חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב אור הגנוז יין הדגל "הורקנוס" 2013 לכבוד ראש השנה וחגי תשרי

לפני כשנתיים ביום הולדתי כתבתי על מתנת יום הולדת שקבלתי בדמותו של בקבוק יין מפואר בשם "הורקנוס" מבציר 2011 של יקב אור הגנוז. התלהבותי דאז מהיין הייתה רבה, עובדה שעוררה בי את החוצפה, לבקש מהחבר ש"ליום הולדתי הבא, יביא לי שוב מהיין הזה". חלפו להן 2 שנות בציר והנה, החבר לא שכח את הבטחתו ויקב אור הגנוז משיק את יין הדגל "הורקנוס" 2013. אז טוב שיש חברים טובים, וטוב שהבטחה גם מקיימים וטוב שיש יקבים שיודעים ועושים יינות, שהם פשוט נהדרים. 

"אור הגנוז" – האור שנברא במעשה בראשית ונגנז, ולעתיד לבוא יתגלה במלוא הדרו. ניצוצות מהאור טמונים ביין ומבטאים סודה של עשייה המושתתת על חזון ואמונה עמוקה.

"הורקנוס" – היה נשיא יהודה וכהן גדול. בנו של שמעון החשמונאי ונכדו של מתתיהו הכהן.

הורקנוס: יין מובחר ויוקרתי אשר יוצר בכמות מוגבלת משילוב ייחודי של 4 זנים בורדולזיים אציליים אשר נבצרו בבציר ידני סלקטיבי מחלקות נבחרות במדרונות הצפוניים של הר מירון. טיפול קפדני ומסור ויחס אישי הניב אשכולות מושלמים אשר עברו מיון גרגרים קפדני השרייה קרה ותסיסה מבוקרת. הדיוק המרבי הניב מיצוי מעולה אשר התיישן 40 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי משובחות עבר תקופת השתבחות ארוכה בבקבוק וימשיך להשתבח בעשור הבא.

רשמי טעימה שלי: אחת משניים. או שתשכיבו את היין לישון ותפגשו אותו שוב באיזה אירוע משמח בעוד כ-10 שנים, או שתפתחו אותו כשעתיים לפני השתייה כי, רמת האינטנסיביות, הצבע והטעם בפרי, היא באמת יוצאת דופן. באף, ניחוחות של ליקוריץ, פטל שחור, שזיף בשל, שזורים בשוקולד כהה ובזיתים שחורים ומוארים על ידי הערות בלסמיות. בפה, כניסה עשירה ועגולה. הרמוניה מפתה קטיפתית ומלטפת, של שזיפים כהים, עסיסיים ופרחי קסיס, סגול, קינמון וקקאו לא ממותק, המשתרעים על לגימות נעימות, טעימות, בעלות טעם תוסס וטאנינים מפוארים. ליין זה, עומק ואורך משמעותיים. ה"משקל" וריכוז הפרי, מאוזנים על ידי טעמים עמוקים ואלגנטיים במידה שווה, עם פתיתי עור ועשבי תיבול (טימין) בגימור, לצד אלון משולב היטב וסיומת ארוכה וממושכת. וואו! הנה אמרתי.

סוג היין : יין אדום יבש.

אזור גידול : מרום הגליל.

שנת בציר: 2013

על שנת הבציר בגולן ובגליל העליון: חודשי יוני ויולי קרירים הובילו לתחילת בציר כשבוע מאוחר מהרגיל. המשך הבציר היה עם טמפרטורות קרירות יחסית. מאפיין נהדר לעונה זו היה היעדר מזג אוויר קיצוני,  בין אם חם או קר. התוצאה הייתה הבשלה מושלמת ובציר שהסתיים בדיוק בזמן, בסוף אוקטובר. הייתה זו עונה נהדרת עם יינות נפלאים.

ייננות : צוות שיתופי מקצועי של העושים במלאכה ביקב.

התוצאה בידך – יין בוטיק, משובח, באיכות מעולה, בעל זהות ברורה המשקפת נאמנה את תבנית נוף מולדתו ואת הסגנון הייחודי של יינות אור הגנוז.

על היין: יין זה מופק מענבי קברנה סוביניון, קברנה פרנק, מרלו, ו-פטיט ורדו. זהו בלנד ייחודי המגיע מהר מירון שבגליל העליון מטרואר בעל מאפיינים ייחודיים בעלי היסטוריה עשירה. הענבים נבצרו 350 קילו לדונם.

כשרות: כשר למהדרין מן המהדרין בהשגחת הרב יוסף אלמשעלי רב המועצה האזורית מרום הגליל ובד"צ בית יוסף ובד"צ העדה החרדית ירושלים. לא מבושל.

סך הכול בקבוקים ממוספרים: 1200

תאריך מילוי: ינואר 2017

אלכוהול: 14.5%

מחיר מומלץ לצרכן : 450 – 590 ש"ח.

יקב אור הגנוז

ד.נ. מרום הגליל
אור הגנוז 13909, טלפון 046990836
מכירות: [email protected]

חנות : 058-7140770

 

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top