חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

עם בוא ראש השנה – החל בציר 2018 בכרמי ענבי היין בישראל השנה צפויה ירידה קטנה בכמות היבול עקב החורף השחון בשנת 2017 עמד היקף ייצוא היין על 48 מיליון דולר! עלייה של 12% לעומת שנת 2016

ביקב בזלת הגולן, פתחו את עונת בציר כרמי ענבי היין, שתימשך עד חודש אוקטובר. בציר 2018 יניב ליקב כ- 80,000 בקבוקי יין משובח, לשיווק בארץ ובחו"ל. בכרמי יקב בזלת הגולן יבצרו השנה 100 טון ענבי יין איכותיים.

צחי דותן, מנכ"ל המועצה לגפן היין בישראל אומר, כי בהמשך לעונת החורף השחונה, דיווחו מספר יקבים על ירידה מסוימת, ביבול בעונת הבציר שנפתחה, בהשוואה לעונה שעברה. רוב היקבים מדווחים עם זאת, על איכות ענבים טובה, אך את נתוני כמות ואיכות הענבים המדויקת עדיין מוקדם לקבוע בהיבט הארצי. צפי היבול יהיה כנראה, דומה לשנה שעברה כ- 60 אלף טון ענבי יין, עם ירידה קלה בכמות.

כרמי היין בישראל, משתרעים על שטח של כ- 55 אלף דונם, מרמת הגולן ועד דרום הנגב אזורי הגידול העיקריים: גליל, גולן, יהודה, ירושלים, זיכרון יעקב בנימינה, שומרון נגב ואזור סיידון-גזר, בהם יש כ- 50 אלף דונם מניבים. דותן מציין, כי השומרון מתפתח מאוד בתחום גידול כרמים איכותיים וכי באזור כבר הוקמו כעשרה יקבים המייצרים יין איכותי. עוד אומר דותן, כי השנה נטעו מעל 500 דונם כרמי יין חדשים ובשנה הקרובה יינטעו עוד מאות דונמים של כרמי יין בכל רחבי הארץ, בתמיכה של משרד החקלאות באמצעות מענקים למיכון חוסך ידיים עובדות וציוד חוסך במים. "לאורך השנים קיימת תופעת ההתחממות הגלובלית, עונת חורף קצרה ומיעוט גשמים. ענף כרמי היין מציג חסכון הן במים והן בכוח אדם. צריכת המים בכרם יין עומדת על 150-250 קוב לדונם בלבד, בניגוד למטעי הפרי וגידולים אחרים הזקוקים לכמות מים רבה יותר. רוב העבודה החקלאית בכרם וגם בעונת הבציר, מתקיימת בשיטת מיכון חדישה ומשוכללת, למרות החורף השחון, שהשפיע על כמות יבול ענבי היין השנה, נמשכת מגמת הרחבת כרמי היין מזנים שונים בכל הארץ ואנו מברכים על כך" אומר דותן.

יואב לוי, בעלים ויינן היקב הכשר 'בזלת הגולן' אומר, כי השנה יבצרו כ- 100 טון ענבים מכרמי היין של היקב . בזלת הגולן הינו יקב הבוטיק הראשון שהוקם בגולן בשנת 1998, מטפח 100 דונם של כרמי יין, הממוקמים כולן בצפון רמת הגולן בגובה של 900 מטר מעל פני הים. הבציר העדין של ענבי היין, מתבצע באופן ידני תוך פיקוח מוקפד. לאחר התסיסה נשמר היין ללא סינון בחביות עץ אלון, להשבחת הטעם והארומה. בתהליך הייצור נעשה שימוש בשיטות הכנת יין עתיקות, המשולבות עם טכנולוגיות חדשניות ומודרניות, כשהמטרה הסופית היא לייצר יינות המאפיינים את היקב ואת אופי אדמת הבזלת מהגולן.

סוד קסמו של היין טמון בשילוב בין טיפוח שתילים איכותיים של גפנים, באדמת הבזלת הפורייה והעשירה (כמחווה נקרא היקב בזלת) ומיקומם של הכרמים בצפון רמת הגולן, באזור בו קיימים תנאי אקלים אידיאליים, המאפשרים מנות קור גבוהות המטיבים עם כרמי היין ומביאים לבצירים של ענבים איכותיים.

מנתוני המועצה לגפן היין עולה, כי נרשמת עלייה מתמדת בכל שנה בייצור היין בישראל. המדינה המובילה ביבוא היין הישראלי היא ארה"ב. השנה עומד הייצור על כ- 42 מיליון בקבוקי יין ותירוש בשנה, 77% יינות אדומים ו- 23% יינות לבנים. היקף ייצוא היין עומד על מעל 20% מכלל ייצור היין והייצוא עמד בשנת 2017 על 48 מיליון דולר ! עלייה של 12% לעומת שנת 2016. השנה צפוי להסתכם מחזור ענף היין בכמיליארד שקלים.

יקב בזלת הגולן מאחל שנה טובה לכל בית ישראל. ולחיים!

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top