חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב ויתקין משיק 2 יינות חדשים לקראת ראש השנה – ויתקין קברנה פרנק 2009, ויתקין ריזלינג 2011 .

לקראת ראש השנה והחגים שבפתח, יקב ויתקין משיק 2 יינות חדשים. יקב ויתקין, נחשב ובצדק ועם קבלות מוכחות של איכות, לאחד המרתקים בתעשיית היין הישראלית בזכות התמחותו בייצור יין ישראלי ומקורי מזנים שטרם מימשו את פוטנציאל עצמם. ביקב ויתקין תוכלו למצוא: קריניאן, וויונייה, פינו נואר, גוורצטרמינר, קברנה פרנק, יוהנסברג ריזלינג, פטיט סירה ועוד הפתעות המגיעות ב-4 סדרות: סדרת הפרימיום של יקב ויתקין "ויתקין" (המורכבת מ: קריניאן, קברנה פרנק, פטיט סירה, ריזלינג ופינו נואר) סדרת הבלנדים של יקב ויתקין, "מסע ישראלי" (בסדרה שלושה יינות: מסע ישראלי אדום, מסע ישראלי ורוד ו- מסע ישראלי לבן) סדרת יינות הקינוח (ויתקין בציר מאוחר ו- ויתקין מחוזק)  ובקרוב יושק היין הראשון בסדרת הסופר פרמיום החדשה של יקב ויתקין. מלבד 2 כרמים ניסיוניים הנטועים על אדמת כפר ויתקין, נטועים רוב הכרמים של יקב ויתקין בכל קצוות הארץ. בכרמים אלו מגדלים עבור יקב ויתקין את ענביו תוך שליטה מלאה ורצופה של אנשי יקב ויתקין על כל פרטי תהליך הגידול, מהתאמת הזן לאופי הכרם ועד מועד הבציר.

ויתקין קברנה פרנק 2009 – דף יינן

יקב ויתקין גאה להציג מהדורה שמינית של יין הקברנה פרנק שלנו, מבחינתנו מהווה יין זה את הסגנון הקלאסי בזכות מרכיבי הזנים שלו ושיטות גידול הענבים בכרם והכנת היין ביקב. 

 בציר 2009 ייזכר ביקב ויתקין כאחד הבצירים הארוכים שהיו לנו עד כה.

הבציר התאפיין, כמו בשנים האחרונות,  ביבולים נמוכים מהרגיל אך איכויות ההבשלה היו מפתיעות. ההבשלה הארוכה, שהתאפיינה גם בעיכוב קצר בצבירת הסוכרים הביאה להמשך צבירת חומרי צבע וארומה בענב ללא עליה משמעותית בריכוז הסוכר ועזרה לנו לשמור על יינות מאוזנים, בעלי אחוזי אלכוהול מאופקים.

בתחילה דובר על בציר מאתגר אך ככל שהיינות התבגרו בחביות ולקראת בניית הממסכים הבנו שלפנינו בציר מיוחד:

הקברנה פרנק שומר על אלגנטיות קלאסית ואיזון מצוין עם אורך מרשים ומענג.

הרכב:
 85% קברנה פרנק, 15% פטיט ורדו.

בכרמים:
בבציר 2009 הורכב היין מענבי קברנה פרנק ופטיט ורדו שנבצרו כולם בכרם שלנו על מורדותיו המזרחיים של רכס הרי מירון. הגובה הרב והאדמה הסלעית והמנוקזת הביאו ליבולים נמוכים ולתקופת הבשלה ארוכה וקרירה יחסית. הענבים נבצרו לארגזים קטנים בשעות הבוקר המוקדמות והגיעו ליקב למערכת קבלת הבציר.

ביקב:                                                                                                                
לאחר קבלת הבציר הופרדו הענבים והועברו למיכלי תסיסה רחבים לתחילת תסיסה אלכוהולית בטמפרטורה מבוקרת. בשלב התסיסה הראשון היה השריה קרה למיצוי צבע וטעמי והמשיך לשלב התסיסה האלכוהולית.

מידי יום עורבבו היין והקליפות (בשיטת הRémontage) מספר רב של פעמים לקבלת מיצוי מוגבר של צבע ומבנה. בסה"כ שהו הענבים על הקליפות בין שלושה לארבעה שבועות שבסופם הועבר היין למיכל שיקוע והקליפות לסחיטה.

לאחר הסחיטה ושיקוע קצר הועבר היין לתסיסה מאלולקטית . לאחר הרכבת בלנד ראשוני בין החלקות השונות הוכנס להתבגרות בחביות עץ אלון צרפתיות בנפח 225 ליטר, 40% מהן חדשות לתקופה של 15 וחצי חודשים בממוצע.

רשמי טעימה:
כאמור, בציר 2009 התאפיין ביבולים נמוכים אך מרוכזים ובעיקר מאוזנים, בעלי עושר טעמים ואיזון מרשים.

היין מפגין כבר כעת צבע ארגמן-שחור עמוק, ארומות חדות ובולטות של פרי שחור (קאסיס ופטל), פרחוניות אופיינית רעננות "מינטית" וניואנסים של בשר מעושן. בגלל גילו הצעיר הוא סגור יחסית, אך לאחר אוורור הוא חושף טעמים חדים ומרוכזים של פרי שחור- אדום, פלפל אניס ומנטה. המבנה רחב ומלא, מאוזן ורענן עם סיומת ארוכה ומורכבת. בתנאי אכסון טובים הוא ימשיך לפתח מורכבות ועומק במשך 7 עד 10 השנים שלאחר הבציר ואף יותר. 

התאמה לאוכל:

ויתקין קברנה פרנק 2009 , כמו קודמיו ייטיב ללוות מנות בשר קלאסיות כמו אנטריקוט על מחבת ברזל, רוסטביף ומנות פסטה על בסיס שמן זית וכן גבינות קשות עזות טעם.

על מנת לשמור על עושר הטעמים שבו, לא עבר היין כל תהליכי סינון והצללה מלבד סינון גס לפני המילוי. מסיבה זאת יכולים להיווצר במשך הזמן משקעים טבעיים שאינם פוגעים באיכותו. בתנאי אכסון נאותים ימשיך להתפתח במשך שבע עד עשר שנים משנת הבציר ואף יותר.

 טמפרטורת הגשה מומלצת  c°18;  בשנים הראשונות מומלץ לפתוח את הבקבוק לפחות שעה לפני הארוחה ולחדרר לפני ההגשה.

אלכוהול : 13.5%

מחיר : 115 ש"ח.

ויתקין ריזלינג 2011 – דף יינן

הרכב זני: 

100% ענבי יוהנסברג ריזלינג שנבצרו במורדות הרי יהודה.

הכרם:

באזור עמק האלה בגובה כ- 600 מ' . הכרם, הנטוע על אדמה גירית ואבנית עם אחוז משתנה של חרסית, הניב יבול מצומצם ואיכותי.

ביקב: 

הענבים נבצרו בבציר ידני בסוף חודש אוגוסט והובלו ליקב בשעות הקרירות של היום, התירוש נסחט בעדינות במסחטת ממבראנה חדישה.  לאחר שיקוע בטמפרטורה נמוכה הותסס המיץ הצלול ביותר בטמפרטורה קרה למשך כארבעה שבועות, בהמשך הושאר היין להתיישן על שמריו מה שהביא להעשרת המורכבות ועצמת הטעמים שלו. היין לא עבר תסיסה מאלולקטית על מנת לשמור את אופיו הרענן.

לאחר מילוי ויתקין ריזלינג אנו מקפידים להמשיך ולשמור את היין ביקב לפני שחרורו לשוק בין 8 חודשים עד שנה לאחר הבציר על מנת לאפשר ליין להתפתח ולהגיע לאיזון הרצוי בעת השקתו.

רשמי טעימה:

בציר 2011 הינו יוצא דופן בקרירותו. הוא התאפיין בתקופת הבשלה ארוכה מאוד ועליה איטית בריכוז הסוכר דבר שהביא לקבלת יינות עם עוצמה ארומאטית מקסימאלית ורמות אלכוהול נמוכות משמעותית מהרגיל.

ויתקין ריזלינג 2011 מפגין קו נקי ואלגנטי של ארומות טיפוסיות לזן, חמיצות מרשימה ומינראליות מאוזנת באופי פירותי. בשנה הראשונה מאופיין היין בניחוחות פרי הדר טרי,ירוק–ליים, פרחים לבנים ומינראליות אך בהמשך – בתנאי אכסון טובים צפויות להתפתח ארומות נוספות האופייניות לזן הריזלינג: פטרוליות, דבש ופירות לבנים.

התאמה לאוכל:

ויתקין ריזלינג 2011 מתאים ללוות מאכלי ים, עוף צלוי וברווז בנוסח פקין.

יין זה הינו יוצא דופן מבחינת יכולת ההתיישנות שלו בהשוואה ליינות לבנים מאזורינו ובתנאי אכסון נאותים ימשיך להתפתח ולקבל מורכבות במשך שלוש עד חמש שנים משנת הבציר.

אלכוהול : 11.5%

מחיר : 85 ש"ח.

יקב ויתקין

ת.ד. 267,   דרך הכפר 68
כפר ויתקין, מיקוד 40200
טל. 09-8663505
פקס. 09-8664179

ביקורים בתאום מראש בלבד
תיאום באמצעות דוא"ל:
[email protected]

 מפיצים: הכרם משקאות חריפים בע"מ
www.hacarem.com
דרך החורש 10
אזור התעשייה חבל מודיעין,
שוהם, 73199
טל. 03-9627070
פקס. 03-9626969
[email protected]

 

 

 

 

 

 

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top