חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

טעימת היינות הגדולה לראש השנה וחגי תשרי 2018 – "יְהִי רָצוֹן מִלְּפָנֶיךָ אֲדוֹנַי אֱלֹהֵינוּ ואֱלֹהֵיי אֲבוֹתֵינוּ שֶׁתִּתְחַדֵּשׁ עָלֵינוּ שָׁנָה טוֹבָה וּמְתוּקָה מֵרֵאשִׁית הַשָּׁנָה בָּרוּךְ אַתָּה אֲדוֹנַי מֶלֶךְ הָעוֹלָם הַבּוֹרֵא פְּרִי הַגֶּפֶן"

במהלך חודש אוגוסט 2018 ולהפתעת רבים, מוקדם מן הרגיל, עסקו למעלה מ 300 יקבים! במדינת ישראל בבציר 2018. במהלך חודש אוגוסט, ועד ל-כשבועיים לפני החג, הגיעו אל ביתי, עשרות רבות של בקבוקי יין, מיקבים רבים ברחבי הארץ. לא מעט מאותם יינות, הגיעו עם היינן בעצמו, עד לסף דלת הבית, גם בשעת לילה מאוחרת, גם בתקופה עסוקה ועמוסה כמו הבציר, וגם כשהיינן הטריח את עצמו להגיע עד אלי מהצפון או מהדרום הרחוק. חלק נכבד מהיינות הגיעו עד אלי באמצעות שליחים וחלק קטן באמצעות דואר ישראל.

אישית, אני מוכרח לציין, שכמות היינות שהגיעה אלי לכבוד החג השנה, לרבות לא מעט השקות בהן השתתפתי, הייתה רבה מהרגיל, עד כי נאלצתי, בכבוד הראוי ובמלוא ההערכה, לפנות לאותם ייננים ויקבים, שטרם הספיקו ורצו לשלוח אלי יינות, לחדול מכוונתם, מאחר וחשתי, שאני פשוט חוטא למטרה. כי הרגשתי, שאני פשוט די מתקשה "לעמוד בקצב". זוהי מחמאה מאוד גדולה עבורי, ואות לכבוד ולהערכה כלפי, מצד הייננים והיקבים, שמצאו ורצו לנכון לשלוח אלי מיינותיהם לטעימה. ואני בהכנעה רבה שולח אליהם מכאן את תודתי הרבה.

אני אישית, בחרתי לאהוב יין. זו זכותי. אני אישית בחרתי להפוך את אהבתי לתחביב ואני עוסק בו שעות רבות מתוך אהבה והשקעה גדולה. יש לי אתר יין, תירצו תכנו אותו ״בלוג״. הוא צבעוני, הוא בגובה העיניים, הוא מתעדכן כל יום, הוא מביא לקוראים חדשות והשקות ומידע מעולם היין. הוא לא יומרני, הוא לא מחלק ציונים, ועדיין יש לו למעלה מ- 2000 עוקבים, מספרם גדל מיום ליום, וכל הזמן, באים ונכנסים אליו מאות ואלפים של קוראים מהארץ ומהעולם.

כשאני מבקש לסקר יינות לכבוד החג, שמתי לעצמי למטרה, לעשות זאת בגדול, בהשקעה יתרה, עם כמה שיותר יינות וכמה שיותר שיקוף של חוויות. לא. אינני יכול להרשות לעצמי כלכלית בשום קנה מידה, להיכנס לחנויות היין ולרכוש את אותם עשרות יינות, מאחר ואיש אינו משלם לי ולו אגורה אחת על השעות הארוכות שאני משקיע בכתיבה, לא על בניית האתר, לא את התשלום השנתי על אחזקת ה- DOMAIN ולא את תחזוקת ואבטחת האתר, אותם שילמתי ואני משלם מכיסי הפרטי. ולפיכך, אינני רואה כל פסול, שיקבים וייננים שמעוניינים, שולחים אליי יינות שלהם לצורך סיקור. ולא. לא הבטחתי או התחייבתי בפני אף אחד מהם, לספק לו סיקור אוהד, מחבק, או מפרגן, בטרם היין נטעם בפני עצמו ולא ברמת הביקורת הנמדדת בניקוד וציון, אלא בגדר סיקור של חווית טעימה. וכן. כן אני מתחייב בפניכם קוראיי, שאני עושה ואעשה, ואמשיך לעשות, כל מאמץ, לתת לכם את מלוא המידע שאני יכול, על היין, על היקב, לעיתים על היינן, לרבות מחיר, כשרות, ותמונה מחמיאה של הבקבוק, היה וכזו ברשותי. אינני מאמין, שמישהו חושב שכתיבה באשר היא, אינה גוזלת זמן, צאו ותחשבו, כמה זמן זה לוקח לסקר עשרות של יינות, לעשות הגהה, להעלות תמונות, גם אם כתבתי על בקבוק אחד של יין ( מה שלא קורה) "רק שתי שורות" והזמן שלי, לא עולה כסף?! אני מלא כבוד והערכה לאותם יינות בוטיק, שנעשים בהשקעה רבה ועם המון רצון וכוונה טובה, מציגים לא אחת, הפתעות נעימות, טעימות, לא אחת אפילו מדהימות, של יינות נהדרים. גם אחרים. וטוב תעשו, אם תחשבו על אותם יינות של יקבי הבוטיק, תנו גיחה לביקור באותם היקבים, תשאלו בחנויות היין, תופתעו לגלות אחלה של יינות, לטעום וליהנות. אני מלא כבוד וההערכה, לאותם יינות שבאופן עקבי מגיעים מהיקבים הגדולים, הבולטים, לא אחת כאלה המופיעים בחמישייה או העשירייה הראשונה של היקבים הכי טובים בישראל, לפיכך, המלצתי בפניכם היא כזו, דקה לפני שאתם הולכים לסופר לקנות משל היקבים הגדולים 3 או 4 יינות ב 100.. תכנסו ותקראו את הסיקור שלי ואז תחליטו.

והנה אני, על סף של ערב חג, שוב מוצא את עצמי, מבקש להתכנס לכדי כתבה שתמליץ בפני קוראיי על "יינות לשולחן החג" והמלאכה חברים קשה. דווקא מהצד של הטעימה זה החלק הכי מהנה וקל, הצד של הכתיבה בא מיד אחריו במדד הקלות, אבל הבחירה וההחלטה, או- או, מה קשים הם.

עשיתי, כך אני מקווה את זה קל הפעם עבורכם ולפיכך כל לחיצה על שם היקב שאת יינותיו טעמתי והמלצתי תיקח אתכם בקישור היישר לכתבה על היין ובהרחבה. כאן המקום לציין ולהודות לכל יין, שהגיע אליי לטעימה במרוצת החודשים האחרונים, בכדי להמחיש את הכרת התודה ליינן, ליקב, למשרד יחסי הציבור, על שדאגו להעביר אלי את יינותיהם לטעימה והיו מביניהם שטרחו והגיעו עד אלי הביתה ריגשתם אותי. ועל כך תודה וברכה.

אחטא לאמת, אם אכתוב שאהבתי את כל היינות ואודה על האמת שבנסיבות מסוימות של סעודת ערב שישי עם כל המשפחה, יינות שהתמזל מזלם להיטעם בנסיבות אלה, זכו ליתר נקודות זכות ולו בשל החברותא והאוכל שמסביב. גם לא כל היינות מגיעים מיקבים גדולים, ישנם יינות שמגיעים מיקבי בוטיק ארטיזנים והם זכו אצלי לאותה מידה של רצינות ומחויבות כלפי טעימת היין.

אבל, אני יודע, שזה לא כל כך כך. זה אולי אפילו לא נכון. כי אני יודע, שאתם צריכים להחליט ולבחור מתוך אותה שורה והאמינו לי שהיא מכובדת, את הנבחרת שלכם, את אותם יינות שאתם תעלו אצלכם על השולחן כמועדפים עליכם, תוך שאתם תסתייעו כך אני מקווה בחלופות שהצעתי כאן לפניכם והן כמובן מתבקשות בהתאם לאהבתכם או חיבתכם ליין בכלל וליכולת שלכם ושל הצרכן הממוצע להוציא כסף מכיסו לטובת יין, על חשבון מוצרי מזון אחרים, המיועדים לשולחן החג.

ועכשיו, כשאני חושב על זה וכותב את זה, ישנו פרמטר נוסף שאי אפשר להסתלק ממנו והוא המגע האישי, החיבור שיש לך עם יקב מסוים, יין מסוים, יינן מסוים, שהופכים את היין שמגיע משם, אם נודה בכך בפה מלא ואם לאו, לבן טיפוחים שלך. אל תטילו בכך ספק, תאמינו לי, ראיתי את זה, שמעתי את זה, אני קורא את זה אצל מבקרי יין, עיתונאי יין בעולם ובארץ, אי אפשר לברוח מהקשר הזה. ואם תרצו תקראו לזה סימביוזה הדדית.

אבל… אבקש מכם לשוב ולבקר כאן בכתבה הזו, שכן יתרונה של רשת האינטרנט, היא היכולת לעדכן, לתקן, למחוק ולהוסיף ככל העולה על רוחך ובלבד שאתה בעל השליטה על התוכן. ולפיכך, מדי כמה ימים ועד כניסת החג, אעדכן את הכתבה הזו ביינות כאלה ואחרים, אליהם נחשפתי וטעמתי, יינות שאני אשמח לשתף גם אתכם בחוויה ולהמליץ עליהם בפניכם.

אלה יינות, שאני משוכנע שיעשו לכם טוב על שולחן החג. יינות שילוו אוכל והאוכל יתלווה אליהם, יינות שאהיה יותר משמח ללגום לצד אנשים שאני אוהב, ושאני מעריך עד מאוד ולאלה שאני מכבד יותר מכול.

אלה יינות, שדי בלהעלותם על שולחן החג, בכדי להפוך את השולחן לעשיר יותר, מהנה יותר ולא אחת גם למרשים יותר, יינות אותם הכי נכון לפתוח, לצד אלה שידעו לערסל אותם בגביע, להסניף אותם, לגלגל אותם על הלשון, להחזיק אותם קמעה בחלל החך, להתענג על טעמם, מעושר ריחם, מרוחב רובדי טעמם, לדבר אתם, להתפנק מהטעם השיורי הארוך המסיים שלהם, לדבר אחר כך אודותיהם ולהתרגש עוד פעם מחדש.

אלו לא "סתם" יינות. אלו שורה ארוכה מאוד, של יינות שטעמתי ונחשפתי אליהם במהלך השבועות האחרונים, יינות שהתבלטו וקסמו לטעמי על פני יינות אחרים. וכן, לא כל חברי נבחרת יקבי הבוטיק בישראל, או היקבים המסחריים הגדולים, התייצבו לרשימה זו, ומי שלא מצא לנכון לכבד אותי, או לכבד ביין משל היקב שלו, לטעימת החג, זו לגמרי זכותו המלאה. ולדעתי ההפסד הוא כולו שלו.

אז סליחה שחפרתי… הנה רשימת יינות שולחן החג שלי. המתנתי ליישר טעימה כמעט עד לשבוע האחרון ולפיכך, הרשימה היא ארוכה והיא נועדה לאפשר לכם הרבה, הרבה, יותר מאופציה אחת, להחלטה ולהעדפה אישית. "יְהִי רָצוֹן מִלְּפָנֶיךָ אֲדוֹנַי אֱלֹוהֵינוּ ואֱלֹוהֵיי אֲבוֹתֵינוּ שֶׁתִּתְחַדֵּשׁ עָלֵינוּ שָׁנָה טוֹבָה וּמְתוּקָה מֵרֵאשִׁית הַשָּׁנָה בָּרוּךְ אַתָּה אֲדוֹנַי מֶלֶךְ הָעוֹלָם הַבּוֹרֵא פְּרִי הַגֶּפֶן"

יקבי גוש עציון,   יקבי ירושלים,  יקב ויתקין,  יקב נטופה,  יקב גבעות, 

יקב רמת הגולן,  יקב הרי גליל,  יקב BERINGER,  יקב אבנר,  יקב יתיר, 

יקב מאיה,  יקב טוליפ,  יקב רקנאטי,  יקב קסטל,  המגש שקד,  יקב סגל, 

יקב ברבדו, יקב אורטל,  יקב אמפורה,  צור עולם של יין,  יקב שאטו גולן, 

יקב עמק יזרעאל,  יקב יפו,  יקב היוצר,  יקב פסגות,  יקב אלכסנדר,  

יקב דלתון,  יקבי כרמל,  יקב סומק,  יקב שילה,  יקב מדבר סדרה 55, 

יקב בן חיים,  יקב בזלת הגולן,  יקב 1848,  יקב שורק,  יקב טורא,  

יקב טפרברג,   יקב צובה, יקב הר אודם,  יקב מאור,  יקב אפק, 

יקב מדבר סדרה 22, יקב היוצר סדרות וירטואוזו ובראשית,  יקב רימון,

יקב גת שומרון,  יקב בר מאור,  יקבי ברקן,  יקבי בנימינה,  הכרם,  

יקב קובננט ישראל, יקב אור הגנוז, 

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top