חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב ברקן משיק 3 יינות בציר חדש לסדרת האיכות 'אלטיטיוד' – 585, 624, 720, מבציר 2014 לכבוד ראש השנה וחגי תשרי

 

יודעי דבר מספרים ששנת הבציר 2014 הייתה ככלל שנה טובה. סדרת היינות אלטיטיוד נחשבת עבור חובבי יין רבים ובמיוחד חסידיו של המלך קברנה סוביניון, סדרה מבוקשת. אמנם, היקב מתמחר את היינות המושקים עתה ב 120 ש"ח לבקבוק, אבל מחירם עד כמה שאני שומע נע בסביבות ה- 100 ש"ח ואני מכיר לפחות רשת אחת שבמבצעים שהיא מקיימת מחיר היינות בסדרה זו יורד גם אל מתחת ל- 100 ש"ח. אני אוהב את סדרת אלטיטיוד לא פחות מאשר אני אוהב קברנה סוביניון. אודה ואתוודה, יש בליבי ובחיכי גם חיבה גדולה ליקבי ברקן הרבה בזכותו של שמואליק בוקסר ידידי היקר שמבחינתי הוא היה ונשאר החותם והרוח החיה של היקב. ימים לא קלים, עברו לאחרונה תדמיתית על יקבי ברקן הרבה בזכות כפייה דתית. אם יש משהו שאני שונא, זה לקשור פוליטיקה, או דת, ביין ולפיכך כעיקרון, לא נכנסתי ולא אכנס לזה. מאידך, למי שבכלל היה ספק כלשהו, לטרואר יש הרבה משקל ביין. כך גם מסתבר, להבדל בגובה בו נטועים הכרמים וסדרת אלטיטיוד של ברקן מוכיחה את זה ללא ספק. יקבי ברקן משיק בימים אלו בציר חדש לסדרת האיכות 'אלטיטיוד'. הסדרה מכילה שלושה יינות קברנה סוביניון שנעשו מענבי כרמים בגבהים שונים בצפון הארץ. שמו של כל יין בסדרה, מבוסס על הגובה שבו נטוע הכרם. ביקבי ברקן, כמו ביקבים רבים אחרים בארץ, מאמינים שכרמים הנטועים בגבהים שונים מפיקים פרי בעל תכונות שונות. יקב ברקן משיק 3 יינות בציר חדש לסדרת האיכות 'אלטיטיוד' – 585, 624, 720, מבציר 2014 לכבוד ראש השנה וחגי תשרי.

שנת בציר 2014, עד כמה שזה נוגע ליקב ברקן, מוצגת כשנה מאתגרת. כמויות המשקעים, כך נמסר, היו נמוכות מהממוצע וחודשי האביב הביאו להתעוררות אחידה של הגפנים. תקופת ההבשלה בקיץ הייתה נוחה יחסית עם טמפרטורות נוחות ביולי ואוגוסט, פרט לכמה אירועים בודדים. נתונים אלו הביאו להבשלה הדרגתית וטובה בכרמי היקב, שהביאו פרי איכותי.

היינות נעשו מכרמים הנמצאים, כאמור, בצפון הארץ. ליתר דיוק – בגליל העליון. הכרמים נטועים בגבהים 585, 624 ו-720 מטרים מעל פני הים. הכרם הנטוע בגובה 585 מטרים הוא כרם יפה נוף בקיבוץ מנרה, הכרם בגובה 624 מטרים הוא כרם עלמה שברמת דלתון ואילו הכרם בגובה 720 מטרים הוא כרם דובב שבהר גודרים. פגשנו את יינני יקב ברקן וטעמנו את היינות:

יקב ברקן קברנה סוביניון אלטיטיוד 585

יין אדום יבש העשוי כולו מענבי קברנה סוביניון שנבצרו בכרם הנטוע בגובה 585 מטרים מעל פני הים ליד קיבוץ מנרה.

רשמי טעימה שלי: על פניו, היין הכי נגיש לשתייה מבין השלושה. זה היין "הנמוך" בגובה הטרואר. באף, פרי יער שחור, שזיף, דובדבן כהה, נגיעה מנטולית וירקרקות. בפה, עגלגלות, חלקלקות, נעימות לשתייה, לרבות רמיזה מתקתקה. פרי יער שחור טרי. עץ ברקע. הגוף בינוני, טאנינים נוכחים, חומציות מאזנת.

אלכוהול: 14%.

התיישנות: היין התיישן 14 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי ואמריקאי, כ-40% מהן חדשות.

כשר: כן

מחיר מומלץ לצרכן: 120 ש'ח.

יקב ברקן קברנה סוביניון אלטיטיוד 624

יין אדום יבש העשוי כולו מענבי קברנה סוביניון שנבצרו בכרם עלמה הנטוע בגובה 624 מטרים מעל פני הים ברמת דלתון.

רשמי טעימה שלי: באף, פרי יער שחור בשל דובדבן כהה, קסיס, אניס, עשבוניות ירקרקה, שזיף, שוקולד כהה ורמיזה לטבק. בפה, גוף בינוני. מעט טאני. פרי עסיסי, עשיר, חומציות טובה. עגלגלות. מתקתקות. תיבול עשבוני, עלי דפנה, ציפורן. סיומת טובה פירותית ובשלה.

אלכוהול: 13.4%.

התיישנות: היין התיישן 14 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי, כ-80% מהן חדשות.

כשר: כן

מחיר מומלץ לצרכן: 120 ש'ח.

יקב ברקן קברנה סוביניון אלטיטיוד 720

יין אדום יבש העשוי מענבי קברנה סוביניון שנבצרו בכרם דובב הנטוע בגובה 720 מטרים מעל פני הים.

רשמי טעימה שלי: אפתח ואומר שזה הפייבוריט שלי מבין השלושה, אם כי לטעמי, אולי אפילו מוקדם לשתותו. היישון מרביתו בעץ החדש, האלכוהול, הפרי, והטרואר הכולל כמובן, לרבות גובה הכרם, עושים את היין הזה להרבה יותר מקודמיו. מצאתי בו אף "קברנאי", שופע פרי שחור וכחול, פה, עם מרקם מקסים, מורכבות, חמיצות טובה פלוס ואיזון טוב. היין רענן, בשל, הפרי עשיר. שזיפים, דובדבנים, קפה חזק, שוקולד כהה. הגוף בינוני עד מלא. הטאנינים מוצקים. הסיומת ארוכה פירותית נוגעת בתיבול. יופי של יין.

התיישנות: היין התיישן 14 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי, רובן חדשות.

אלכוהול: 14.5%.

כשר: כן

מחיר מומלץ לצרכן: 120 ש'ח.

יקבי ברקן

מחלקת אריזות שי

טלפון: 08-9447745
אימייל: 
פקס: 08-9447749

מרכז המבקרים כרם ברקן

טלפון: 08-9988788
אימייל: 
פקס: 08-9988778

צילום: אייל קרן צילום קולינארי

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top