חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יין חם Mulled Wine לחורף קר

הימים הגשומים האחרונים וסוף השבוע הקר והרטוב, עוררה לא מעט מחובבי היין, לעשות יין חם. משקה שבארצות הקור, מאוד מקובל. קל וחומר, שחג המולד בפתח. ועדיין המשקה הזה, מחמם, מפתה, טעים, משכר ומחבר חברותא. ביום שישי האחרון, הזדמנתי לאחת מחנויות רשת "דרך היין" בעת שלקוחה פנתה לאחד מאנשי המכירות ובקשה המלצה לבקבוק יין, עמו היא תעשה "יין חם". הרשיתי לעצמי לפנות ללקוחה ולשאול כיצד היא מכינה את היין החם ומצאתי שהיא מכוונת לסנגרייה שהיא יין אדום עם פירות משקה בהחלט כייפי ומהנה לשתייה, אבל זה לא יין חם (Mulled Wine). ליין הזה, מן הסתם ישנן לא מעט גרסאות ומתכונים ביתיים, אבל ברשותכם, אמליץ לכם על אחד המוצלחים שקיימים, אם לא המוצלח שבהם.

רכיבים:
1. בקבוק יין אדום יבש. – תוכלו לבחור בין קברנה סוביניון, לקברנה פרנק, או לסירה, ובלבד שתשתמשו ביין חביב עליכם, שהייתם קונים אותו ושותים אותו ללא כל קשר ליין חם. אז בבקשה אל תתקמצנו מחד ואל תגזימו מאידך.
2. מקל וניל. – תכניסו אותו לסיר כמו שהוא. אין צורך לבצוע אותו לאורכו ולגרד הגרעינים מבפנים.
3. כוכב אניס. – חזק עוצמתי וארומטי. כוכב אחד מקסימום שניים, יספיק.
4. מקל קינמון. תוכלו לשים אחד או שניים. תשברו לחצי אם הוא ארוך.
5. אגוז מוסקט. – עדיף לגרד מאגוז טרי. ואם אין תשתמשו באבקה מוכנה כך או כך חצי כפית עד כפית יספקו.
5. סוכר חום. הכמות תהא לפי הטעם שלכם בהיבט המתיקות. תתחילו בכ- שתי כפות.
6. קליפת תפוז. תשתמשו בקולפן. הכי נוח.
7. תפוז אחד. תקלפו את התפוז במלואו עד למינימום ציפה. תחתכו לפרוסות להוספה לסיר.
8. סיר לבישול.
9. אופציונאלי – 1/2 כוס ברנדי או רום. ( לא ממש חייבים בשל ייחודיות אופן ההכנה )
10. 4-5 ציפורן. – שוב מרכיב מאוד ארומאטי אך חיוני למתכון.
11. כוס מים.

אופן ההכנה:
קחו סיר בישול בגודל בינוני והניחו אותו על הגז. עתה, הוסיפו לסיר את הרכיבים הבאים ובסדר הבא: 1/4 מבקבוק היין. אל דאגה ואל תופתעו. את יתרת היין שנשאר בבקבוק נוסיף בהמשך. מקל וניל, מקלות קינמון, כוכב אניס. עד שניים. (ולא יותר). 2 כפות סוכר חום. ( בסיום כשהיין החם יהיה מוכן תטעמו ואם לא יהיה לכם מתוק מספיק תוכלו להוסיף עוד מהסוכר). כפית גרידת אגוז מוסקט. עדיף אגוז מגורד ואם אין אפשר באבקה מוכנה. קליפת תפוז שלם.תשתמשו בקולפן. הכי קל.(כמובן שתשטפו היטב את הקליפה קודם לכן). הוסיפו כוס אחת של מים. וזה הזמן להדליק את הגז, להתחיל לבשל, על אש בינונית ולדאוג לערבב מדי פעם, כדי לוודא שכל הסוכר נמס, כל הרכיבים התערבבו, והנוזל כולו מתחיל להצטמצם ולהתרכז בטעמים וארומות. זה הכול עניין של כ- 10-20 דקות בישול. עכשיו שימו לב. בעת הבישול, האלכוהול שהיה ביין שבסיר מתחיל להתאדות. ואנחנו רוצים שביין החם יהיה גם אלכוהול. יש, שנוהגים להוסיף כ- 1/2 כוס ברנדי או רום בשביל האלכוהול, אבל אני אמרתי לכם להשאיר יין בבקבוק ולא מעט. בינתיים, מהתפוז שקילפתם, דאגו להסיר כמה שיותר ציפה (מרירות) עד שהתפוז נותר עירום מקליפה וציפה. עתה, תחתכו לפרוסות ותכניסו לסיר. עכשיו, גם תוסיפו את כל יתרת היין שבבקבוק והרי לכם כמות נאה של אלכוהול שלא יחסר. תערבבו. תטעמו. תוסיפו מעט סוכר חום בשל תחושת מתיקות מתבקשת. ותכבו את האש. הגישו חם.

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top