חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב שאטו גולן משיק וממליץ על 2 יינות פרימיום גשם לבן 2017, ו- אליעד 2015, לכבוד ראש השנה וחגי תשרי.

יקב שאטו גולן, החל את דרכו בשנת 1996 עת נטעה משפחת ריבק ממושב אליעד 131 דונם של ענבי קברנה סוביניון ומרלו בשטחים החקלאיים של המושב בדרום רמת הגולן. יינן היקב הוא אורי חץ שהגיע ליקב יום לפני בציר 2001 ומאז לא הפסיק לעבוד ביקב. אורי עזר רבות לקדם את היקב בחשיבתו המקורית וגישתו חסרת הפשרות ולאחר שנים ספורות של עבודה הצטרף ליקב כשותף. הייננות בשאטו גולן משלבת ידע וטכנולוגיה מודרניים ושיטות אירופאיות מסורתיות. הבציר הינו ידני, התסיסות ע"פ רוב ספונטניות (כלומר ללא תוספת שמרים), ההשריות אורכות כשבוע שבועיים ורק לעיתים נדירות יותר מכך. כל היינות מתיישנים בחביות עץ אלון בגדלים שונים (בין 200 ל 500 ליטר) – חלקם לחודשים ספורים (כמו הגשם הוורוד) וחלקם עד שנה וחצי (כמו האליעד). ביקב עושים שימוש מתון בעץ חדש ביקב בכדי לא להעיב על האופי הזני והמקומי של היין. יצירת הבלנדים נעשית רק לאחר תקופת היישון בחביות. לאחר הביקבוק מחזיקים את היין במרתף היקב לעוד מספר חודשים (עד כשנה) עד שהוא מוכן לשתייה. בשנת 2014 הצטרפה ליקב כשותפה, "חברת ש.א. יין" – מהלך שהפיח ביקב רוח חדשה שדוחפת אותו ללא ליאות למחוזות חדשים ומרתקים. כרם שאטו גולן ממוקם בקרבת היקב והינו בבעלותו המלאה. ליקב שאטו גולן כ 180 דונם של כרמים. מתוך אמונה בחשיבותה של המקומיות נטעו את הכרמים במרחק נסיעה קצר ביותר מהיקב. הקרקע הינה בזלתית, עמוקה ועשירה בחרסית תוצר פעילות געשית שהתרחשה באזור  לפני כחמישה מיליוני שנים. גובה הכרמים כ 400 מטר מעל לפני הים והמרחק הרב מהים גורם להפרשי טמפרטורה גדולים בין יום ללילה. טמפרטורות ממוצעות במהלך הקיץ הן כ 33 ביום וכ 20 בלילה. כמות המשקעים השנתית כ 500 מ"מ בשנה. צפיפות הנטיעה בכרם בין 220 ל 330 גפנים לדונם והיבולים נעים ברוב המקרים בין 500 ל 900 ק"ג לדונם.

יקב שאטו גולן משיק וממליץ על 2 יינות פרימיום גשם לבן 2017, ו- אליעד 2015, לכבוד ראש השנה וחגי תשרי.

יקב שאטו גולן גשם 2017

רשמי טעימה שלי: הצבע, זהוב בהיר וצלול, עם גוונים ירוקים ושוליים בוהקים. באף, ניחוחות הדר (לימון, אשכולית, מלון ירוק ואפרסק לבן) עם רמזים לקלייה. הפה, מפגין מתקפת טריות מאוד ארומאטית. החיך הוא עגול, מורכב, עם חומציות רבה ומאוזנת והרבה רעננות. ענבי הרוסאן מספקים לבלנד את עושר הליבה, מינרליות, טעמים של דבש ותבלינים, בעוד ענבי הגרנאש בלאן, מוסיפים טעמי תפוח ירוק, חומצות בוהקות ורמזים לאניס. הגימור ארוך, מעורבב עם רמזים לסוג של מליחות, אשר מבטאים את מינרליות היין. יופי של יין פרימיום לבן. לא פחות.

סוג היין: לבן יבש

הרכב זני: בלנד לבן של 55% ענבי רוסאן, 45% ענבי גרנאש בלאן שנבצרו ידנית מוקדם בבוקר בכרם שאטו גולן.

תהליך העשייה:  הענבים עברו סחיטה באשכולות שלמים והמיץ תסס ספונטנית בחביות גדולות ישנות והתיישנו 6 חודשים ללא תסיסה מלולקטית ולאחר מכן בוקבק.

אלכוהול: 13.4%

כשר: לא

מחיר מומלץ לצרכן: 179 ₪

יקב שאטו גולן אליעד 2015

רשמי טעימה שלי:  באף, גרגרי יער שחורים וכחולים, עשבי תיבול, מרווה ציפורן, קסיס, אלון וטבק. בפה, טאנינים איתנים וחלקלקות עגלגלה במרקם. מורכבות. עושר של פרי יער בשל, כאוכמניות, דובדבנים שחורים ודומדמניות, קסיס ורימון, הם טעמים חזקים בפה, עם עשבי תיבול ירוקים, המרכיבים ומעשירים, ליבה ארצית לפרי. הגימור הוא חלקלק ארוך ומתמשך. קברנה סוביניון, מהטובים שמסתובבים כאן. פצצה של יין. לא פחות.

כללי: ביקב שאטו גולן, מייצרים את יין הדגל אליעד מאז שנת 2001, מתוך עשר החלקות השונות של הקברנה המתיישנות במרתף אנו בוחרים כל שנה חלקה או שתיים לייצר מהן את האליעד. ע"פ רוב אלו אותן חלקות בכרם אך לא בהכרח. בנוסף לחלקות אלו אנו משלבים כמויות קטנות של זנים אחרים ליצירת יין יותר שלם . אחוז הקברנה באליעד נע ע"פ רוב בין 80 ל 95%. האליעד מתיישן בחביות עץ אלון צרפתי של 240 ליטר לתקופה של 14 עד 16 חודשים. קיים גם בבקבוק מגנום.

הרכב זני: בלנד של שתי חלקות קברנה סוביניון, מהכרם הבוגר של שאטו גולן, עם 4 % ענבי מרלו

התיישנות: היין התיישן 16 חודשים בחביות צרפתיות כ- 30% מהן חדשות.

אלכוהול: 14.5%

כשר: לא

מחיר מומלץ לצרכן : 205 ₪ 

יקב שאטו גולן

טלפון: 04-6600026
פקס: 04-6600274
דוא"ל: [email protected]
יקב שאטו גולן, מושב אליעד רמת הגולן 12927

*** יקב שאטו גולן אינו כשר***

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top