חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקבי כרמל משיקים בציר חדש ליין האהוב Carmel Mediterranean 2014 בלנד "ים תיכוני" המבוסס על זנים המייצגים התאמה מיטבית לאקלים באזורנו

יקבי כרמל משיקים בציר חדש לין הדגל Carmel Mediterranean 2014 – בלנד המבוסס על זני ענבים ים תיכוניים. תפיסת עולם חדשנית ומרתקת, המתאימה במיוחד לאקלים הים תיכוני שלנו. תפיסה זו רואה לנגד עיניה את סגנון הייצור המקובל באזורי היין של דרום צרפת (עמק הרון למשל) ולאו דווקא את אזור בורדו כפי שנהוג בדרך כלל ביינות הישראליים. הדבר בא לידי ביטוי בזני הענבים מהם מופק היין והן באופן הייצור שלו.

רשמי טעימה שלי: המדיטרניאן נחשב ובצדק ליין דגל ביקבי כרמל. ניכרת בו ביין מידת ההשקעה, תשומת הלב, הניואנסים, מגוון הזנים המרכיבים את הבלנד ( בהחלט לא שגרתי ) ומיקום הכרמים, ההרמוניה בתוצאה, והחשוב מכל לדעתי, עבודת היינן המוקפדת, הטאץ' האישי של היינן היוצא ליאור לקסר שנתן ביין הזה את כל סך ניסיונו ביקב והיכרותו את הכרמים והענבים, כדי ליצור יין מקסים זה. מצאתי כאן אף מתובל עשיר ברבדי ארומה של פרי, עשבוניות, ופרחוניות, נגיעות טבק, עישון ואדמה ותבלין מתקתק. שילוב מדויק שבין פרי לעץ. מצאתי כאן פֶּה, עם נוכחות רבת מבע. אלגנטיות לצד מרקם קטיפתי, עושר של פרי עסיסי, חומציות תומכת ומאוזנת, רעננות וסיומת טובה ומתמשכת, ששוב נוגעת בתיבול. כיאות ליין דגל עם נתונים כל כך טובים, פוטנציאל ההתיישנות בתנאים אופטימליים הוא מובנה. יופי של יין. לא פחות.

Carmel Mediterranean 2014 של יקבי כרמל הינו יין אדום יבש המורכב מ–30% ענבי סירה מכרם הפארק, 25% ענבי פטי וורדו מכרם מירון 10% ענבי קריניאן מכרם הפארק, 10% ענבי מורבדר מכרם הפארק, 10% ענבי פטיט סירה מכרם בוגר בהרי יהודה, 10% ענבי מלבק מכרם אדמון ו–5% ענבי ויוניה מכרם עץ הזית.

הענבים לייצור היין נבצרו מכרמים מאזורי הגידול הטובים של ישראל, מרביתם מהגליל העליון, וחלקם מכרמים בוגרים באזור הרי יהודה.

ייצור היין: כל כרם עבר תהליכי ויניפיקציה והתבגרות בנפרד למשך 7 חודשים, לאחר מכן עורבבו הכרמים השונים והיין הוחזר לתקופת התבגרות נוספת של 8 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי, כ–20% מהן חדשות.

יישון: היין מוכן לשתייה עם שחרורו, אך ימשיך ויתיישן כעשור משנת הבציר בשמירה בתנאים נאותים.

אלכוהול: 14%

רשמי טעימה מטעם היקב: היין בעל גוון ארגמני עמוק ומתאפיין בבשומת של שזיף שחור, פטל, דובדבנים בשלים ונגיעת ליקוריץ. בעל גוף מלא ועשיר, הסיומת ארוכה ומאוזנת. ניתן ליהנות מהיין כיום, אך הוא ימשיך ויתפתח בבקבוק בשנים הבאות.
לצורך יצירתו של היין נבחרו זנים המיצגים התאמה מיטבית לאקלים הים תיכוני השורר באזורנו. היין שם דגש על אלגנטיות ואיזון בין הפרי לטאנינים ולרמות החומצה.

התאמה לאוכל: יין גסטרונומי זה ילווה היטב מנות כגון: אווז צלוי, תבשילי קדירה וגבינות קשות.

מחיר מומלץ לצרכן : 150 ₪.

כשרות: בהשגחת בד"צ מהדרין

ניתן להשיג בחנויות היין המובחרות ברחבי הארץ

על יקבי כרמל
יקבי כרמל הוא היקב האהוב והמוביל בישראל מאז ועד היום, 135 שנים מבלי לפספס אף בציר אחד כל השנים. יקבי כרמל מטפחים כרמים במיטב אזורי היין בישראל ומפעילים ארבעה יקבים: היקב המרכזי בזיכרון יעקב, יקב אלון תבור בגליל, יקב קאיומי בגליל העליון ויקב יתיר בתל ערד.
היקב ההיסטורי הגדול של המדינה עבר מהפך בעשורים האחרונים ומייצר כיום יינות בסדרות שונות, מיינות שולחניים בסיסיים ועד ליינות סופר פרימיום, המייצגים את אזורי היין הטובים בישראל וזוכים להצלחות מקומיות ובינלאומיות רבות, ולפרסים ותעודות הוקרה בתחרויות בארץ ובעולם כולו.
בקבוקי היין של יקבי כרמל נמצאים על שולחנות של כמעט כל בית ישראל במשך כל השנים ומחזקים את הרגשת השמחה, החום המשפחתי, הפתיחות והאופטימיות.

יקבי כרמל

קרדיט צילום: אייל קרן צילום קולינארי

 

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top