חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב רקנאטי משיק 2 יינות חדשים מסדרת "Med Blend" יין לבן ויין אדום, מבציר 2017 – "יינות נגישים, נעימים, קלילים, טעימים, שְׁתִיִים, כאלה שתירצו למזוג לעצמכם עוד כוס. ואם סיימתם בקבוק, אולי גם להזמין בקבוק נוסף"

אנשי יקב רקנאטי, נרגשים במסיבת עיתונאים שהתקיימה בסוף השבוע, להציג 2 יינות חדשים מסדרת Med Blend יינות ים תיכוניים העשויים מזנים שביקב כל כך אוהבים ושמאחוריהם פילוסופיה וההבנה של יקב רקנאטי לעשות יינות נעימים, שְׁתִיִים, טעימים, ונגישים, גם ברמת המחיר ופתוחים לקהל הרחב. מתוך תפיסת עולם, ליצור יינות שמחוברים לשורשים המקומיים וההיסטוריים שלנו. חלק מהכרמים שנטע היקב, נולדו תחת המחשבה לייצר יינות ים תיכוניים, כייפים, קלילים, נעימים ובעיקר שְׁתִיִים והיכולת שלהם להביא גם יחד מורכבות ועניין.

אם תשאלו את אנשי רקנאטי מה עושה את היינות האלה ליינות ים תיכוניים זה לאו דווקא אותם זנים ספציפיים שהם כל כך מאמינים בהם ומגדלים ומטפחים אותם באהבה והשקעה גדולה, אלא ההתאמה שלהם לאקלים ולמטבח והיכולת שלהם לגדול כאן בצורה טובה בריאה ואיכותית עד כדי כך שגם אם הכרם נגוע בוירוס התוצאות הם פשוט מקסימות וזה מה שהופך את הזנים האלה לכל כך נכונים עבור היקב ולראייה שלא מעט שנים העסק הזה פשוט מצליח להם לאנשי רקנאטי.

בשביל תוצאות כל כך מקסימות כמו הפרנצ' קולומבאר כך מסתבר שאפשר לקבל זאת גם ביבולים גדולים עם תוצאות המשרתות את המטרה באזור ה- 1.2 טון לדונם. מורכבות שהיו יכולים לקבל עם כל זן אחר הייתה דורשת יבול מדולל עד כדי 500-600 קילו לדונם וזה כל היופי שיש לזנים האלה להציע.

הפתעה נעימה ומקסימה הייתה עלמת החן מעיין חי, מנהלת הכרמים והאגרונומית של רקנאטי, שמתרוצצת בחודשי הריון מתקדמים כך שמענו עם כרסה בין שיניה, בין כרמי היקב הנטועים ברחבי הארץ. היא ידעה לספר על הכרם החדש של היקב בנטועה בו גדלות גם גפני זן המראווי שהקנה ליקב רקנאטי פרסום עולמי על עשיית יין מזן ענבים ארץ ישראלי קדום וגם על כרם ניסויי בו גדלים 13 זני ענבים פרי פיתוח הפרוייקט של היינן ד"ר שיבי דרורי מיקב גבעות ואוניברסיטת אריאל. מעיין ואנשי היקב עוקבים ובודקים איזה מהזנים הללו ניתן יהיה להפוך אותו לגידול מסחרי.

יקב רקנאטי Med Blend לבן 2017 – עשוי בלנד ים תיכוני של ענבי פרנצ' קולומבאר, רוסאן ושרדונה. השילוב של הזנים וטכניקת היצירה הובילו לייחודיות ומורכבות היין, לרעננות, פירותיות ומינראליות מחד ולרבדים של עידון, איפוק ואלגנטיות מאידך. זהו יין מהנה מאוד, עוצמתי ומלא חיים. הפרנצ' קולומבאר תסס במיכלי נירוסטה על המשקעים כשהמטרה הייתה לשמור על הרעננות והפריכות הקריספית שיש לזן הזה להציע. יינני היקב מוצאים שהזן הזה מאוד ורסטילי. אפשר לקחת אותו למקומות של עשייה במיכלי נירוסטה, אפשר לקחת אותו למקומות של חביות, אפשר לקחת אותו ולעשות ממנו יין חצי יבש כמו הפרנצ' בלנד הכל כך אהוב. החלקים של הרוסאן והשרדונה הותססו בנפרד בחביות גם על המשקעים אבל בתוספת עבודת ערבוב וכל אחד מהם מהווה 5% בתוך הבלנד. המשקעים עורבבו על מנת לאפשר לחדות הרעננה של התפוח הירוק והיפה הכייפי והפריך שיש לפרנצ' קולומבאר להציע לתת לו עוד איזו עטיפה נעימה מסביב קצת "חמאתית", כזו ש"תחמם" אותו ותהפוך אותו ליותר שַׁתִּי באופן המעניק ליין הזה גם את אופיו. מהיין נוצרו כ- 10,000 בקבוקים. ליין 11% אלכוהול שמביא איתו רעננות שכל כך חשובה ביין לבן. מחירו לצרכן 75 ₪.

"לעשות יינות נגישים, נעימים, קלילים, טעימים, שְׁתִיִים, כאלה שתירצו למזוג לעצמכם עוד כוס ואם סיימתם בקבוק אולי גם להזמין בקבוק נוסף"

יקב רקנאטי Med Blend אדום 2017 – בלנד של שלושה זנים אדומים שביקב מאוד אוהבים ומאמינים בהם המהווים יחדיו בלנד ים תיכוני. קריניאן, מרסלאן, ופטיט סירה. יין זה, התיישן בחביות 500 ליטר בנות שנה ושנתיים למשך 10 חודשים, אשר הוסיפו לריכוז היין ולמורכבותו. זהו יין המשלב פרי אדום ושחור, תיבול, אלגנטיות וקטיפתיות יוצאת דופן. ענבי הקריניאן מגיעים ממנרה מחלקת כרם שניטעה ב- 2014 שהניבה יחסית מוקדם עם תוצאות נפלאות וענבי המרסלאן מגיעים מקדמת צבי. בשביל להנגיש את היין בשביל לעשותו יין אדום מורכב מחד ומאידך כייפי, נגיש, רענן ושַׁתִּי, הטכניקה של העשייה שונה. נעשה כאן שימוש בשׁזְרוֹת של הענבים שגורמות ליין כאילו להרגיש שהגיע ממקום קר יותר ומוסיף בעיקר תיבול ליין, נעשה כאן שימוש בגרגרים שעברו דרך הקְרַשֶׁר במיתקן הקבלה ללא מעיכה. התססה שכזו, גורמת ליינות להיות יותר פירותיים. פרי אדום, פרי סגול, פרי שחור, כל ה"חבילה" הזו נמצאת בתוך 12.5% אלכוהול שגורמים ליין הזה להיות כייפי, מהנה, קליל, ושַׁתִּי, ואלה המילים שצריכות לחזור ולהנחות אותנו כשאנו שותים יינות כאלה. מחירו לצרכן 85 ₪. מהיין נעשו 10,000 בקבוקים.

מה שלמעשה יש ל- 2 היינות מסדרת Med Blend להציע ובעיקר ליין האדום, מצד אחד את אותה נגישות, פירותיות, קלילות וכיפיות, התחושה של יין שזורם בעצם ומצד שני מורכבות ואתם תרגישו את זה גם באף וגם בפה. הבציר של 2017 של יינות אלה הוא בציר בסך הכול צעיר ומצד שני ניתן יהיה לשתותם במועד מאוחר יותר בזכות יכולת התיישנות הנובעת מטכניקת העשייה.

יקב רקנאטי

פארק תעשיות עמק חפר, גשר העץ 16

04-622-2288

עיבוד מחשב לתמונת הכותרת מתוך אתר היקב: דני רובין

כל התמונות האחרות: צילום בלעדי דני רובין

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top