חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב יתיר – יין הדגל יער יתיר 2015

בימים אלה משיק היקב, שנת בציר חדשה ליין הדגל "יער יתיר 2015". "יער יתיר" הפך להיות אחד מיינות הפרימיום, המובילים בארץ וקיבל במהלך עשרה בצירים ברציפות, ציון של 90 נקודות ומעלה ממגזין Wine Advocate של מבקר היין הנחשב, רוברט פרקר. יין הדגל של יקב יתיר, מיוצר מ-10% הטובים ביותר מבין יינות היקב בשנת בציר נתונה, בדגש על עושר ניחוחות וטעמים ויכולת התיישנות ארוכה. יער יתיר הינו ממסך רב זני המבוסס בעיקר על ענבי קברנה סוביניון ופטי ורדו, כאשר הקברנה תורם את ה'בשר' בעוד הפטי ורדו מהווה את 'שלד העצמות' – טאנין, חמיצות וגם פירותיות רעננה וארומה פרחונית. מטרת אנשי היקב ביין זה, הינה לשלב עוצמה ואיפוק, וכמובן לבטא את ה'אופי היתירי' – מבנה מוצק וניחוח עשבי תיבול ים תיכוניים (מרווה, רוזמרין, קורנית) המשתלבים בטעמי הפרי. היין מתבגר כשנה בחביות עץ קטנות (225 ליטר) שרק מקצתן חדשות, ומשווק לאחר התבגרות נוספת של כשנתיים בבקבוק. מתיישן מצוין ומתפתח לפחות עשור אחרי הבציר. יער יתיר הפך להיות אחד היינות המובילים בארץ. יער יתיר הופק בבצירים:  2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2007 2006

יקב יתיר יין הדגל יער יתיר בציר 2015

רשמי טעימה שלי: אפתח ואומר, שאין ביין הזה את אותה נוכחות ועוצמתיות כשל קודמיו ועדיין, אמשיך ואומר שזהו יין גדול, עם המון מורכבות. והכי חשוב, נגישות עכשווית. החל עם האף הנפלא של גרגרי יער, דומדמניות שחורות מיובשות ושזיפים, עם הל מלוח מתובל ועלה עשבוני של טבק ירוק, עם רמיזות של דובדבן, תות, ארז, מרווה, ושוש. ונמשך על החך, עם פטל שחור, דובדבן כהה, שזיף, אדמה רטובה, גרניט, תמצית של פרחים סגולים, רימון, ורוטב בלסמי מצומצם, ורמזים קלים לעשבוניות. טעמי הפרי מפתים, מודגשים על ידי חומציות בהירה, טאנינים מלוטשים, בתווים של תאנה, ליקוריץ וקינמון, אגוזי לוז קלויים, אוכמניות וניואנסים של דובדבנים, המשתהים בהרמוניות בגימור המובנה שופע-פה, מתמשך ומאוזן היטב. יופי של יין. לא פחות.

הרכב היין: היין מורכב מ- 60% קברנה סוביניון, 30% פטי ורדו, 10% קברנה פרנק. הרכב הזנים משתנה משנה לשנה בהתאם לאופי הבציר במטרה להבליט את האופי "היתירי" ומיוחדות האזור וכרמיו.

כרמים: כרמי היקב נטועים על גבי מדרונות בלב יער יתיר המתנשא לגובה של עד 900 מטר מעל פני הים וממוקם דקות נסיעה מהיקב.

היער ניטע על ידי קרן הקיימת לישראל בשנת 1964 והוא היער הנטוע הגדול בישראל. זני הענבים הנטועים נהנים מתנאים אידאליים לגידול ענבי יין. הענבים הגיעו ממספר חלקות ביער יתיר בגובה 650 עד 900 מטר, שהניבו את היינות האיכותיים ביותר בשנת בציר נתונה.

התיישנות: היין התבגר במשך 15 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי, מהן כשליש חדשות.

ביקבוק והשתבחות: היין בוקבק לאחר סינון גס בלבד בחודש מארס 2017 והושאר ביקב עוד שנתיים להתבגרות בבקבוקים.

פוטנציאל יישון: מתאים להמשך יישון לטווח של עשר שנים ויותר.

רשמי טעימה מטעם היקב: היין מתאפיין בצבע ארגמני עמוק, בניחוח עשיר ובטעם המשלב עוצמה עם אלגנטיות ורעננות.

אלכוהול: 15%

על בציר 2015 בכרמי יער יתיר: החורף התחיל מאוחר. צבירת הקור החלה רק באמצע דצמבר, אך ינואר היה קר ובפברואר היה אירוע קור ושלג משמעותי. החורף נמשך לתוך אפריל, שהיה עם טמפרטורות מעט נמוכות וגשם מרובה (320 מ"מ). התעוררות אחידה יחסית. מעט איחור בהתעוררות. אפריל-יולי נוחים. מעט אירועי שרב אביבי וטמפרטורות "אביביות" גם בקיץ. מסוף יולי טמפרטורות גבוהות ללא התקררות (גם בלילה), מה שהוביל לאיחור של כשבועיים בהבשלת הזנים האפילים ופחיתה של 10% ביבול.

כשרות: בד"ץ מהדרין. כשר לפסח ולכל ימות השנה. בראשות הגר"א רובין שליט"א.

מחיר מומלץ לצרכן: ‏250.00 ₪.

יקב יתיר

תל ערד

089959090

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top