חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב רימון ממליץ על 2 יינות – בלאן דה נואר 2017, ו- יין מחוזק בסגנון פורט פרימיום, לכבוד ראש השנה וחגי תשרי

בלב הרי הגליל מעל שורות ארוכות של עצי פרי מרהיבים שוכן לו יקב רימון. היקב הינו ראשון מסוגו בעולם המייצר יינות על טהרת הרימון בלבד. הכול החל בשנת 2000 כאשר בעל היקב חקלאי לבית משפחת נחמיאס ממושב כרם בן זימרה המגדל עצי נשירים למיניהם נחשף לסגולות המרפא של הרימון, ובתוך כך החליט לגדל עצי רימון, לאחר בירורים רבים גילה בעל היקב שבארץ בפרט ובעולם בכלל ישנם מספר רב של זני רימון שונים, בעל היקב הידוע בחדשנותו ובנטייתו לגלות דברים חדשים החל מיד בפיתוח זן רימונים חדש ומיוחד. לאחר מספר שנים כאשר העצים ניטעו והפרי הגיע לרמת הבשלה מקסימאלית, הדבר הראשון שבלט לעין הינו גודלו של הרימון אשר הגיע עד למשקל של 1.5 ק"ג. הרימונים נלקחו לבדיקות מעבדה, שם נראו רמות  סוכר גבוהות מהמקובל אשר זהות לרמות הסוכר בענבי יין, כאן החל כל התהליך של ייצור יין רימונים והקמתו של יקב רימון. בתחילת שנת 2004 יוצרו כמה מאות בקבוקים בלבד אשר זכו לתגובות מדהימות בקרב צרכני יין חובבניים ובקרב אנשי מקצוע בעלי שם בתחום היין, אי לכך הגדיל היקב את כמויות הייצור ומאז ועד היום עומד כושר הייצור על מאות אלפי בקבוקים המשווקים בארץ בכל חנויות היין והאלכוהול וברשתות מובחרות. בעולם זוכים יינות היקב לאהדה רבה וביקוש רב ומשווקים במדינות כגון: ארה"ב, אנגליה, קנדה, יפן, סין ועוד. ליקב ישנו מרכז מבקרים מושקע במיוחד המושך אליו אלפי תיירים בשנה מהארץ ומהעולם. המבקרים נחשפים לאחד היקבים הייחודיים בעולם כולו, ואף זוכים לטעום ממגוון יינות היקב. המרכז ממוקם בא.ת דלתון על יד מושב כרם בן זימרה (אזור המכונה בשם "טוסקנה" של ישראל). יקב רימון ממליץ על 2 יינות – בלאן דה נואר 2017, ו- יין מחוזק בסגנון פורט פרימיום, לכבוד ראש השנה וחגי תשרי.

יקב רימון THE NORTH LAKE בלאן דה נואר 2017

רשמי טעימה שלי: צבע, סלמון חיוור מושך מוביל פרי אדום בהיר, השוליים בוהקים. באף, רעננות של קיץ, פרחוניות ופירות יער אדומים פטל ותותים. בפה, היין מרמז על תותי שדה, טעמי פרי, רוך, חלקלקות ועדינות. חומציות טובה מאזנת ונוכחת. היין נעים לשתייה ומשתהה בפה בנועם עם רמיזה קלילה למתקתקות פירותית. הסיומת יבשה מושכת אחריה טעמי פרי. הגישו צונן למלוא החוויה.

היין: מופק מחלקה ייחודית על צלע ההר הבנוי ברובו מסלע שנוצר מהתפרצות וולקאנית. שמו של המותג The north lake נגזר ממקום הכרמים הצופים אל אגם דלתון בגובה של 870 מ' מעל פני הים. האדמה עליה נטועים הגפנים עשירה במינרלים ומנוקזת היטב. שילוב של מנות קור, רוח מערבית ומעט אדמה על פני סלע וולקני מאוורר מעניק לכרם איכות ייחודית ויוצאת דופן. המשמעות של "בלאן דה נואר" הינה יין לבן המופק מענבים אדומים.

הרכב זני: היין מורכב מ- 2 זנים :60% קברנה פרנק ,40% קברנה סוביניון.

תיאור היין על פי היקב: ייבול נמוך על טרואר ייחודי זה, טכנולוגיה חדישה ועשייה קפדנית מעניקה יין ייחודי בעל צבע וורדרד ארומה פרחונית טעמים מורכבים וסיומת ארוכה ונעימה .

סוג היין: יין יבש

אלכוהול: 13%

בקבוק: 750 מ"ל

טמפ' הגשה : 4-6 C מעלות .

כשרות: המועצה האזורית מרום הגליל הרב אלמישעלי יוסף מהדרין

מחיר מומלץ לצרכן: 75 ש"ח.

יקב רימון יין מחוזק בסגנון פורט פרימיום

רשמי טעימה שלי: המדקדקים, בבואם לתאר את פרי הרימון ישתמשו בניואנסים כמו:  "ירוק","עצי", "חמצמץ", "אדמתי","פירותי" "פרחוני", "מתוק" ו-אפילו שמעתי:"מאובק". יין הקינוח הזה, מסדרת הפרימיום של היקב, מרכז בתוכו את כל הטוב הנמצא בפרי הזה. צבע, ניחוח, טעם, עושר, ועומק. טעמים של ריבה עשירה, רכות. פרי רימון טהור וניחוחות עשבי תיבול עדינים עוברים דרך גוף משיי חלקלק ועגול עם עומק מתוק מלטף ופירותי, הנוגע בחמצמצות טבעית עבה ומאוזנת, לצד רמיזות לשוקולד כהה, צימוק כהה קינמון וציפורן ונימה חנפנית מענגת בכל לגימה ומהנה. יין הקינוח הייחודי הזה, יהווה עבורכם בחירה מצוינת, לכל אירוע. מתאים במיוחד למרגוע, ללגום וליהנות מחברה טובה עם חברים קרובים ואוהבים.

את סדרת הפרימיום יין בסגנון פורט העשוי כולו על טהרת פרי הרימון, התחילו לייצר ביקב רימון, בשנת 2006 , לאחר שאנשי היקב עקבו מספר שנים, אחר שורות ייחודיות בבוסתן הרימונים שבהם פרי הרימון הציג רמות הבשלה פנולית ( בענבים- פיגמנטים של הצבע גוברים ומתייצבים, טאנין החרצנים מתרכך,טאנין קליפה גובר ומתייצב) גבוהה ביותר. מתוך אותן שורות, נבחרים בקפידה רק הרימונים המובחרים ביותר ומשם מעבירים אותם, אל תהליך הייצור המסורתי.

תיאור היין על פי היקב: יין בסגנון פורט אלגנטי וייחודי העשוי מ 100% רימונים שמקורם בבוסתני הפרי של פלטו כרם בן זימרה שבגליל העליון. היין מיוצר מזן רימונים חדש בטכנולוגיה מסורתית, הרימונים נקטפו מהחלקות המובחרות ביותר של היקב,בעת הגיעם לרמת הבשלה המקסימלית. תסיסתו של יין זה הופסקה מוקדם על מנת לשמר את מתיקותו הטבעית של פרי הרימון.

התיישנות: היין התיישן במשך 48 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי מובחרות תחת קרני השמש, במהלך ההתיישנות התאדה דרך נימי עץ האלון כ 48%- מהיין. דבר המעניק לו סמיכות עדינה ורכות קטיפתית. האקלים הגלילי המאופיין בימים חמים ולילות קרים שומר על איזון נכון של הטמפרטורות בחביות.

בתום תקופת ההתיישנות, התכנס הצוות המקצועי לסדרת טעימות שבסופה נבחרו רק אותן החביות אשר נמצאו כיותר מתאימות באופן בולט על פני האחרות כראויות להיכנס לסדרת ה "פרימיום".

רשמי טעימה מטעם היקב: היין מתאפיין בניחוחות וטעמים של פרי הרימון לצד טעמי שוקולד ותבלינים מהחבית. היין ניחן בסיומת ארוכה ונעימה.

המלצת הגשה: מומלץ להגישו לצד מנות ראשונות, גבינות קשות וכקינוח

מומלץ להגיש בטמפרטורה: 15-18C מעלות

אלכוהול: 18.50%

בקבוק: 750 מ"ל

מחיר מומלץ: 200 ש"ח.

כשרות: המועצה האזורית מרום הגליל הרב אלמישעלי יוסף מהדרין

יקב רימון

מרכז מבקרים א.ת דלתון
א'- ה' – 09:00-17:00
ו' – 09:00-14:00
שבת וחג – סגור
טלפון- 04-6822325
פקס – 046822324
[email protected]

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top