חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ירדן קברנה סוביניון כרם אל רום 2008 – יקבי רמת הגולן משיקים יין נוסף בסדרת הפרמיום של יינות ירדן מכרם יחיד מבציר 2008 שהוכתר לא מכבר כבציר מיוחד ויוצא דופן

"לירדן קברנה סוביניון כרם אל רום יש מקום מיוחד בלב שלנו –

כיין הכרם היחיד הראשון שיצרנו.

הבציר החמישי של יין זה, ממשיך את המסורת של קברנה סוביניון קלאסי

עם אישיות ייחודית שמביאה לידי ביטוי כרם ייחודי" (ויקטור שונפלד, יינן ראשי יקבי רמת הגולן).

זהו הבציר החמישי שיקבי רמת הגולן מוציאים את ירדן קברנה סוביניון כרם אל רום, והפעם משנת בציר 2008, שהוכתרה לא מכבר כשנת בציר מיוחדת ויוצאת דופן.

שנת בציר 2008  מהווה המשך ישיר לשנת הבציר הקודמת לה (2007), שהתאפיינה אף היא באיכות פרי יוצאת דופן.

ראוי לציין עוד, כי ייצור יינות משתי שנות בציר עוקבות ויוצאות דופן באיכויותיהן, מתרחש זו הפעם השניה בתולדות היקב, שכן לפני כ- 3 שנים הושק שנה אחר שנה ירדן קברנה סוביניון כרם אל רום מבצירי 2003 ו- 2004- דבר המעיד על אופיו המיוחד של הבציר.

ירדן קברנה סוביניון כרם אל רום 2008 מתווסף לסדרת יינות הכרם היחיד (single vineyard) של היקב, המביאה לידי ביטוי את המאפיינים המיוחדים של טרואר כל כרם וכרם.

לדברי ענת לוי, מנכ"לית היקב: "ההשקה של ירדן קברנה סוביניון כרם אל רום 2008 היא חלק מתפיסת עולם המחברת בין היין למקום ומספרת את הסיפור האישי שלו. השקה זאת היא נדבך נוסף במסע המרתק של לימוד אזור הגידול שלנו. אני מבקשת להודות לאנשינו על היצירה – לויקטור ולצוות גידול היין, ולברך את כורם קיבוץ אל-רום, דייגו אופן, על שיתוף פעולה ארוך שנים ומוצלח."

 

לדברי ויקטור שונפלד, יינן ראשי יקבי רמת הגולן: "ככל שעובר הזמן, אנו יותר ויותר מעריכים עד כמה הגולן הוא אזור גידול יין מיוחד. יינות הכרם יחיד שלנו מעניקים לאוהבי יין את האפשרות לראות את האזור שלנו באור אחר. אנו מקווים כי, דרך יינות אלה, אנו מצליחים להעביר לצרכנים שלנו ולו מקצת מההתלהבות שאנו חשים כלפי אזור הגידול שלנו".

"לירדן קברנה סוביניון כרם אל רום", מוסיף שונפלד, " יש מקום מיוחד בלב שלנו – כיין הכרם היחיד הראשון שיצרנו. הבציר החמישי של יין זה, ממשיך את המסורת של קברנה סוביניון קלאסי עם אישיות ייחודית שמביאה לידי ביטוי כרם ייחודי. ההצלחה המתמשכת של זן זה באתר גידול כה קר, עדיין נותרת מעט מסתורית עבורנו. מאידך גיסא, לגידול יין ולעשיית יין לא חסר מסתורין; המורכבות של הטבע היא מעבר להבנה שלנו, אפילו כשאנו ממשיכים לנסות בכל כוחנו להבין אותו עד כמה שאפשר."

על היין

ירדן קברנה סוביניון כרם אל רום 2008 מציג מאפיינים מרשימים של דובדבנים שחורים, אוכמניות בשלות ושזיפים שחורים, עם רבדים של ניחוחות טבק סיגר, רצפת יער ורמזים לתבלינים. זהו יין ארומטי ומורכב, הניחן בגוף מלא. בעל פוטנציאל התיישנות ארוך.  

היין נוצר כולו מפרי שגודל בכרם אל רום, הממוקם בצפון רמת הגולן בגובה שנע בין 1,000 ל-1,100 מטר מעל פני הים. גפני הקברנה בכרם זה ניטעו בין השנים 1983 ו-2004.

ירדן קברנה סוביניון כרם אל רום 2008 עבר התיישנות של 18 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי, אשר תרמה לביטוי מאפייניו של היין בשלמותם.

בעוד ניתן ליהנות ממנו עם צאתו, ירדן קברנה סוביניון כרם אל רום 2008 ישביח ויהיה במיטבו לאחר מספר שנות התיישנות, ובתנאי אחסון נאותים היין ישמור היטב על תכונותיו כעשור ויותר משנת הבציר.

היין ילווה היטב מאכלי בקר וכבש. נסו אותו לצד נתח מיושן של סטייק בקר עסיסי, או תבשיל עשיר עם בשר כבש כמו צלעות, או שוקי כבש צלויות.

  

ירדן קברנה סוביניון כרם אל רום 2008 יצא במהדורה מוגבלת וממוספרת של 14,700 בקבוקים בלבד וישווק בחנויות היין המובחרות ובחנות היקב, בקצרין שברמת הגולן ויככב בתפריטי יין של מספר מסעדות יוקרה.

מחירו המומלץ לצרכן כ– 190 ₪.

נתונים אנליטיים 

%אלכוהול

14.5

חומצה – גר'/ל'

6.2

pH

3.72

מתיקות

יבש

 

על ייחודיות שנת בציר 2008

החורף של שנה זו התאפיין בגשמים מוקדמים ובכמות משקעים נמוכה. הטמפרטורות במהלך החורף היו ממוצעות לעונה עם כמה אירועי שלג משמעותיים. חודשי מרץ ואפריל היו חמים בצורה ניכרת, עם כ-°C 3 מעל הממוצע, דבר שגרם להקדמת תקופת ההבשלה בכעשרה ימים. מזג אוויר נאה חזר בחודש מאי ונמשך עד סוף תקופת הבציר, מה שהביא לבציר מוקדם, קצר יחסית ופרי באיכות גבוהה.

 

על אזור הגידול

הגליל הוא אזור הגידול הצפוני ביותר בישראל ונחשב הטוב ביותר לגידול ענבי יין. בתוך אזור גידול זה, רמת הגולן היא החלק בו הטמפרטורות הן הקרירות ביותר והענבים באיכות הגבוהה ביותר. הכרמים על רמה וולקנית זו גדלים מ – 400 מטר ועד 1200 מטר מעל פני הים והגבוהים שבהם פוגשים שלג בחורף. 

יקבי רמת הגולן ממוקמים בעיר קצרין אשר במרכז הגולן.

 www.golanwines.co.il

 

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top