לעצמם פרס נובל וגם לא לקשור ליין כתרים של פרסים ואותות. השם הוא מחווה ופזילה לעבר היינות האיטלקיים וינו נובילה די מונטפוליצ'יאנו (Vino Nobile di Montepulciano) ערש לימודיו של גולן פלם יינן היקב ועל שום היותם של יינות אלה מתקשרים עם קונספט יינני המביא לידי ביטוי מושגים אליהם גולן מתחבר עד היום והם אלגנטיות ועושר טעמים.

ואכן, כשאתם טועמים את היין, אתם למדים בנקל, מדוע שמו של היין NOBLE , מבטא את מה שהוא. יין אצילי, או לפחות הוא כזה בעיני אנשי היקב, רוצה יותר לומר אפם ופיהם. יין אחד חדש, יין פרימיום, יין, שייהנה מעתה להימנות ממדרגה או ממעמד גבוה יותר על פני האחרים מיינות היקב, גם על פני הטובים והאיכותיים שבהם.

ולפיכך, במבנה הכללי והצר ה- NOBLE החדש של פלם, הוא יין אציל, עם אישור של רום מעלה ומכובדות, שמעמיד אותו, לצד הטובים שביינות ישראל, בטווח המחירים של 200 שקלים ומעלה ותאמינו לי, בזכות גדולה.

היין פשוט נפלא. האף שלו מדבר הרבה וזאת עוד לפני שלקחתם את הלגימה הראשונה. זהו יין איכותי בכל קנה מידה והטאנינים הקטיפתיים שלו עושים אותו יין לאוכל. זהו יין מדויק, אלגנטי עשיר ומאוזן.

הענבים שממנו נעשה היין, הגיעו מעבודת כרם מאוד מוקפדת בחלקות הכרמים הטובות ביותר של היקב, בכרם דישון ובכרם בן זימרה, שבגליל העליון ובכרם מטע, שבהרי יהודה. לאחר ש"הכורמים הפנימו שהם למעשה מגדלים יין ולא ענבים".

היין עשוי מבלנד של  61% ענבי קברנה סוביניון, 28% ענבי מרלו ו – 11% ענבי פטיט ורדו. מרכיבי הבלנד ביינות הבאים עשויים להשתנות אבל עובדת היות זן ענבי הקברנה סוביניון זן דומיננטי בבלנד, מלמדת שגולן אוהב את הקברנה סוביניון ולמד להעריך ולהכיר בו, כעמוד השדרה של היין.

החביות הן חביות צרפתיות קלאסיות והקו היינני ברור והוא שהפרי והחביות נמצאים תמיד באיזון ואף אחד לא מאפיל על משנהו. היין התיישן בחביות עץ אלון צרפתיות חדשות בלבד. לאחר 12 חודשים בהם היין מתיישן כל זן בנפרד, או אז, מתבצע הבלנד הסופי. עם סיומו, מוחזר היין להתיישנות נוספת של 10 חודשים בחביות. לאחר הביקבוק, מתיישן היין 24 חודשים במרתפי היקב. הווה אומר 22 חודשי חבית שנתיים השתבחות בבקבוקים במרתפי היקב, טרם השקה ויציאה לשוק.

ליין, 14% אלכוהול. מהיין נעשו כ- 5,000 בקבוקים ומחירו לצרכן 230 ₪.

רשמי טעימה שלי : הצבע כהה ועמוק השוליים מבריקים. באף המורכב, פירות יער, שזיף, דובדבן, לצד מינראליות ועשבי תיבול ונוכחות של עץ. הגוף מלא. הפה מרגיש מתקתקות נעימה ותחושה עגלגלה ומלטפת, בעיקר טעימה. כשהארומה והטעם חוגגים יחדיו. החומציות טובה ותומכת גוו, מלמדת על פוטנציאל ההשתבחות של היין, שנים לפנים. הסיומת ארוכה מאוד ומלטפת. היין שתי ועכשווי והוא בהחלט יין של אוכל. אבל אני בהחלט סבור, שכמה שנים קדימה, ייקחו את היין לפסגה עוד יותר גבוהה מזו, שהוא נמצא כבר עכשיו. היין, מהטובים שביינות ישראל, ממצב את יקב פלם כבעבר, בטובים שביקבי ישראל.

רשמי טעימה מטעם היקב : אף עשיר שהוא שילוב של פרי בשל, תיבול וירקרקות מרומזת, הפה מאופיין במורכבות מעודנת.. הפרי עמוק. הטאנינים קטיפתיים והתיבול מדויק. חמיצות מרעננת מאזנת את עוצמת הטעמים והסיומת ארוכה ואלגנטית.

יקב פלם

יקב פלם צומת אשתאול יער הקדושים

טלפון : 02-9929923

[email protected]

http://www.flamwinery.com/

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top