חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב אורטל משיק ויונייה רוסאן 2017 לכבוד ראש השנה וחגי תשרי

יקב אורטל נוסד בקיבוץ אורטל בשנת 2009. הוא התחיל כיוזמה של חבר קיבוץ, שלאחר מספר שנים של ייצור יין כחובבן, הפך את האהבה למקצוע. עם השנים עבר היקב מספר גלגולים ואכסניות וכיום ביקב אחראית על הכרמים וייננית נעמה סורקין, ייננית ותיקה, שהצטרפה לשורות היקב בבציר 2017 ולצידה אלון מילר, חבר הקיבוץ. ביחד הם אחראיים לגידול הגפנים, ייצור היין, אירוח במרכז המבקרים וכל השאר היקב ממוקם בין הכרמים, צופה על נוף הגולן המרהיב ומייצר כ- 30,000 בקבוקים בשנה מ 40 דונם שניטעו ב 2010 ובהם הזנים רוסאן, ויונייה, סירה, מרלו, קברנה סוביניון וקברנה פרנק. יקב אורטל משיק ויונייה רוסאן 2017 לכבוד ראש השנה וחגי תשרי.


יקב אורטל ויונייה רוסאן 2017

רשמי טעימה שלי: צבע, קש זהוב חיוור צלול עם גוונים ירקרקים ושוליים בוהקים. אף, ארומטי מאוד, שופע גוונים פרחוניים יפים, של לילך וסיגליות, עם רמזים לפרי הדר טרי, אפרסקים ומשמשים ורמזים קלים לדבש, הבאים מהויונייה השלט בבלנד. הגוף, בינוני עם מינרלים, המגיעים מהבסיס המוצק של הרוסאן, שגם מחמיא על החיך באיזון עם חומציות פריכה. בפה, יערת דבש ומלון כתום בשל וקצת תבלין. רעננות, מורכבות עד הסוף. יופי של תמורה למחיר. צננו במעט בהגשה.

 

הרכב זני: 83% ויונייה 17% רוסאן

כרמים: כל הענבים ליין זה, מקורם בכרם אורטל הנטוע למרגלות תל שיפון בגובה 900 מטר בקו השלג של צפון רמת הגולן.

ייננות: הויונייה תסס בתסיסה ספונטנית בחביות בנות 400 ליטר ולאחר מכן התיישן על שמריו כארבעה חודשים. רוסאן תסס בחלקו במיכל נירוסטה ובחלקו בחבית בתסיסה ספונטנית.

הבלנד הסופי נעשה לאחר כ- 4 חודשי שהייה בחביות.

אלכוהול: 12.5%

ייננית: נעמה סורקין

כשר: לא

מחיר מומלץ לצרכן: 68 ש"ח.

יקב אורטל

קיבוץ אורטל

04-696-0770

קרדיט צילום: אילן הדר

 

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top