חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

סדנת בשר ויין ביקב כהנוב – ככה עושים אהבה!

כשערן כהנוב ידידי, בנו של אבי כהנוב מיקב כהנוב, העלה בפייסבוק פוסט מגרה מזמין ומתגרה לקראת חג האהבה, עלו בראשי כמה הסתייגויות והעליתי אותם בכבוד הראוי בתגובה לפוסט. ערן ידע לתאר בפירוט רב מה הולך לקרות בערב בשר ויין שהיקב מארגן לכבוד יום האהבה, הוא קבע לוחות זמנים שעת פתיחה 20:30 וקבע מחיר לאדם 350 ש"ח או 650 לזוג. בהערתי הראשונה, העליתי טענה ש- 20:30 זו שעה קצת מאוחרת להתחיל לאכול בשר ובהערתי השנייה קבלתי שלדעתי האישית התמחור מעט גבוה. ערן כהנוב השיב שמדובר בסדנת בשרים ויינות המשלבת הסברים והארות על בשר ויין. בשר ויין בעולם. מגמות וטעמים. איך מכינים מה אוהבים והיכן קונים. אורך הסדנה כשלוש שעות בהן נלגום הרבה מאוד יין משובח נאכל המון בשר נפלא. חשתי קינאה ועלה בליבי רצון עז להשתתף באירוע קל וחומר שלערב חג האהבה לא היה לי מי שיאהב אותי, וביקב כהנוב תמיד נותנים לי להרגיש בן-בית ולאחר שכל הסתייגויותיי נמוגו בעשן האסכלה. 

את האמת לומר כשאני פורט את הערב לפרוטות אציין מספר עובדות. לא באמת ראיתי מישהו שממש הקשיב לכל מילה שיצאה מפיו של כוכב הערב אומן הגריל והלהבה אלעד ספיר. זה לא שלא היה לו מה ללמד ולהסביר והוא באמת שופע חן ומקצועיות וידע, רק שקהל הנוכחים בא לשמוח. לאכול הרבה בשר, ללגום הרבה יין ובעיקר ליהנות מהחברותא. ולפיכך, סביב השולחנות שסודרו במן "ח" גדולה, ישבו מספר קבוצות של בני משפחה וחברים שבאו יחדיו כל קבוצה לחוד, לחגוג יום הולדת לבן או בת, לחבר או חברה. וכן, היו גם זוגות. והיו גם יחידים בודדים כמוני. ולא. לא היו ילדים.

הראש השמן שלי, כל הזמן חושש "שלא יהיה מה לאכול"…"שאם אני לא אגיע בזמן, יאכלו לי את הכול"…"שאם אני לא אשב קרוב, אני לא אגיע ולא אקבל את מה שכולם מקבלים"…איזה טיפש אני.

כי ביקב כהנוב כך מסתבר, זה לא הערב הראשון במתכונת זו. ההצלחה כך מסתבר נוכחת וקיימת ומוקפת כבר בבאזזז…רציני, מרימה עוד ועוד ערבים שכאלה והלוואי וכן יירבו.

כי ביקב כהנוב, לקחו את העסק הזה בהמון רצינות ולפיכך כל בנות המשפחה, בני זוגם, האבא אבי כהנוב, האימא מרים כהנוב, והבן ערן, התכנסו לכאן כולם, כדי לוודא שהאירוע יהיה מתוקתק מתחילתו ועד סופו ושחלילה לאנשים עם ראש שמן מעוות מחשבות כמו שלי,  לא יהיו טענות וטרוניות.

לכל אורך הערב, הוגשו ויוגשו גם בערבים הבאים בשינוי קל כזה או אחר לרבות לא מעט הפתעות, מנות בשר מיוחדות הנצלות ע"י אומן הגריל והלהבה אלעד ספיר. הוא ידע לומר לי ברגע קט של הפוגה שהייתה לו ש"אתה יכול לשים על האש מה שאתה רוצה ולעמוד ליד המנגל כמה זמן שתרצה, אבל אם אתה לא יודע לבחור ולהביא את הבשר הנכון ולעשות אותו נכון, שום דבר לא יעזור".

לכל מנה שהוגשה הותאם יין משובח מיקב כהנוב, זה התחיל מסדרת הבסיס בילויים וזה נמשך לכך אורך הערב עם יינות מהסדרה הגבוהה כהנוב, יינות ארכיון מתיישנים שהוטעמו והוגשו ביד רחבה. כידוע לכם, עבדכם הכותב שורות אלו, כותב גם על יין. אבל אני אשקר אם התעמקתי ביינות בהיבט הסיקור והביקורת, מאחר וכל שבקשתי לעצמי זה לאכול טוב ולשתות טוב וכמובן ליהנות ולחגוג כמו כולם.

המחיר למשתתף הנו 350 שקלים המחיר לזוג הנו 650 שקלים. ואתם שואלים ואיך התמורה? ובכן, בואו ותצטרפו אלי ותראו מה היה לנו:

תפריט לערב:
משחק מקדים קבלת פנים טעימה ומשכרת לערב שכולו אהבה ועונג. – אם המשפחה המקסימה שלא הפסיקה להתרוצץ הכינה פונצ' מתוק קר ואלכוהולי. זה טעים. זה מקסים. אבל היזהרו האלכוהול החבוי מאחורי הניחוחות והטעמים והמתיקות לא משקר הוא לגמרי משכר.

לגירוי  החושים כמתאבן הגישו קובניה – טרטר של פילה נא קצוץ עם עשבים מרעננים, צנוברים, טחינה גולמית וגרידת לימון על מצע של לחם קלוי. מלווה ביין בילויים בלנד 2015. הלחם הקלוי היה עשוי על האסכלה עם טפטוף של שמן זית. זה טעים. אבל אם תשאלו אותי ומניסיון, תעזבו את הלחם…כי אתם מבינים עוד מעט למה.

לכבוד חג האהבה הגישו לנו את הלב עם פטרי מהלב – מנה מדהימה המורכבת מפטריית פורטובלו גדולת ממדים ממולאת בלב עגל טחון ועסיסי, כמהין וריבת בצל. משולהב בלהבות יין שרף. – וואו איזו מנה מדהימה.

כשהעניינים התחממו קצת, ואל השולחן הוגשו קעריות סלט כרוב, קעריות עגבניות שרי, רטבים ומטבלים, הכין כוכב הערב אומן הגריל והלהבה אלעד ספיר, נתח קצבים דק – נתח עסיסי המגיע מחלקה הפנימי של הפרה עם טעמים עמוקים ומיוחדים . ללא ספק הנתח הטעים בפרה .כשלצידו הוטעם קברנה סוביניון 2011.

בהמשך, להמתקת הערב, הוגשו "שיפודי סוכריות" – עשויות שייטל ושומן טלה מגולגלים ידנית אחד אחד לרולדות על שיפוד ענק. ולהשלמת המנה הוגש יין בלנד 2010.

קצב הבשרים לא מאט ולו לרגע וכל הנוכחים פשוט ניסחפו בלהבה לטינית עם ואסיו – נתח בשר יפיפה בעל טעמים מיוחדים של ברילוצ'ה שישתלב נהדר עם יין מרלו 2010. לטעמי, אחת ממנות הבשר היותר טובות של הערב.

על האסכלה עלו גושים לבנבנים של שקדי עגל. זה לא היה בתפריט ואם תשאלו אותי זו ההפתעה הזו, צריכה להיות גולת הכותרת בתפריט. ה"חלוויאת" זו מנת בשר איכותית שאתה צריך להיות בקשר טוב מאוד עם האיטליז או ספק הבשר שלך בכדי לקבל אותה בכמויות האלה ובאיכויות העל האלה ואני חייב לציין שאני פשוט התמוגגתי מהטעם והנימוחות ומהחוויה הכל כך טעימה ומיוחדת של מנה זו.

לרגע רומנטי בשעת לילה, העלה כוכב הערב אומן הגריל והלהבה אלעד ספיר, מספר יחידות ענק של ניו יורק סטייק – סינטה על העצם ביישום יבש. נתח בעל טעמים ומרקם בשרני וניחוחות אגוזיים.שהתאים למאגנום פטיט ורדו 2011 40 חודשי חבית.

ראיתי על השולחן גם קריניאן כהנוב, וגם מרלו כהנוב מ- 2007, וגם ברנדי כהנוב עם כ- 51% אלכוהול…

לסיום ולהמתקת הערב שמו על האש בנייר כסף, בננה לוהטת – בננה צלויה, נוטפת שוקולד ולצידה הוגש יין פורטרט מתוק. היה גם המון אבטיח קר ומתוק.

נכנסתי בשעה 20:30 – יצאתי בשעה 00:35

רווי יין, מלא בבשר, עשיר בחוויה, מאוהב מהנאה.

רוצים גם ?!

ערן כהנוב 0522523721

[email protected]

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top